Pitabrød Skrevet 10. august 2017 #1 Skrevet 10. august 2017 Hjelp. I gangen vår har vi en sykt stygg mønstrete tapet, type http://fscomps.fotosearch.com/compc/CSP/CSP507/k21557619.jpg Den er sikkert fin dersom man får det gjennomført, men det er ikke min stil i det hele tatt. Jeg vil male over denne tapeten, men mønsteret kommer til å skinne gjennom. Noen lure sjeler som vet hvordan jeg kan fikse dette på enkleste måte? Kan kalkmaling være en ide? Både jeg og samoeren er så lite handy at det er flaut. Det er ikke en spesielt stor vegg, kanskje 2 m lang. 1
AnonymBruker Skrevet 10. august 2017 #2 Skrevet 10. august 2017 Mal ett lag med sperregrunn først? Mulig det vil hindre gjennomskinn? Anonymkode: 41bf5...2b4
AnonymBruker Skrevet 10. august 2017 #3 Skrevet 10. august 2017 3 timer siden, AnonymBruker skrev: Mal ett lag med sperregrunn først? Mulig det vil hindre gjennomskinn? Anonymkode: 41bf5...2b4 Trenger da ikke sperregrunn på tapet, den er for å hindre at kvister skal blø gjennom, ikke for å dekke ekstra bra. (For det gjør den absolutt ikke.) Vanlig grunning holder. Om det skinner gjennom må du bare ha flere strøk med maling til det dekker godt nok. Det er helt vanlig at det ikke holder med grunning + ett strøk, spesielt for lyse farger. Mørkere farger dekker ofte bedre. Anonymkode: ab04a...12d 2
AnonymBruker Skrevet 10. august 2017 #4 Skrevet 10. august 2017 Mal flere strøk. Sånt mønster burde vært forbudt. Anonymkode: f211e...30d 2
AnonymBruker Skrevet 10. august 2017 #5 Skrevet 10. august 2017 Har malt over tapet mange ganger. Både hjemme og på jobb. 2 strøk holder som regel om det er fibertapet. Når malingen tørker ser man ikke mønsteret lenger. Anonymkode: b33cd...74f 1
Pitabrød Skrevet 11. august 2017 Forfatter #6 Skrevet 11. august 2017 21 timer siden, AnonymBruker skrev: Mal flere strøk. Sånt mønster burde vært forbudt. Anonymkode: f211e...30d Enig. Jeg får prøve med maling. Det blir i alle fall ikke styggere enn det er nå
sommermor Skrevet 12. august 2017 #7 Skrevet 12. august 2017 En tilsvarende tapet som jeg har vokst opp med på 70 tallet.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå