Gå til innhold

Å logge seg helt ut av sosiale medier?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Noen som har klart det? 

Føler jeg bruker for mye tid på sosiale medier som Snapchat, Facebook , Instagram osv. Og kjenner jeg er litt lei det. Vurderer å logge meg helt av, i første omgang se om jeg klarer å være uten i en måned. Men samtidig så er det jo der jeg har kommunikasjonen med venner. 

Så lurer på andres erfaringer rundt dette? 

Anonymkode: efc77...8fc

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jeg er ikke noen av stedene. Det går helt fint. Forskning viser også at man er lykkeligere uten. Spesielt facebook og instagram er lykkedrepere, siden man sammenligner seg med alle andre (som selvsagt bare legger ut perfekte ting og ikke de dagene de har bæsjet på leggen på jobb, eller gått på jobbintervju med babygulp på blusen, eller skreket til ungene). 

Anonymkode: c5d9d...a2a

• Liker 3
Skrevet
Akkurat nå, AnonymBruker skrev:

Jeg er ikke noen av stedene. Det går helt fint. Forskning viser også at man er lykkeligere uten. Spesielt facebook og instagram er lykkedrepere, siden man sammenligner seg med alle andre (som selvsagt bare legger ut perfekte ting og ikke de dagene de har bæsjet på leggen på jobb, eller gått på jobbintervju med babygulp på blusen, eller skreket til ungene). 

Takk for svar. :-) 

Hvordan opplever du kontakt med venner og familie da? 

Vi er en vennegjeng som kommuniserer via messengergruppe og snapchatgruppe. Får også koselige bilder av tantebarn på snap. Men føler som sagt at det er for mye tid brukt på sosiale medier for min del. Men vil andre ta det negativt? At jeg blir sett på som asosial og vil jeg bli isolert? (Nå er jeg tidvis introvert som person 😅) 

Skrevet

Jeg blir garantert sett på som rar og sær, ja ;) Min søster legger ut alt av informasjon om bursdagsselskaper og slikt til ungene på facebook, så jeg får kun høre om det via min mor...

Heldigvis er ikke noen av vennene mine på sosiale medier aktivt heller, så ingen kommunikasjon å gå glilpp av der. Vi kommuniserer på gamlemåten, med sms, epost, og å faktisk treffes IRL. 

• Liker 1
Skrevet

Fjernet meg selv fra facebook og aldri følt meg bedre. :)

• Liker 3
Skrevet

Logget meg helt ut av sosiale medier har jeg ikke gjort men jeg bruker det ikke noe særlig. Facebook er kun for skolegrupper og invitasjoener til fest og slikt. Og messenger for å skrive med kjente som oppholder seg i andre land. Ellers jeg ikke inne der. Instagram har jeg aldri hatt. Snapchat bruker jeg litt. Sender sjelden noe. Hovedsaklig for å svare på det andre skriver til meg. Åpner den når jeg får en melding. Kanskje annenhver dag. Vet ikke helt hvordan jeg klarer det. Har vel egentlig aldri vært opphengt i det :P 

Anonymkode: 54aa2...7bd

Skrevet

Har aldri hatt facebook, og hvertfall ikke instagram eller snapchat, eller noe. Siste internettgreia jeg hadde var msn messenger, sier litt hehe. Jeg har epost, thats it. Ellers kan folk alltids ringe og sende sms. Og så bruker jeg skype til å snakke med og se folk som bor langt borte. For å være helt ærlig, pr dags dato har jeg 3 nære og gode venner, og en drøss perifere bekjente som så vidt hilser på meg på gata. Jeg orker ikke facebook fordi der hadde jeg kun lagt til de 3 gode vennene jeg har, og de i familien som har facebook. Jeg vet samtidig at jeg hadde sikkert fått hverfall 200 venneforespørsler av folk som jeg knapt kjenner eller liker som mener vi brde være venner på face. Klarer meg helt flott uten alt dette og har et fint sosialt liv ellers :)

Anonymkode: 2bd72...5f7

• Liker 1
Skrevet

Tror jeg blir sett på som smårar fra før så litt til skader forhåpentligvis ikke 😂 

I dag så er jeg pålogget følgende: 

Facebook

Messenger

Snapchat

Instagram

Jodel

Kjenner at det sitter langt inne å logge seg ut på enkelte av de. Da det er fordeler ved å være pålogget. Instagram og jodel skal eg klare greit. Forsåvidt Facebook også. Snapchat og messenger er det litt verre med, da det er der mye kommunikasjon foregår framfor melding og telefon. Men samtidig så tikker det inn snapper "hele tiden" og jeg blir sittende på mystory. Messenger er ikke så intens lenger. Så kanskje jeg skal beholde messenger og logge av andre? Hmm. 

Skrevet

Messenger kan du ha uten FB, så du kan kommunisere med venner via den. 

Anonymkode: c839b...976

Skrevet

Merker jeg blir deprimert av det, virker som om alle andre har fantastiske liv og så sitter jeg her alene i verden.

Anonymkode: db599...4fc

Skrevet

TS her, 

Da er Jodel, Instagram og Facebook avlogget og slettet. Har sendt en Snap på Snapchat om at jeg logger meg av i en måned (så folk ikke tror jeg er død 😜). Sliter litt med å logge meg av på snap kjenner jeg. Men nå tørr jeg jo ikke åpne snapper siden jeg har annonsert at jeg skal være uten 😂 Messenger beholder jeg, kom fram til at det fungerer som meldinger for min del. Men altså ingen Facebook. 

Kjenner allerede nå at jeg føler jeg kommer til å gå glipp av ting. At jeg liksom er utenfor. Rart egentlig. 

• Liker 1
Skrevet

Flere som blir med? 🙂

Ts 

Skrevet

Godt jobba med slettingen TS :) Tenk på at du vil jo uansett få oppdatering når du snakker med de du kjenner. Og hvor viktig er det egentlig å vite hva tante Olga spiste til middag i dag :P 

Anonymkode: 54aa2...7bd

Skrevet (endret)

Henger meg delvis på! :) Jeg har snapchat, instagram og facebook. 
Jeg har kuttet ned på facebook over tid, så dette er ikke nytt for meg. Men kommer ikke til å slette facebook, fordi idrettsgruppa til min datter er der og kommer med informasjon, lettere å holde kontakt med familie og venner. Men jeg legger aldri ut noe. Men skal logge av. Blir deprimert av å sitte på internett. Stressa og.  Så mitt første steg blir å logge av facebook, og logge inn i ny og ne for å sjekke om det er noe nytt i de gruppene jeg er med i, som er viktige, men skal prøve å få ordnet det sånn at jeg kan få informasjon gjennom mail i stedet. 

Instagram har jeg fordi alle andre har det. Haha, men sjeldent jeg bruker det. Liker å dele håndarbeids prosjekter osv, men føler ikke at det er noe jeg må eller vil. Så instagram skal slettes.

Snapchat skal jeg beholde. Pleier å sende bilder og videoer til familie gjennom der. 

Så instagram skal slettes snart, og facebook skal jeg prøve å få slettet. Må bare få ordnet informasjons levering på annen måte først :) 

Sier i fra når det er fremgang :) 

Endret av Minlillesky
Skrevet

Og der var Snapchat slettet også 👍🏻 

Så da satt man her 😅 Neida, er en litt god følelse også. Innså jo når jeg skrev på snap at jeg kom til å være uten sosiale medier i en måned MEN kan nås på telefon, meldinger og messenger at jeg er kontaktbar så absolutt 😜 

Ts 

Skrevet
Akkurat nå, Minlillesky skrev:

Henger meg delvis på! :) Jeg har snapchat, instagram og facebook. 
Jeg har kuttet ned på facebook over tid, så dette er ikke nytt for meg. Men kommer ikke til å slette facebook, fordi idrettsgruppa til min datter er der og kommer med informasjon, lettere å holde kontakt med familie og venner. Men jeg legger aldri ut noe. Men skal logge av. Blir deprimert av å sitte på internett. Stressa og.  Så mitt første steg blir å logge av facebook, og logge inn i ny og ne for å sjekke om det er noe nytt i de gruppene jeg er med i, som er viktige, men skal prøve å få ordnet det sånn at jeg kan få informasjon gjennom mail i stedet. 

Instagram har jeg fordi alle andre har det. Haha, men sjeldent jeg bruker det. Liker å dele håndarbeids prosjekter osv, men føler ikke at det er noe jeg må eller vil. Så instagram skal slettes.

Snapchat skal jeg beholde. Pleier å sende bilder og videoer til familie gjennom der. 

Så instagram skal slettes snart, og facebook skal jeg prøve å få slettet. Må bare få ordnet informasjons levering på annen måte først :) 

Så bra 😃👍🏻 Dette skal vi klare 😁 

Ja jeg innså at som sagt messenger ville jeg beholde pga kontakt med venner foregår der. Er der vi avtaler og planlegger å møtes. Og er ikke så mye annet en får brukt messenger til for min del. 

Ts

• Liker 1
Skrevet
8 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Og der var Snapchat slettet også 👍🏻 

Så da satt man her 😅 Neida, er en litt god følelse også. Innså jo når jeg skrev på snap at jeg kom til å være uten sosiale medier i en måned MEN kan nås på telefon, meldinger og messenger at jeg er kontaktbar så absolutt 😜 

Ts 

Det som ofte blir et sjokk for folk som sletter sosiale medier, er å oppdage hvor få som faktisk tar kontakt på telefon og meldinger. Man ser virkelig hvem man har som venner og hvem som er verdt å bruke tiden på :) 

• Liker 1
Skrevet

Flere kilo er vekk fra mine skuldre, føles det ut som. Instagramkontoen min er slettet og instagram er slettet fra telefonen min. Endelig! Så mye lettere når man er flere om det :) Savner det ikke heller :) 

Skrevet

Nå har jeg i tillegg hatt enda større opprydding på facebook. Har beholdt gruppene som er viktige for meg, når det gjelder trening, barnets aktiviteter osv. ( 5 grupper bare) Slettet alt på profilen min. Føler meg veldig avslappet. Dette var deilig :) Nå er jeg veldig aktiv her føler jeg:fnise: Nærmere målet om å slette facebook :) 

Skrevet

Jeg sluttet å bruke Facebook for 4-5 år siden. Ble drittlei hele greia og drittlei av alt skrytet der inne over folks tilsynelatende "perfekte" liv. Nå er mye av det bare løgn og fasade, men slitsomt likevel. Folk syns nok jeg er litt sær som ikke bruker Facebook, men det blir selvfølgelig godtatt. Familie og venner har jeg kontakt med via SMS/mail og god, gammeldags ringing. 

Snapchat hadde jeg en god stund, men slettet den for et år siden. Ble drittlei og det var herlig å kvitte seg med den 

Twitter har jeg aldri hatt

Instagram har jeg faktisk, men har en anonym konto med kun et brukernavn hvor jeg kun legger ut bilder av dyrene mine og naturbilder. Jeg syns det er gøy å se andre fine bilder og få tilbakemeldinger på egne bilder da foto er en av mine hobbyer. Følger ingen "perfekte" folk som gir meg dårlig selvtillit eller bloggere som gir irritasjon, stort sett bare heste og katterelaterte sider, noe musikk, favorittsminkemerkene mine og noen nettbutikker. 

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...