AnonymBruker Skrevet 10. august 2017 #1 Skrevet 10. august 2017 Går det under forsøpling, noen som vet? Det er så ille nå at man ikke kan gå tur med barna sine en viss strekning (det er virkelig ikke mange strekninger å velge mellom her), fordi det ligger hundebæsj i veikanten hver 4. meter langs hele veien. Ikke bare er det ekkelt, men svært provoserende, og jeg lurer på om det er greit at de holder på på den måten? Det kan like gjerne være 1-2 hundeeiere som holder på - for en hund gjør jo mye fra seg i løpet av en uke, og det blir jo liggende "en evighet" før det forsvinner ned i jorden, men det er bare et så stort problem at jeg ønsker å gjøre noe med det og lurer på om jeg har en lov, eller paragraf, jeg han henvise til. Anonymkode: b117b...c64
Forundret.. Skrevet 10. august 2017 #2 Skrevet 10. august 2017 Ta kontakt med kommunen og be dem om å sette opp skilt og søppelspann. 6
Forundret.. Skrevet 10. august 2017 #3 Skrevet 10. august 2017 Og hjelper ikke det og jeg hadde funnet ut hvem det var så hadde jeg kjøpt ei bøtte og to på europris, fyldt den med bæsjene og levert det på døra. 4
AnonymBruker Skrevet 10. august 2017 #4 Skrevet 10. august 2017 1 minutt siden, Forundret.. skrev: Og hjelper ikke det og jeg hadde funnet ut hvem det var så hadde jeg kjøpt ei bøtte og to på europris, fyldt den med bæsjene og levert det på døra. Hva mener du jeg skal gjøre, gjemme meg i veigrøfta fra morgen til kveld og notere meg hvem som lar hunden bæsje der? Skulle dog gjerne visst hvem det var, ja... Hadde vært utrolig gøy å ta dem på fersk gjerning. Sikkert effektivt også. Noen har forsøkt å sette opp plakater på postkassene, men ingen bryr seg om oppfordringene. Jeg er rådvill. Anonymkode: b117b...c64
AnonymBruker Skrevet 10. august 2017 #5 Skrevet 10. august 2017 *host* viltkamera *host* Anonymkode: dda22...591 1
Forundret.. Skrevet 10. august 2017 #6 Skrevet 10. august 2017 I første omgang så ville jeg fått kommunen til å få opp skilt og søppelspann. Etterpå, hvis det ikke gir resultater så hadde litt ekstra turer der, forskjellige tider og å være ekstra observant hjulpet på å finne synderen/e? Ellers så er jo viltkamera som nevnt over her en god løsning ☺ 5 minutter siden, AnonymBruker skrev: Hva mener du jeg skal gjøre, gjemme meg i veigrøfta fra morgen til kveld og notere meg hvem som lar hunden bæsje der? Skulle dog gjerne visst hvem det var, ja... Hadde vært utrolig gøy å ta dem på fersk gjerning. Sikkert effektivt også. Noen har forsøkt å sette opp plakater på postkassene, men ingen bryr seg om oppfordringene. Jeg er rådvill. Anonymkode: b117b...c64
AnonymBruker Skrevet 10. august 2017 #7 Skrevet 10. august 2017 Dessverre, ja. Enkelte steder i Oslo vest må man gå sikksakk for å unngå å tråkke i hundebæsj. Tar man dem på fersken og ber de plukke opp får du kjeft. Anonymkode: f37af...8b1
AnonymBruker Skrevet 10. august 2017 #8 Skrevet 10. august 2017 1 time siden, AnonymBruker skrev: *host* viltkamera *host* Anonymkode: dda22...591 Hehe.. med fare for å bli anmeldt av de som havner på kamera, så var det en god idé. Men kanskje litt på ytterkanten av loven? Anonymkode: b117b...c64
AnonymBruker Skrevet 10. august 2017 #9 Skrevet 10. august 2017 57 minutter siden, Forundret.. skrev: I første omgang så ville jeg fått kommunen til å få opp skilt og søppelspann. Etterpå, hvis det ikke gir resultater så hadde litt ekstra turer der, forskjellige tider og å være ekstra observant hjulpet på å finne synderen/e? Ellers så er jo viltkamera som nevnt over her en god løsning ☺ Og det gjør de, uten videre:) ? Anonymkode: b117b...c64
AnonymBruker Skrevet 10. august 2017 #10 Skrevet 10. august 2017 57 minutter siden, AnonymBruker skrev: Dessverre, ja. Enkelte steder i Oslo vest må man gå sikksakk for å unngå å tråkke i hundebæsj. Tar man dem på fersken og ber de plukke opp får du kjeft. Anonymkode: f37af...8b1 Og da plukker du opp hundedritten, og legger posen i lomma på vedkommende, etterfulgt av: "Men det er jo din bæsj, da!"? Anonymkode: b117b...c64 1
AnonymBruker Skrevet 10. august 2017 #11 Skrevet 10. august 2017 Det er helt greit. Plukker aldri opp selv. Hunden er så liten at det ikke betyr noe likevel. Ingen har dødd av litt hundelort. Anonymkode: 338c4...82b
AnonymBruker Skrevet 10. august 2017 #12 Skrevet 10. august 2017 Akkurat nå, AnonymBruker skrev: Det er helt greit. Plukker aldri opp selv. Hunden er så liten at det ikke betyr noe likevel. Ingen har dødd av litt hundelort. Anonymkode: 338c4...82b Ja, særlig. Prøv igjen Anonymkode: b117b...c64
Forundret.. Skrevet 10. august 2017 #13 Skrevet 10. august 2017 35 minutter siden, AnonymBruker skrev: Og det gjør de, uten videre:) ? Anonymkode: b117b...c64 Verdt forsøket.
AnonymBruker Skrevet 10. august 2017 #14 Skrevet 10. august 2017 39 minutter siden, AnonymBruker skrev: Og da plukker du opp hundedritten, og legger posen i lomma på vedkommende, etterfulgt av: "Men det er jo din bæsj, da!"? Anonymkode: b117b...c64 Nei det får være måte på! Den ene hundeeieren som er verst har en grand danois. En bæsjepose holder ikke. Og jeg ypper meg ikke med en sånn bikkje. Den er like høy som meg😩 Anonymkode: f37af...8b1
AnonymBruker Skrevet 10. august 2017 #15 Skrevet 10. august 2017 47 minutter siden, AnonymBruker skrev: Hehe.. med fare for å bli anmeldt av de som havner på kamera, så var det en god idé. Men kanskje litt på ytterkanten av loven? Anonymkode: b117b...c64 Ja, du kan ikke direkte filme noen, du bør stille kameraet slik at du bare indirekte får med deg hvem som lar hundene strø fritt. Ooogsååå kan du fylle bøttee med hundeskit og sette på trappene, som nevnt over. Med en lapp: "Hei, jeg tror du glemte disse ". Anonymkode: dda22...591
AnonymBruker Skrevet 10. august 2017 #16 Skrevet 10. august 2017 2 timer siden, AnonymBruker skrev: Går det under forsøpling, noen som vet? Det er så ille nå at man ikke kan gå tur med barna sine en viss strekning (det er virkelig ikke mange strekninger å velge mellom her), fordi det ligger hundebæsj i veikanten hver 4. meter langs hele veien. Ikke bare er det ekkelt, men svært provoserende, og jeg lurer på om det er greit at de holder på på den måten? Det kan like gjerne være 1-2 hundeeiere som holder på - for en hund gjør jo mye fra seg i løpet av en uke, og det blir jo liggende "en evighet" før det forsvinner ned i jorden, men det er bare et så stort problem at jeg ønsker å gjøre noe med det og lurer på om jeg har en lov, eller paragraf, jeg han henvise til. Anonymkode: b117b...c64 Det eneste du kan gjøre er å tiltale dem når du ser dem. Gjerne høyt. Type "HEI - damen i den gule jakken med puddelen! Du glemte å plukke opp bæsjen!" Og oppmuntre dine med-turgåere til å gjøre det samme. Det er ikke "samfunnet" som skal regulere folk flest sin oppførsel. Det er andre mennesker som ved hjelp av god, gammaldags skamfølelse regulerer folks oppførsel best. Var sånn dine besteforeldre gjorde det. Funker fjell. Anonymkode: bed13...278
AnonymBruker Skrevet 10. august 2017 #17 Skrevet 10. august 2017 Synes faktisk det er spesielt å bli så provosert av bæsj. Jeg har en hund. Går jeg i skogen plukker jeg ikke opp etter hunden, ikke hvis den driter i grøfta heller ( det er ikke meningen for mennesker å gå i grøfta, vettu). Er det på sti, vei etc, plukker jeg selvfølgelig opp. Hadde det vært tilgang til søppelkasser hadde det ikke vært noe problem å plukke oftere heller (selv om en liten hundebæsj i skogen plager ingen), men jeg gidder ikke å bære rundt på en bæsjepose i 40 min. Anonymkode: 10a45...39d 1
AnonymBruker Skrevet 10. august 2017 #18 Skrevet 10. august 2017 Og ja - det er lov at hunden bæsjer og du ikke plukker opp. Akkurat som at katter kan bæsje i hagene til folk, uten at eieren gjør noe med det. Anonymkode: 10a45...39d
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå