AnonymBruker Skrevet 10. august 2017 #1 Skrevet 10. august 2017 jenta mi på fem er veldig glad i å få besøk, om vi inviterer ofte venner over.. men veldig ofte avlyser foreldre i siste liten.. fordi barna plutselig vil noe annet, leker seg så fint hjemme osv.. Dette irriterer meg.. jenta mi kan ha ventet i to-tre timer og gledet seg, og så får vi plutselig melding om at de ikke kommer alikevell.. jeg skjønner ikke at det kan være så vanskelig å holde en avtale, og ikke minst, lære barna sine at dersom de avtaler å komme på besøk så er de forpliktet til det.. flere? Anonymkode: 8f1c9...c78 8
Gjest Cicero Skrevet 10. august 2017 #2 Skrevet 10. august 2017 Jeg hadde ikke tatt fem flate øre for å si i fra om det ikke er greit, jeg. Det er så klart greit å måtte avlyse innimellom men ikke sende melding i siste liten fordi ungene ville noe annet plutselig, da lærer man bare opp barna til å ikke respektere andres tid.
AnonymBruker Skrevet 10. august 2017 #3 Skrevet 10. august 2017 Helt enig. Sånne grunner er ikke gode nok. En ting er sykdom, men at de leker hjemme?? Veldig uhøflig, og det ville jeg sagt fra om. At jenten din har gledet seg og blir veldig skuffet, så du setter pris på om de har høyere terskel for å avlyse. Anonymkode: d4861...a43 7
Sirah Skrevet 10. august 2017 #4 Skrevet 10. august 2017 4 minutter siden, Cicero skrev: Jeg hadde ikke tatt fem flate øre for å si i fra om det ikke er greit, jeg. Det er så klart greit å måtte avlyse innimellom men ikke sende melding i siste liten fordi ungene ville noe annet plutselig, da lærer man bare opp barna til å ikke respektere andres tid. Enig. Så klart kan ting skje og man må avlyse, men at ungen heller vil noe annet er ikke gyldig grunn. En avtale er en avtale. 2
AnonymBruker Skrevet 10. august 2017 #5 Skrevet 10. august 2017 Samme problem her. Vi har sluttet å si fra til sønnen vår når vi venter besøk eller skal besøke noen med barn, fordi det er 50/50 om det blir noe av eller ikke. Så blir det heller en hyggelig overraskelse for ham om det skjer. Men lysten er stor til å bare kutte ut de som holder på sånn. Dessverre har vi ikke så stor omgangskrets at vi bare kan velge og vrake heller. Anonymkode: 9a16e...d2e 3
AnonymBruker Skrevet 10. august 2017 #6 Skrevet 10. august 2017 Sier du fra at det ikke er greit da eller legger du bare på? Du kan jo si noe sånt som "det var veldig synd, for nå har Anne gledet seg lenge til at Thea skulle komme" Hvis det alltid er de samme som avlyser så kan det jo være et hint om at de kanskje egentlig ikke ønsker så mye kontakt med dere? Evt at din datter syns det er kjennere å være med deres barn enn omvendt? Bli hun bedt andre plasser eller er det slik at dere alltid inviterer`? Anonymkode: 89108...784 3
AnonymBruker Skrevet 10. august 2017 #7 Skrevet 10. august 2017 Ikke si til barnet ditt ting som gir forventninger og forhåpninger. Vent til du får melding om at de er på vei. Anonymkode: 94aa5...2c9 1
AnonymBruker Skrevet 10. august 2017 #8 Skrevet 10. august 2017 Dette er sånn playdate type invitasjon? Snodig oppførsel, jeg hadde blitt veldig glad om noen inviterte sønnen min på besøk og ville passe han, sett at jeg kjente de da. Kjenner bare noen få folk som avlyser, og de bare lever sånn. Tar alt på sparket, planlegger ikke noe osv. Vi ser de sjeldent, mao. Anonymkode: f0f05...f19
AnonymBruker Skrevet 10. august 2017 #9 Skrevet 10. august 2017 Her har vi ett par ganger måttet avlyse i siste liten, fordi jenta i huset ikke har orket. Hun er 9 år, og ja, man skal lære seg at har man en avtale så har man en avtale, men hverken hun eller besøket hadde hatt det noe hyggelig når hun er så sliten at hun bare griner og griner for den minste ting. Og til de som måtte lure - ja, hun har litt ekstra utfordringer. Ingenting som synes, men sliter med å bli fort sliten, følelsesmessig + en god del andre ting, og dette må tas hensyn til. Det er vanskelig, da vi har vært tidlig i utredningsfase når vi har måttet avlyse, og det er vanskelig og forklare for andre foreldre hvorfor vi avlyser, men vi må bare gjøre så godt vi kan. Anonymkode: 3dd1d...31d
SesameStreet Skrevet 10. august 2017 #10 Skrevet 10. august 2017 Jeg kjenner jeg ble litt paff. Er det virkelig folk som gjør sånt? Leke hjemme? Vil noe annet? Snodig, mangel på folkeskikk
SesameStreet Skrevet 10. august 2017 #11 Skrevet 10. august 2017 3 minutter siden, AnonymBruker skrev: Her har vi ett par ganger måttet avlyse i siste liten, fordi jenta i huset ikke har orket. Hun er 9 år, og ja, man skal lære seg at har man en avtale så har man en avtale, men hverken hun eller besøket hadde hatt det noe hyggelig når hun er så sliten at hun bare griner og griner for den minste ting. Anonymkode: 3dd1d...31d Jeg syns sånne grunner er helt greit når det kommer til avlysning. 6
AnonymBruker Skrevet 10. august 2017 #12 Skrevet 10. august 2017 1 time siden, AnonymBruker skrev: Sier du fra at det ikke er greit da eller legger du bare på? Du kan jo si noe sånt som "det var veldig synd, for nå har Anne gledet seg lenge til at Thea skulle komme" Hvis det alltid er de samme som avlyser så kan det jo være et hint om at de kanskje egentlig ikke ønsker så mye kontakt med dere? Evt at din datter syns det er kjennere å være med deres barn enn omvendt? Bli hun bedt andre plasser eller er det slik at dere alltid inviterer`? Anonymkode: 89108...784 Joda.. det er jo begge veier.. men vi drar alltid når vi er invitert Anonymkode: 8f1c9...c78 1
AnonymBruker Skrevet 10. august 2017 #13 Skrevet 10. august 2017 1 time siden, SesameStreet skrev: Jeg syns sånne grunner er helt greit når det kommer til avlysning. Ja, de er de så klart. Det er gjerne ting man ikke har lyst å fortelle videre til absolutt alle. Anonymkode: f0f05...f19 1
SesameStreet Skrevet 10. august 2017 #14 Skrevet 10. august 2017 (endret) 3 minutter siden, AnonymBruker skrev: Ja, de er de så klart. Det er gjerne ting man ikke har lyst å fortelle videre til absolutt alle. Anonymkode: f0f05...f19 "Barn (navn) føler seg ikke helt bra nå, vi må dessverre avlyse." ? Trenger jo ikke å legge ut om det ene eller det andre til alle. Endret 10. august 2017 av SesameStreet 1
Carrot Skrevet 10. august 2017 #15 Skrevet 10. august 2017 Respektløst. Og det er foreldrene som er problemet her, mange takker nei med unnskyldinger som den over "føler seg ikke så bra akkurat nå" For så å poste bilde på FB 5 minutter etterpå av gullungen i lek med andre venner hjemme. En slags misforstått snillisme råder blant dagens foreldre der barna lærer at vanlig folkeskikk og respekt for andre ikke gjelder dem. 1
AnonymBruker Skrevet 10. august 2017 #16 Skrevet 10. august 2017 Jeg hadde stusset og strengt tatt forventet en slags forklaring, for å være ærlig "Leker så bra hjemme" er en dårlig grunn til å avlyse, synes jeg. Anonymkode: 56c6e...fa2 1
Liven_ Skrevet 10. august 2017 #17 Skrevet 10. august 2017 Politisk ukorrekt svar: barnet ditt er helt sikkert en god venn for andre å leke med og besøke, men det er det som skjer når barnet får lov til å velge: de skal alltid velge noe spennende hvis de får mulighet, de har ikke forståelse av at man "forplikter seg" til å gjøre noe som de har lovet osv. Sier ikke dere har det kjedelig hjrmme hos dere: men kanskje du kan prøve å gjøre noe for at det skal være kjekkere for andre å være hos dere? Det trenger ikke å koste penger, bare litt kreativitet: sklier/sktivitetshjørne av noe slag... noe ikke andre har? 1
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå