Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet (endret)

Hei!

Jeg hadde ubeskyttet sex med min samboer  tre ganger mellom 3. og 4. August. Ifølge to apper som jeg har, så hadde jeg eggløsning 6. August. Jeg hadde mye murring i magen 4.-.6 August.

Tok Norlevo angrepille 7. August (82 timer etter det første samleie), grunnet at vi var langt vekk fra sivilasjon og hadde glemt kondomer. Til info så var ikke EllaOne tilgjengelig da jeg skulle kjøpe angrepille. 

Føler ikke jeg har fått noen endring i kroppen, i dag, 6 dager etter samleie og 3 dager etter eggløsning. Det eneste er at jeg har økt mengde gulaktig utflod. 

Har kjøpt en slik tidligtest fra CB, slik at jeg kan teste meg 14. August. Er altfor utålmodig., hva tenker dere, hvor stor sjanse er det for at jeg er gravid? Hva er deres erfaringer med angrepillen nærme eggløsning, og har noen tatt Norlevo angrepille etter 72 timer, og hvordan gikk det?

Skulle det bli en baby, blir vi jo glade, selv om vi egentlig hadde planer om å vente noen måneder, etter huskjøp osv. var i boks.:)

Endret av Jannicke17
Videoannonse
Annonse
Skrevet
2 minutter siden, Jannicke17 skrev:

hva tenker dere, hvor stor sjanse er det for at jeg er gravid?

For friske par er sjansen rundt 25 % når man har sex rundt eggløsning.

Anonymkode: 2e08b...c2d

Skrevet
15 minutter siden, AnonymBruker skrev:

For friske par er sjansen rundt 25 % når man har sex rundt eggløsning.

Overraskende lav prosent.. Mener jeg har lest et sted at gjennomsnittet for friske par, er at 25% blir gravide ved ubeskyttet samleie, uten å bruke at en er i nærheten av å få eller har hatt eggløsning som faktor, så tenkte da at prosenten var mye høyere når det faktisk var ca. ved eggløsningstidspunktet, men mulig jeg tar feil. :)  

Skrevet

Skulle det bli til en baby vil den babyen være rimelig ødelagt pga angrepillen. Så la oss inderlig håpe det ikke blir det da.

Anonymkode: 46bcf...e68

• Liker 3
Skrevet

Hvorfor tar dere angrepille hvis dere blir glade dersom det blir baby??? Hvis det blir baby da så er det vel store sannsynligheter for misfoster pga angrepillen? 

Anonymkode: 4c115...9d3

• Liker 5
Skrevet
1 minutt siden, AnonymBruker skrev:

Skulle det bli til en baby vil den babyen være rimelig ødelagt pga angrepillen. Så la oss inderlig håpe det ikke blir det da.

Du kom meg i forkjøpet

• Liker 1
Skrevet

Nor-levo utsetter eggløsning, så om eggløsning var 7 og dere hadde sex før det, og eggløsning var 6 hadde den ingen funksjon. Du har 25-50% sjanse for å bli gravid. 

Anonymkode: bcea0...da2

Skrevet

Arg, setningsfeil! Mente at om du tok angrepillen 7 og eggløsning var 6 hadde den ingen funksjon! Så du har samme risiko som ved ubeskyttet. 

Skrevet
18 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Du kom meg i forkjøpet

Utvitenhet skjønner jeg. 

Skrevet

14 august er altfor tidlig å teste forresten, vent til 20. 

• Liker 1
Skrevet

Jeg tok angrepille etter ubeskyttet sex, og ble likevel gravid. Barnet ble født friskt og fint. 

• Liker 1
Skrevet

Tråden er ryddet for personangrep.

Mynona, mod. 

Skrevet
1 time siden, AnonymBruker skrev:

Arg, setningsfeil! Mente at om du tok angrepillen 7 og eggløsning var 6 hadde den ingen funksjon! Så du har samme risiko som ved ubeskyttet. 

Noen steder så står det at angrepillen også fungerer ved at den lager et dårlig miljø i underlivet slik at egget ikke fester seg., og kan derfor ha en viss virkning etter eggløsning. Men det virker som det er mye om og men ift. forskning og ulike fagpersoner.. 

Skrevet
33 minutter siden, Raven Emerald skrev:

Jeg tok angrepille etter ubeskyttet sex, og ble likevel gravid. Barnet ble født friskt og fint. 

Det er godt å høre! :) Jeg har hittil ikke funnet noe forskning som sier noe annet, ellers hadde jeg ikke turt å ta angrepillen etter eggløsning. 

• Liker 1
Skrevet
41 minutter siden, AnonymBruker skrev:

14 august er altfor tidlig å teste forresten, vent til 20. 

Kunne ønske jeg hadde tålmodighet til det, men neida.. Blir nok å bruke den fra CB den 14., siden den testen kan tas 6 dager før forventet mens. :ohmy: Har lest at hvis den blir positiv, så er det liten sjans for at det ikke stemmer, enn om den blir negativ., da er det greit å teste seg på nytt etter forventet mens.  

Skrevet
1 time siden, Jannicke17 skrev:

Overraskende lav prosent.. Mener jeg har lest et sted at gjennomsnittet for friske par, er at 25% blir gravide ved ubeskyttet samleie, uten å bruke at en er i nærheten av å få eller har hatt eggløsning som faktor, så tenkte da at prosenten var mye høyere når det faktisk var ca. ved eggløsningstidspunktet, men mulig jeg tar feil. :)  

Ja, du tar feil.

• Liker 1
Skrevet
1 time siden, AnonymBruker skrev:

Angrepillen er kun en stor dose hormoner, omtrent som å ta fem p-piller. Den gjør ingenting med fosteret.

Snakk om å være dum.

• Liker 2
Skrevet

Noen andre som tok angrepillen etter eggløsning, og hva ble resultatet, gravid eller ikke? :)

Skrevet

Angrepillen hemmer kun eggløsningen. Så hvis egget allerede hadde løsnet har den ingen effekt :)

Anonymkode: 701af...0b7

Skrevet (endret)

Jeg har forventet menstruasjon om 8 dager (det er 6 dager siden eggløsning i dag), men har ikke hatt noe festeblødning. Hvor vanlig er det å få det, evt. ikke få det? Og når pleier den å komme?

Endret av Jannicke17

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...