Gå til innhold

Noen som har vært "testpilot" hos Smartson før?

AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Jeg ble tilbudt å være testpilot for et produkt for Smartson.se, men har litt sånn halvkalde føtter.

Er det noen som har erfaringer med dette?

Slik jeg har forstått det så får man tilsendt et produkt som man "får" enten gratis eller med stor rabatt, og så skal man skrive tre 100% ærlige omtaler i sosiale medier i bytte. Det høres jo spennende ut, men jeg lurer jo veldig på om noen her har gjort dette før.

Anonymkode: 879a1...cab

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Jeg var testpilot for linser. Nå funket ikke de på meg, og det var jo en ærlig sak.

Det er trygt - det var det ift linsene og Brilleland i hvert fall.

Fikk en mail som jeg tok med til Brilleland. Tok undersøkelse og bestilte linsene. Tok et bilde av meg og optikeren og så kom linsene og så skulle jeg skrive om opplevelsen etterpå. 

Fikk et spørreskjema på mail som jeg svarte på. Kunne laget et blogginnlegg om det på deres blogg også. Og så vil de gjerne at du reklamerer for det på Facebook, Instagram osv. 

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Skjønner. Det høres jo greit ut. Veldig fint å høre at noen andre har gjort det - fant ingen treff da jeg søkte her inne, og det er ytterst sjelden det skjer, uansett emne. Nok til å gjøre meg litt nervøs... :bond:

Jeg var litt redd for at det var svindel siden man tross alt må betale 1700,- for produktet (salgspris i butikk er 3500-4500.)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har vært testpilot noen ganger ja. De virker seriøse. Aldri  vært noe tull.

Anonymkode: f2e93...593

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

16 timer siden, AnonymBruker skrev:

får man tilsendt et produkt som man "får" enten gratis eller med stor rabatt, og så skal man skrive tre 100% ærlige omtaler i sosiale medier i bytte

Høres ut som en meget tvilsom praksis, du bør ihvertfall skrive at du har fått produktet gratis/til redusert pris slik at leserne er klar over at omtalen ikke blir "helt nøytral", helst en stor banner det står "sponset innlegg" også

Jeg ville holdt meg helt unna men skal du gjøre slikt så bør du være ærlig og ikke svindle "leserne/vennene dine" for å spare et par tusenlapper

Lykke til

Anonymkode: a2ae4...1be

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...