Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg lurer på hvilke årslønn som blir lagt til grunn for utregning av timelønn som lærervikar (på ungdomsskole), når jeg er ferdig med 3 av 4 år på lærerhøyskolen. Har 60 studiepoeng i pedagogikk, 60 i norsk og 60 i KRLE. 

Anonymkode: 54a38...be2

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Vedlegg til hovedtariffavtalen:

HTAs vedlegg 6 – lærer uten godkjent utdanning:

Stillingskode 7960 – lærer uten godkjent utdanning. Avlønnes minimum som fagarbeider, men: Tilsatte i undervisningsstilling uten pedagogisk utdanning, men som fyller de faglige kravene til utdanning og har fag som er med i læreplanen i vedkommende skoleslag, (…) innplasseres i stillingskode 7960 og får minstelønn som om vedkommende hadde fullført utdanningen i sin helhet.

Med andre ord: dersom lærere fyller de faglige kravene i kompetanse-forskriften, men ikke har PPU, skal de behandles som om de har PPU

NB! Gjelder kun 7961 lærer, 7962 adjunkt og 7965 lektor. Innplassering i st.kode 7963 adjunkt med tilleggsutdanning og 7966 lektor med tilleggsutdanning forutsetter fullført pedagogisk utdanning, jfr. B-rundskriv

Kompetanseforskriften § 14 (forts.)

•§ 14-3 Krav for tilsetting på ungdomstrinnet

a)Grunnskolelærerutdanning for 5.-10. årstrinn

b)Faglærerutdanning – for undervisning i fag/på fagområde der vedkommende har min. 30 st.p. relevant utdanning

c)Yrkesfaglærerutdanning – for undervisning i fag/på fagområde der vedkommende har min. 30 st.p. relevant utdanning

d)Universitets-/høgskoleutdanning som samlet utgjør min. 240 studiepoeng, inkl. PPU, for undervisning i fag/på fagområde der vedkommende har min. 30 st.p. relevant utdanning. Ved tilsetting for undervisning i norsk/matte/engelsk kreves min. 60 st.p. relevant utd.

e)Førskolelærer-/barnehagelærerutdanning med min. 60 st.p. spes.ped.

f)Faglærerutdanning for tospråklige

Vet ikke hvordan det er når du går lærerhøyskolen, men vis dette til sjefen og hør hva de tror?

Anonymkode: a9543...66d

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...