AnonymBruker Skrevet 10. august 2017 #1 Skrevet 10. august 2017 Tenker du da at hun vil ut på byen med deg eller at hun vil ha en stille og meningsfull samtale med deg? ... og hadde du blitt fornermet om det var det første ps. Jeg er jente 😊 Anonymkode: 0bd11...f3d
AnonymBruker Skrevet 10. august 2017 #2 Skrevet 10. august 2017 Hæ? Er du lesbisk, er hun? Er det en date du spør om? Forstår ikke spørsmålet ditt jeg Anonymkode: fbd40...fd3 6
AnonymBruker Skrevet 10. august 2017 #3 Skrevet 10. august 2017 Jeg er jente så kan ikke svare for gutta men jeg spør ofte kompiser om de blir med å ta en øl fordi de ofte er mer med enn vennindene mine som har barn eller kjæreste eller trenger to timer på å fikse seg først. Da drar vi på en pub og setter oss å skravler om alt og ingenting. Dype ting med mening og tilfeldige useriøse ting. Noen ganger blir vi i stemning til å dra på klubb etter å ha sittet på pub en stund men der mister vi som regel kontakten og prater med hver våre folk for ellers oppfører vi oss jo som et par og det blir litt feil. Kan skjønne at kompiser med forhåpninger om noe mer mellom han og meg hadde blitt fornærmet i en sånn type setting men det er helt greit for da vet jeg at han ikke er bare kompis lenger og slutter å kontakte han som en kompis. Er også ofte vi går på konserter sammen. Anonymkode: 082a0...44d 3
AnonymBruker Skrevet 10. august 2017 #4 Skrevet 10. august 2017 9 minutter siden, AnonymBruker skrev: Hæ? Er du lesbisk, er hun? Er det en date du spør om? Forstår ikke spørsmålet ditt jeg Anonymkode: fbd40...fd3 Spørsmålet er om du ville følt deg lurt dersom det viser seg at venninnen flørter og prater med menn fordi du trodde dere var ute for å snakke sammen om dine og hennes gleder og bekymringer. Anonymkode: 0bd11...f3d 2
AnonymBruker Skrevet 10. august 2017 #5 Skrevet 10. august 2017 Kommer an på hvor man tar denne ølen. Om det er på en rolig bar eller kafe er det irriterende om den ene er mest opptatt av å flørte med andre. Forsåvidt er det uansett ganske frekt å bare snakke og flørte med andre om man bare er to stykker som går ut sammen. Er man en hel gjeng er det greit om en av de flørter og snakker med andre, men er man bare to er det frekt å bare la den andre sitte der alene. Anonymkode: baaac...3e9
AnonymBruker Skrevet 10. august 2017 #6 Skrevet 10. august 2017 Tviler på jeg hadde giddet det, jeg liker litt mer utfordring i damer. Når de er så lette på tråden tenker jeg mitt. Anonymkode: 357b3...a43
AnonymBruker Skrevet 10. august 2017 #7 Skrevet 10. august 2017 5 minutter siden, AnonymBruker skrev: Spørsmålet er om du ville følt deg lurt dersom det viser seg at venninnen flørter og prater med menn fordi du trodde dere var ute for å snakke sammen om dine og hennes gleder og bekymringer. Anonymkode: 0bd11...f3d 2 minutter siden, AnonymBruker skrev: Kommer an på hvor man tar denne ølen. Om det er på en rolig bar eller kafe er det irriterende om den ene er mest opptatt av å flørte med andre. Forsåvidt er det uansett ganske frekt å bare snakke og flørte med andre om man bare er to stykker som går ut sammen. Er man en hel gjeng er det greit om en av de flørter og snakker med andre, men er man bare to er det frekt å bare la den andre sitte der alene. Anonymkode: baaac...3e9 Ja åpenbart. Anonymkode: 082a0...44d
AnonymBruker Skrevet 10. august 2017 #8 Skrevet 10. august 2017 Formulering kan løse mye her. "ut på byen" og "ta en øl" betyr for de fleste forskjellige ting. Hadde uansett ikke trodd det var en date siden det er en venninne. Og dype og meningsfulle samtaler er mest behagelig å ha hjemme uansett Anonymkode: baaac...3e9
miaw Skrevet 10. august 2017 #9 Skrevet 10. august 2017 Jeg har masse single venner og har aldri sett problemet med at de spør meg om å ta en øl? Er i fast forhold selv. 2
AnonymBruker Skrevet 10. august 2017 #10 Skrevet 10. august 2017 Jeg forstår ikke denne tråden... Det er akkurat som om ts møter denne problemstillingen for første gang? For meg er "vil du bli med å ta en øl?" noe jeg hører nesten hver helg. Av single, folk i forhold, homo- og heterofile venner og bekjente. Det betyr rett og slett "skal vi ut og drikke en øl", hva det snakkes om over denne ølen og om vi ender opp med å møte andre folk, går videre til byen, går på fest eller drar hjem er situasjonsbetont. Anonymkode: 941f9...271 4
AnonymBruker Skrevet 10. august 2017 #11 Skrevet 10. august 2017 Jeg tror ts sin tanke er om en venn ville følt seg oversett eller fornærma om denne ølen betydde at hun ville ut på byen for å danse og snakke med andre folk, og egentlig bare brukte vennen som en å lene seg på om hun ikke fant andre å snakke med. Og ikke betydde at de to skulle prate sammen og henge sammen. Og da ville enhver venn eller venninde blitt fornærma tror jeg. Spør man om å finne på noe sammen skal man jo nettopp prate og henge sammen. Anonymkode: 082a0...44d 2
Svartedauden Skrevet 10. august 2017 #12 Skrevet 10. august 2017 Nei, "å ta en øl", er ikke samme som "bli med på karatefylla" 3
AnonymBruker Skrevet 10. august 2017 #13 Skrevet 10. august 2017 Jeg ville kanskje spesifisert om det var bytur jeg hadde i tankene, i fall venninnen ikke var helt klar for det. Skal vi forstå det som at venninnen ikke er singel? Stille, meningsfylte samtaler tar jeg uansett hjemme over en flaske vin, drar jeg ut av huset vil jeg ha mulighet til å gå videre ut uten at noen føler seg oversett og lurt (men så er jeg ikke så ofte ute). Jeg har en venninne som har hatt tendensen til å pådra seg alskens merkelige vesner på byen (å få oppmerksomhet var, i hvert fall før, viktigere enn hvem man fikk den fra), det var ikke så gøy. Nå kan jeg bare parkere henne i baren mens jeg går og danser, så snakker jeg med de jeg gidder å snakke med. Før ble det gjerne forventet at jeg skulle underholde kompisen til kveldens fangst, noe som i 99% av tilfellene var uaktuelt. Anonymkode: f346f...e77
_popcorn_ Skrevet 10. august 2017 #14 Skrevet 10. august 2017 Jeg vurderer etter hvilket klokkeslett det blir spurt om. Er det snakk om pils etter jobb, er det stortsett for å snakke, men ikke nødvendigvis nære/intime samtaler. Er det i 21-tiden, så regner jeg med at det fort blir 4 øl iallefall, og sjanse for bytur øker. Men om venninner/kompiser, uavhengig av sivilstatus, spør om å ta en øl, og jeg er usikker på hva dem legger i "en øl", så pleier jeg bare spørre dem... 2
AnonymBruker Skrevet 10. august 2017 #15 Skrevet 10. august 2017 1 time siden, _popcorn_ skrev: Jeg vurderer etter hvilket klokkeslett det blir spurt om. Er det snakk om pils etter jobb, er det stortsett for å snakke, men ikke nødvendigvis nære/intime samtaler. Er det i 21-tiden, så regner jeg med at det fort blir 4 øl iallefall, og sjanse for bytur øker. Men om venninner/kompiser, uavhengig av sivilstatus, spør om å ta en øl, og jeg er usikker på hva dem legger i "en øl", så pleier jeg bare spørre dem... 🏆 Takk for godt svar hilsen TS Anonymkode: 0bd11...f3d
Gjest Catalina Culès Skrevet 10. august 2017 #16 Skrevet 10. august 2017 Hæ?? Er det ikke lov å be venner på en øl lengre nå, uten at den andre skulle tro det var en baktanke
Horten Market Skrevet 10. august 2017 #17 Skrevet 10. august 2017 OK om venninnen også er singel, ubetenktsomt hvis ikke. Hva skal hun gjøre når du stikker bort til en mann?
The Kitten Skrevet 10. august 2017 #18 Skrevet 10. august 2017 Jeg hadde ikke tenkt lenger enn at hun ville ta en øl med meg. Verken mer eller mindre.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå