Gå til innhold

Nattmat..hva skal dere ha?

Fremhevede innlegg

Gjest Anonymous
Skrevet

:roll:

Vi skal holde festen gående til sistemann går hjem ( vi leier et samfunnshus ), og skal ha nattmat. Har foreløpigtenkt på buljong og rundstykker eller loff.

Videoannonse
Annonse
Skrevet
:roll:  

Vi skal holde festen gående til sistemann går hjem ( vi leier et samfunnshus ), og skal ha nattmat. Har foreløpigtenkt på buljong og rundstykker eller loff.

Samme her. Det har vært nattmat i alle bryllup jeg har vært i før og det har vært veldig populært. Det er godt med noe salt utpå natten.

Skrevet

Vi har ikke helt tatt stilling til om vi skal ha nattmat eller ikke! Ofte blir man jo sittende lenge til bords, og hvis det servers kaker og kaffe etter dette igjen, synes vi vel ikke det er helt nødvendig. Gjestene kommer til å få mat nok uten tror jeg...

Men blir vi sultne, er det mulig vi bare tar med oss de aller nærmeste for å spise! :wink:

Skrevet

Samme her. Det har vært nattmat i alle bryllup jeg har vært i før og det har vært veldig populært. Det er godt med noe salt utpå natten.

Jeg sier meg enig i disse jentene. Og vi skal ha pølse med brød :P !. Kjempe lettvint og godt smaker det jo og ut på natta :wink:

Skrevet

Vi skal ha natt mat, Blir sikkert suppe og brød. Erfaringsmessig, så er nattmaten blitt godt mottatt i andre brulluper vi har hatt i familien. Det går ganske masse av det også.

Eg synes selv det er kjempe godt med noe mat etter en lang dag, mye dans og litt..drikke.. Selv om vi tidligere på kveld har spist middag.

Skrevet

Vi skal også ha nattmat, har middag kl 17 så jeg regner med at nattmaten serveres ca kl 24.. Det er 7 timer senere, og det er jo ikke for å spise seg mett, det er for som andre sier her at der er godt med noe salt etter masse søte kaker! Vi skal ha hjemmelaget suppe grønnsaker og sånn tror jeg, med flattbrød til...

Er usikker på rundstykker eller ikke :)

Skrevet
I brylluper sitter man vel gjerne til bords til kl 22 eller noe sånn... Og så har man kaffe etter det igjen.. Å da fylle på med ennå et måltid er totalt overkill... (etter min mening)

I vårt bryllup satt vi til bords frem til 19.30, og vi serverte da pølser med brød/lompe rundt kl 1.30.

Det ble kjempegodt mottatt, og mange kommenterte at det var flott at de bare kunne "ta med seg" nattmaten og fremdeles sirkulere rundt, i stedet for å måtte sette seg ned ved bordene igjen...

Og - serveringshjelpene var også veldig fornøyde med at de slapp å starte på en ny runde med tallerkensamling og -vasking :wink:

Skrevet

I vårt bryllup satt vi til bords til kl. 22:00 - 1 time lengre enn planlagt.

Vi hadde ikke nattmat, og grunnen til det er ganske enkel: Hadde ikke lokalet lengre enn 01:30, og vi ville gjerne bruke kvelden til dans og annen hygge istedet for spising hele kvelden.

Har vært i 2 bryllup tidligere, og ingen av disse hadde nattmat heller.

Men om jeg skulle hatt bryllupsfesten varende utover de senere nattetimer, hadde jeg nok prioritert noe som suppe og brød.

Helt opp til hvordan man har planlagt middagen, når man har planlagt middagen, hvor lenge man har lokalene, og hvorvidt man ønsker fokus på dans/musikk fremfor å sitte til bords tror nok jeg.

Å sitte 4/5-timer til bords i vårt bryllup, syntes jeg var MER ENN NOK. Satt og trippet, bena mine ville ut på "rocker'n" :ler:

Ikke det at man MÅ sitte mens man spiser nattmaten (ref. andre innlegg her), men det er nok flere faktorer som spiller inn.

Skrevet

Der vi planlegger å ha festen er nattmat inkludert i kuvert prisen. De har 11 forskjellige valg, men må nok få hjelp med dansken for å skjønne hva de er...

:ler:

Skrevet

Hvis man skal sitte til bords og spise tre retter trenger man vell ikke mat igjen etter midnatt??Da blir jo bryllupet ett eneste stort etegilde!Vi hadde ikke nattmat, for folk var mette etter 4 retter, og kake. Etter det begynner jo festen og folk vil røre på seg.

Skrevet

Vi skal ha sodd ved midnatt. Det er en av de meget få tingene min tilkommne har bestemt uten først å bli spurt om sin mening. Det er visstnok tradisjon i Trøndelag og vi gifter oss på Fjellværøy, så det hører til :)

Og sodd er godt...

Skrevet

Vi hadde ikke nattmat og lokalet stenge kl. 2.30

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...