Gå til innhold

Laptop til student. Hva bør man gå for?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg tror jeg trenger en ny laptop. Jeg har en som fungerer bra hjemme, men det er en packard bell 2012, den er ganske stor, i tillegg til at den ikke er lydfri. Jeg kunne tenkt meg en Mac som mange andre studenter, men det er jo ikke akkurat et billig kjøp. Jeg har veldig lyst på MacBook Pro, og den koster 15000. 

Er det andre laptoper jeg kan kjøpe som ikke koster såååå mye.

Dette ser jeg etter:

1) Lett i vekt

2) Behagelig å bruke

3) Nok batteritid

4) Lite lyd

Jeg har først og fremst tenkt å bruke den til skolearbeid, så det er mest skriving, lage fremføringer, og gjøre research. Spill og sånn kan jeg ta på hjemme PC'n. 

Anonymkode: 8ae35...425

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Surface Pro.

Macbook har en gedigen touch-flate til mus. Denne vil irritere deg ganske fort, da du til stadighet kommer borti den når du skriver.

Anonymkode: 2d4ba...bce

Skrevet
5 minutter siden, ransfelt are skrev:

Ville overveid noe brukt, f.eks denne https://www.finn.no/bap/forsale/ad.html?finnkode=101073732

Modellen før den der var veldig god. Nesten som å ha en desktop med seg, i bærbar form. Denne, meh. Lenovo gjorde feil i å lage en så stor touchpad. Som sagt, hendene kommer lett borti når du skriver. Lenovo burde ha holdt seg til "tried and true", heller enn å prøve å ape etter aller andre med både tastatur og alt annet. Godt de i det minste ikke slengte på en numpad!

Anonymkode: 2d4ba...bce

Skrevet

Vil aldri anbefale å kjøpe brukt pc, du aner jo ikke hva forrige eier har brukt den til eller hvordan den er behandlet.

Anonymkode: 0ca9a...b3a

• Liker 2
Skrevet
8 timer siden, AnonymBruker skrev:

Vil aldri anbefale å kjøpe brukt pc, du aner jo ikke hva forrige eier har brukt den til eller hvordan den er behandlet.

Det har jeg ikke planer om. :)

Anonymkode: 8ae35...425

Skrevet

Gå for en ultrabook. Power har noen fra Asus på kampanje nå, som jeg selv har kikket på, men jeg må vente på en bedre modell som skal komme inn etterhvert.

Anonymkode: 6fd47...886

Skrevet
3 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Gå for en ultrabook. Power har noen fra Asus på kampanje nå, som jeg selv har kikket på, men jeg må vente på en bedre modell som skal komme inn etterhvert.

Jeg ser nå at det er blitt mandag og forrige ukes kampanjer er forbi :P den rimeligste ultrabooken fra Asus koster 7000 hos Power nå (men du finner sikkert rimeligere modeller eller merker andre steder), så må du selv vurdere om det er en overkommelig pris? Jeg anbefaler ultrabook på det sterkeste i hvert fall, og skal selv gå for Asus snart. Lenovo har også gode ultrabooks.

Skrevet

Kjøpte en av de billigeste pcene fra HP til masteren. Bruker den til oppgaveskriving, streaming osv, og funker helt fint. De ligger på rundt 3-3500kr.

• Liker 2
Skrevet

Jeg kjøpte en Acer for 3000kr på Lefdal. 12 timer batteri, og lydfri.

Skrevet

Kommer snart en knallbra ny vivobook fra asus :)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...