Gå til innhold

Noen her som kjøper klær i barneavdeling til seg selv?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Kjøpte noe brukte klær til datteren min og fant noen fine jeans til meg selv fra hennes og Mauritz i str 146/152. Er 160 selv, så disse satt fint. Perfekt lengde. Har aldri falt meg inn å prøve i barneavdeling, men kanskje man skal begynne med det😊 Blir man sett rart på om man prøver klær i barneavdeling som voksen?

Anonymkode: 318ca...ec8

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Kanskje litt? Jeg hadde nok stusset litt. Men klær er klær.. 

Skrevet

Ikke nå desverre, men om jeg går 3-4 kilo ned i vekt (er på vei nå), så skal jeg det, om jeg finner noe jeg liker.

Nå skjer det at jeg prøver barnesko :) av og til :)

Skrevet

Jeg ville nok vært misunnelig, skal jeg være helt ærlig. Er 175 selv, så klær i barneavdelingen er uaktuelt for min del. Men jeg ser jo av og til noe der jeg godt kunne tenkt meg, hadde det blitt solgt i min størrelse. Så kjør på :) 

Anonymkode: c7e96...145

Skrevet

Om en voksen person finner klær som passer i barne avd er den personen alt for tynn og burde gå opp minst 5 til 10 kg..

Med mindre du er 150 høy og veier rundt 45 kg. 

• Liker 1
Skrevet (endret)

For noen år siden kjøpte jeg noen t-skjorter og ett par gensere der.

Buksene blir for korte på bena (også når jeg veier mindre enn jeg gjør akkurat nå ;) )- og de fleste gensere er for korte på ermene, selv om de passer "i kroppen". Jeg er 172 høy.

Det er jo "de samme klærne" men ofte er de billigere - så why not :)

Endret av *Emma*
Skrevet
Akkurat nå, tussi84 skrev:

Om en voksen person finner klær som passer i barne avd er den personen alt for tynn og burde gå opp minst 5 til 10 kg..

Ikke nødvendigvis.

Tskjorter og gensere i str 170 som ikke er slimfit passer fint voksne på max 170cm - selv om de er helt normalvektige. (Dvs det kan da som nevnt over bli for kort på ermene for eksempel. Men det har jo ikke noe med vekt å gjøre.)  

• Liker 1
Skrevet

Ja jeg gjorde det innimellom før i alle fall, når jeg var veldig tynn. Shorts og bukser som passet og var billigere :fnise: ullundertøy kjøper jeg i den største barnestørrelsen enda for det er billigere enn voksenutgaven

Anonymkode: 819b4...28d

• Liker 2
Skrevet

Hvis jeg hadde vært liten og temmelig slank, så ville jeg ikke brydd meg om klærne ble funnet i barneavdelingen eller voksenavdelingen så lenge jeg likte dem. Jeg har jobbet i klesbutikk med både barne- og voksenavdeling selv, og det var egentlig ikke helt uvanlig at voksne kjøpte klær fra barneavdelingen til seg selv. Det var ingen som så rart på de som gjorde det, heller. 

Anonymkode: 53aee...350

• Liker 2
Skrevet
11 minutter siden, tussi84 skrev:

Nei, skrev jo jeg er 160 cm.. 

Anonymkode: 318ca...ec8

• Liker 1
Skrevet

Jeg har masse fra barneavdelingen - og herreavdelingen! :hoho:

Kjøper det jeg liker, jeg. 

Og jeg burde IKKE gå opp 5-10 kg! 

• Liker 2
Skrevet

Vel, jeg er 167 og nå veier 63 kg så er ikke veldig tynn, men klær til de største barna, og spesiell gutter passer ok. Jeg snakker mer om hettegensere enn t-shirts, for da mangler det plass på puppene :)

Skrevet

Jeg handler på barneavdelingen på hm. Særlig treningstøy, joggebukser og tights. Avogtil jakker og gensre. Er 176 høy (og 29 år).  Faktisk er treningsbuksen min fra barneavdelingen lengre (og større) enn den i small på dameavdelingen. 

Bryr meg ikke om noen ser det. jeg pleier å ta med meg klærne i dameavdelingens prøverom. Ellers ser jeg ikke forskjell i utseende på basic tøy. Det passer og er billigere. 

Anonymkode: aeb77...fd4

• Liker 3
Skrevet

Jeg handler oftere på barneavdelingen enn voksenavdelingen, faktisk. I alle fall når det kommer til basisplagg som tees, singleter, tights og joggedresser. 

Er lav, kortbeint og tynn så klærne derfra passer meg bedre. Og om jeg sparer noen kroner er det bare bonus! Aldri opplevd å bli sett rart på eller fått kommentarer på det. 

Anonymkode: d9abd...efe

• Liker 2
Skrevet

Det er vel ingen som tenker over om en voksen kvinne går til barneavdelingen og ser på klær? For alt fremmede vet, kan det være en gave til noen. Og hva skulle det bety om det er klær til en selv? Nei, dette sitter nok mest i ens eget hode, tror jeg!

Jeg har kjøpt klær på barneavdelingen til meg selv. Er 161 høy (lav, alt ettersom;)) og "petit" og atletisk i kroppsformen. Har alltid vært det. Noen av barneklærne har sittet mye bedre på enn "vanlige" klær som er beregnet til voksne, og dette har jo med at jeg har korte bein og er slank. Overdeler kan også sitte bedre, og litt mer tilpasset min byste. Kanskje er jeg også litt nærmere asiaterne i kroppsfasong enn den "vanlige" norske kvinne. Så da gjelder det å tenke litt annerledes og praktisk.

Anonymkode: 25ebf...b03

• Liker 1
Skrevet

Ja det gjør jeg stadig vekk om jeg kommer over noe fint. Men lærte etter første gangen at jeg måtte fjerne lappen i klesplagget før bruk for det var utrolig flaut når den nykjøpte genseren lå slengt i stua med lappen synlig og sambo påpekte at det stod 10-14yrs i den :o 

Er jo mye billigere med barneklær og så motefiksert industrien har blitt ser mange barneklær ut som voksen klær! 

Anonymkode: d9364...f37

• Liker 1
Skrevet

Skulle ønske jeg var 10cm kortere (er mann på 180cm). Da hadde jeg kjøpt litt mer festligere strømpebukser med biler, fotballer og spiderman på. 
Hvorfor lager de det ikke til voksne i utgangspunktet? Bare kjedelige i sort, marineblå etc. 

Anonymkode: aef6a...d11

• Liker 1
Skrevet

Hadde jeg passet inn i barneklær, hadde jeg gjerne gått med det. Jeg vil også ha rosa og lilla klær med søte pusekatter! :sur:

• Liker 1
Skrevet

Jeg er 165 cm høy og er godt innafor normal bmi. Jeg passer barneklær str 13-14 år. Snittet er ofte ikke så flatterende på voksne, men har en jeans og en jakke som er ok. 

Anonymkode: f5c7a...ef3

Skrevet

Er 17 og klarer å bruke en del klær i medium-large fra barneavd. Bortsett fra bukser. Må ha litt større bukser pga former.

Anonymkode: f33fb...be6

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...