Gjest Embla s Skrevet 12. januar 2005 #1 Skrevet 12. januar 2005 Jeg har fastrente på lånet mitt (for tiden høyere enn flytende rente). Har jeg mulighet til å innfri hele lånet nå? Må jeg eventuelt betale ekstra pga at jeg har fastrente?
Gjest Anonymous Skrevet 12. januar 2005 #2 Skrevet 12. januar 2005 jepp. Står mer om dette på låneetatens sider. Hvor lenge har du igjen av bindingstiden da? Mulig det lønner seg å spare pengene til bindingstiden er utløpt. Det beste er å ringe de. De er veldig flinke med personlig service der.
Gjest Litjmæ Skrevet 12. januar 2005 #3 Skrevet 12. januar 2005 Du må betale overkurs ja. Hvor mye det blir spørs jo hvor stort lån du har å innfri. Jeg betalte en god del tusen mer enn jeg "skal" i 2004 og fikk lagt til ca 300 kroner på lånet i overkurs. Så for min del er hvertfall det verdt det.
Gjest Anonymous Skrevet 12. januar 2005 #4 Skrevet 12. januar 2005 Jeg har fastrente på lånet mitt (for tiden høyere enn flytende rente). Har jeg mulighet til å innfri hele lånet nå? Må jeg eventuelt betale ekstra pga at jeg har fastrente? Ja du må betale en overkurs dersom den siste fastrenten er lavere enn din. (Ikke flytende men fast rente.) For min egen del må jeg betale ca 5000 mer i renteerstatning, men venter jeg fire måneder så har det jo påløpt 5000 (nesten) i renter. Så dersom jeg uansett hadde planer om å innfri så hadde det ikke vært det at jeg hadde bundet rente som hadde stoppet meg.
abelille Skrevet 13. januar 2005 #5 Skrevet 13. januar 2005 Et alternativ for å komme seg ut av bindingen er å ta kurs (eller melde seg opp til det) som gir rett på støtte fra lånekassen, og søkelån/stipend. Da forsvinner automatisk bindingen til fastrente, også kan du jo betale ned hele lånet.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå