AnonymBruker Skrevet 10. august 2017 #1 Skrevet 10. august 2017 Er det noen som er gode på interiør her som har lyst til å gi meg noen innspill til stua vår?? Vi har en ganske stor stue, den er på over 40 kvm. Men fordi det er så mange vinduer og dører her og der (vinduene er veldig store og går helt ned til gulvet), synes jeg det er ganske vanskelig å innrede det fint.. (sier "jeg" fordi mannen min bryr seg fint lite om interiør ) Legger ved et bilde av hvordan vi har det nå. Jeg føler at vi får så store, åpne "plasser" i stua sånn det er nå- men samtidig synes jeg det er vanskelig å finne noen annen måte vi kunne ha plassert møblene på (siden det er så mye som må tas hensyn til). Jeg har tegnet inn de største/viktigste møblene vi har, men i tillegg til disse har vi også noen lampebord, pidestaller med store planter osv. Men disse er jo enklere å få til å passe inn mange steder, så de gadd jeg ikke inkludere på tegningen. Noen som har noen innspill?? Anonymkode: f19ba...4f8
AnonymBruker Skrevet 10. august 2017 #2 Skrevet 10. august 2017 40 m2 er ikke så stort. Ser ut som om det blir trangt ved utgang hall fra spisebord. Husk å sjekk avstand fra vedovn. Hva med sofa vendt rygg mot spisebord? Anonymkode: c9b65...f82
AnonymBruker Skrevet 10. august 2017 #3 Skrevet 10. august 2017 6 minutter siden, AnonymBruker skrev: 40 m2 er ikke så stort. Ser ut som om det blir trangt ved utgang hall fra spisebord. Husk å sjekk avstand fra vedovn. Hva med sofa vendt rygg mot spisebord? Anonymkode: c9b65...f82 Neida, det er selvsagt ikke kjempestort (den er vel på ca 45-50 kvm totalt, inkludert "avstikkeren" der spisebordet står), men det er større stue enn hva de fleste av mine venner og bekjente har. Derfor kalte jeg det "stor stue". Det er jo også størrelsen som gjør at jeg føler vi får veldig mye "åpent space" med dagens løsning. Det er ikke så trangt ved spisebordet som det ser ut til på tegningen. Litt dårlig tegnet av meg, bare Når spisebordet ikke er i bruk (og det er i grunnen kun i bruk når vi har selskaper o.l., ellers spiser vi på kjøkkenet) står stolene helt inntil bordet og det er da ca 1,5-2 m mellom spisebordet og veggen. Vet ikke helt hva du mener med avstand fra vedovn?! Den er jo noe av problemstillingen her, fordi den står der den står, er det egentlig veldig OK å ha sofaen og lenestolen der de står nå- fordi det er deilig å kunne sitte i lenestolen og varme seg ved ovnen om vinteren. Men jeg synes som sagt at dagens løsning gir oss veldig mye "åpen" plass, og lurer derfor på om noen kreative sjeler har forslag til en bedre løsning Forslaget ditt med sofa med rygg mot spisebord er et jeg selv også har vurdert. Det eneste er da at det i såfall vil blokkere terrassedøra en del, noe som er upraktisk da vi har små barn som stadig løper inn og ut av hagen (via nevnte terrassedør) om sommeren, og det er også upraktisk hver gang vi skal bære mat fra kjøkkenet og ut på terrassen når vi skal grille osv. Med denne løsningen vil vi jo i såfall også få et stort, åpent område der sofaen står nå- og det vet jeg ikke helt hva jeg skal fylle med Men takk for innspill uansett TS Anonymkode: f19ba...4f8
Gjest GT-R Skrevet 11. august 2017 #4 Skrevet 11. august 2017 Tror jeg hadde satt sofaen i den kroken TVen står og spisebordet midt mellom de store vinduene.
AnonymBruker Skrevet 11. august 2017 #5 Skrevet 11. august 2017 Hvis du setter mål på alle veggene, og oppgir mål på sofa og spisebord, så skal jeg tegne et forslag Men da må jeg ha korrekte mål å bruke først. Anonymkode: a7c85...a9d
AnonymBruker Skrevet 23. august 2017 #6 Skrevet 23. august 2017 Bytt plass på sofaen og tv, sett spisebordet mellom tv og terassedør. Lag en koselig krok der spisebordet står nå. gjerne med en lenestol, lampe og noen bokhyller. Anonymkode: b2bba...c17 1
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå