Gjest gjest1 Skrevet 12. januar 2005 #1 Skrevet 12. januar 2005 Er der noen som har en kjempegod oppskrift på lasagne? Jeg er kanskje litt sær, men synes sjeldent hjemmelagede (eller restaurant-lagede) lasagner er bedre enn Toro's.. Men på tide å løsrive meg litt mer fra Toro
Arkana Skrevet 12. januar 2005 #2 Skrevet 12. januar 2005 Denne er garantert bedre enn Toros (etter min mening skal det ikke så mye til da). Kjøttsaus: Stek en stor hakket løk og noen finhakkede hvitløksfedd til det er gyllent. Ta ut og brun kjøttdeig. Ha løken tilbake og tilsett en boks hermetiske knuste tomater, 3-4 ss tomatpuré, salt/pepper, litt sukker, 1 laurbærblad, oregano og basilikum. La småkoke ca 30 minutter. Ostesaus: Smelt et par spiseskjeer smør, rør inn nok mel (et par ss) til en slags grøt. Spe med melk, litt etter litt mens du rører hele tiden, til du får en passe konsistens. Ha i salt, pepper og litt revet muskat. La småkoke 4-5 minutter. Ha i 3-4 dl revet ost og la det smelte ned. Så kan du bare begynne å sette det sammen. Begynn med et lag kjøttsaus i bunnen av en ildfast form. Dekk med lasagneplater, så et lag ostesaus, nytt lag kjøttsaus, lasagneplater osv osv. Du avslutter med ostesaus og drysser på revet ost. Stekes ved 220 grader i ca 25-30 minutter.
Gjest Gjesta Skrevet 12. januar 2005 #3 Skrevet 12. januar 2005 En revet gulrot og/eller en bit sellerirot er også veldig godt i kjøttsausen, som nesten blir bedre jo lenger den får småkoke.
-Fisken- Skrevet 12. januar 2005 #4 Skrevet 12. januar 2005 En revet gulrot og/eller en bit sellerirot er også veldig godt i kjøttsausen' date=' som nesten blir bedre jo lenger den får småkoke.[/quote'] Enig. Og bitte litt kanel i kjøttsausen - det gjør susen.
Gjest manic Skrevet 12. januar 2005 #5 Skrevet 12. januar 2005 Arkana! Hvor mye melk pleier du å ha i? Har aldri lagd hvit saus selv og vet ikke om jeg kommer til å skjønne når den har fått passe konsistens Jeg tenkte å debutere idag
Arkana Skrevet 12. januar 2005 #6 Skrevet 12. januar 2005 Arkana! Hvor mye melk pleier du å ha i? Har aldri lagd hvit saus selv og vet ikke om jeg kommer til å skjønne når den har fått passe konsistens Jeg tenkte å debutere idag Tja, jeg pleier aldri måle, men til 2 ss smør blir det kanskje en 4-5 dl.
Gjest manic Skrevet 12. januar 2005 #7 Skrevet 12. januar 2005 Den ble jättegod! Samboeren var også fornøyd
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå