AnonymBruker Skrevet 10. august 2017 #1 Skrevet 10. august 2017 For eller imot..? Begrunnelse..? Anonymkode: d7216...dd1
AnonymBruker Skrevet 10. august 2017 #2 Skrevet 10. august 2017 Absolutt for. Kan ikke se noen som helst grunn til å være mot. Anonymkode: ba063...91b 1
AnonymBruker Skrevet 11. august 2017 #3 Skrevet 11. august 2017 Blandede følelser, som i andre tilfeller der man driver frem barn til andre enn biologiske foreldre. Er selvfølgelig glad for alle som kan bli foreldre ved donorceller, men synes samtidig det er problematisk at barna fratas tilknytning til biologiske foreldre. Vi har selv embryo på frys, kunne aldri gitt det bort. Kunne ikke hatt noe barn sted uten å selv sørge for at det hadde det bra. Anonymkode: 62971...579 4
AnonymBruker Skrevet 11. august 2017 #4 Skrevet 11. august 2017 Jeg hadde aldri gitt fra meg noen av mine egg for at noen andre skulle bære det frem og oppdra det. Om jeg er for eller imot på generelt grunnlag er jeg egentlig ikke helt sikker på. Jeg syntes det følger med en del vanskelige spørsmål i forhold til hva som vil skje om de biologiske foreldrene angrer, om barnets rett til å vite osv. Jeg tror jeg heller mot å være for da, selv om det som nevnt aldri ville vært aktuelt for meg. Anonymkode: 3c0dc...4f2
AnonymBruker Skrevet 11. august 2017 #5 Skrevet 11. august 2017 For. Ser ingen argumenter mot. Anonymkode: ea4ed...41e 1
AnonymBruker Skrevet 13. august 2017 #6 Skrevet 13. august 2017 Mot. Barn, med et naturlig unntak av adopterte, bør ha biologisk tilknytning til minst én av foreldrene. Anonymkode: 6b399...c0f 1
AnonymBruker Skrevet 13. august 2017 #7 Skrevet 13. august 2017 Imot. Får man ikke barn naturlig, kan man adoptere barn som allerede er født og trenger et hjem. Man lager ikke barn I laboratorium.. Anonymkode: f8888...f9d
AnonymBruker Skrevet 13. august 2017 #8 Skrevet 13. august 2017 3 minutter siden, AnonymBruker skrev: Imot. Får man ikke barn naturlig, kan man adoptere barn som allerede er født og trenger et hjem. Man lager ikke barn I laboratorium.. Anonymkode: f8888...f9d Det lages mange barn i laboratorium. Og disse embryoene er allerede der, spørsmålet er: skal de destrueres eller skal de få en sjanse hos et annet ufrivillig barnløse par, som av en eller annen grunn ikke kan få biologiske barn. Anonymkode: 31e0e...c53 1
AnonymBruker Skrevet 13. august 2017 #9 Skrevet 13. august 2017 Jeg er for. Men jeg må jo innrømme at det er en svært spesiell situasjon og tenke på at vårt barn er ute der et sted. Hadde nok tenkt mye på det. Men jeg synes det er bedre å gi noen en sjanse med våre embryoer enn at de skal destrueres. Dette er jo par som har slitt like mye som vi har, og jeg vet jo hvor utrolig vondt det er. Nå er dette en tenkt situasjon altså. Anonymkode: 31e0e...c53 1
AnonymBruker Skrevet 13. august 2017 #10 Skrevet 13. august 2017 Er i mot. Er i mot donorsæd og IVF også. Anonymkode: 90a0f...78b 1
AnonymBruker Skrevet 13. august 2017 #11 Skrevet 13. august 2017 Noen som har destruert befruktet egg..? Tenker dere på d nå i etterkant? Anonymkode: d7216...dd1
AnonymBruker Skrevet 13. august 2017 #12 Skrevet 13. august 2017 2 minutter siden, AnonymBruker skrev: Noen som har destruert befruktet egg..? Tenker dere på d nå i etterkant? Anonymkode: d7216...dd1 Eh, som i trist, melankolsk? Det er jo ikke akkurat verre enn å kaste kleenex fra nattbordet, for å si det sånn. Jeg har opplevd opprivende kjemiske graviditeter og SA midt i prøving, så ille tenk jeg er kald. Men noen som destruert befruktede egg gjør det vel fordi de a) ikke skal forsøke mer/har lykkes eller b) fordi kvaliteten ikke var god. Og allerede i b) ser vi at vi umenneskeliggjør embryoet I denne sammenheng, og det er okey. Det er også helt naturlig at man synes det er rart å være biologisk foreldre til et barn man ikke vet om. Ikke alle ønsker å være eggdonor eller sæddonor, uten at de nødvendigvis er i mot. Jeg er helt for at begge deler skal kunne doneres, men jeg klarer ikke helt tanken på å ha et barn som et litt mitt uten at jeg vet om barnet har det bra. Selv om det er et hypotetisk barn som ellers aldri vil se dagens lys. Noen andre ser ikke slik på det, heldigvis egentlig. Anonymkode: 21754...5b1
Nerine_ Skrevet 13. august 2017 #13 Skrevet 13. august 2017 Jeg er for. Jeg personlig vet ikke om jeg kunne donert bort mine egg. Men om noen syns det er ok, så hvorfor ikke mener nå jeg.
AnonymBruker Skrevet 13. august 2017 #14 Skrevet 13. august 2017 2 minutter siden, AnonymBruker skrev: Noen som har destruert befruktet egg..? Tenker dere på d nå i etterkant? Anonymkode: d7216...dd1 Vi hadde 3 egg på frys som vi ikke brukte, disse ble da destruert etter 5 år. Da hadde vi tvillinger på 4 år og var ikke klare for flere barn. Hadde de derimot latt de være noen år til i fryseren så hadde vi nok brukt dem. Jeg tenker på det innimellom ja. Nå har det gått så mange år at nå er det for sent for vår del, vi ønsker ikke å begynne på nytt igjen. Men tanken på at ett eller flere av embryoene kunne ha blitt baby(er) er skylt ut i vasken er litt sårt. Anonymkode: 31e0e...c53
Gjest Sisti Skrevet 13. august 2017 #15 Skrevet 13. august 2017 Er vel prinsipielt imot, samtidig som jeg forstår veldig godt at noen ønsker det alternativet. Så jeg er ikke bastant imot. Men synes ikke det er problemfritt å føde barn som ikke er ens biologiske. Det skaper jo også potensiell fare for at søsken møtes og faller for hverandre uten å vite at de er søsken. Det er hvertfall ikke åpenbart "helt ok"!
Biloba Skrevet 13. august 2017 #16 Skrevet 13. august 2017 9 timer siden, AnonymBruker skrev: Imot. Får man ikke barn naturlig, kan man adoptere barn som allerede er født og trenger et hjem. Man lager ikke barn I laboratorium.. Anonymkode: f8888...f9d Blir nysgjerrig på hva som ligger bak disse meningene. Hvorfor er det en så big deal at egg og spermier lå i et inkubatorskap i 48 timer? Et eksempel: En bruker her fikk tette eggledere pga voldtekt som barn hvor hun ble påført klamydiainfeksjon. Hvorfor er det et poeng for deg at de ødelagte egglederne skal få maksimal konsekvens for livet hennes, selv om problemet lett kan omgås? 2
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå