Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Denne tråden er inspirert av en diskusjon på Hønehjørnet 😎 Blir spennende å se om svarene er annerledes her!

En person spør om hvordan typiske frisørsalonger drevet av innvandrere (blir det politisk korrekt å si?) kan holde et så mye lavere prisnivå enn de norske salongene. Hun legger til at hun spør av rein nysgjerrighet.

Diskusjonen som oppstår under går på at de norske salongene ikke kan drive billigere pga husleie, lønn, skatt, utstyr osv osv osv. Helt fair det, så klart skal frisørene ha sin lønn de også :)

Videre kommenterer mange at de dessverre ikke har råd til å reise til frisør jevnlig og derfor farger håret selv eller velger billigere alternativer, som f.eks disse innvandrersalongene. Dette skaper en voldsom diskusjon kundene og frisørene mellom da mange av frisørene føler seg "sviktet" i et allerede vanskelig arbeidsmarked.

Nå provoserer jeg sikkert på meg en haug med folk. Det er ikke meningen å tråkke noen på tærne, jeg ble kort og greit bare veldig nysgjerrig av å lese denne tråden på Hønehjørnet.

Jeg forstår at det koster å drive salong og at frisører sliter med å få endene til å møtes, men når man legger seg på et slikt prisnivå at en veldig stor del av kundegrunnlaget ikke har råd til å benytte seg av tjenestene? Personlig bruker jeg 2500-3000kr ca hver gang jeg er hos frisør. Jeg har ettervekst som bør taes ca hver 5-6 uke. Dette er penger jeg kort og greit ikke har ekstra hver måned. Derfor fikser jeg det jeg kan fikse selv, og så drar jeg til frisøren innimellom og gjør det skikkelig. Aller helst skulle jeg så klart gjort dette hos frisør hver gang, både for å støtte bransjen men også fordi jeg syntes det er så kjedelig å gjøre det selv. 

Hva mener dere KG? :)

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jeg sskjønner ikke hvordan folk jeg kjenner har råd til å gå til frisøren en gang i mnd og legger ut ca. 2000 hver gang! Ofte ser jeg ikke forskjell heller... Også blir de fornærmet om ingen legger merke til at de har vært hos frisør :D

Selv går jeg så og si aldri til frisør. Jeg er nemlig en kløpper med saksa - klipper både meg selv, barna og mannen :) (mannen med maskin). og jeg farger håret selv, aldri vært uheldig.

Jeg velger å bruke pengene på andre ting. 

Anonymkode: 95ec3...38b

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...