AnonymBruker Skrevet 10. august 2017 #1 Skrevet 10. august 2017 Okei så jeg var ute med ei venninne i en park her om dagen for å nyte solskinnet. Mens vi satt der og koste oss med litt god mat kom det som vanlig endel folk forbi på stien litt bortenfor. Et par av dem var en rullestolbruker og en mann som gikk ved siden av, mulig en assistent hva vet vel jeg. Uansett da så ser plutselig venninna mi og jeg at de stopper opp og begynner å diskutere høylytt. Vi fikk ikke med oss alt men hørte ting som "du er lam og kan ikke gå! Se til helvete og skjerp deg!" "Beina dine er noen tynne fliser uten muskler og de virker faen ikke! Skjønner du ikke det!?" Rullestolbrukeren svarte ikke men bare rullet sint avgårde med mannen etterhvert diltende etter. Venninna mi og jeg ble helt sjokka og bare !! Er det virkelig vanlig å prate til rullestolbrukere på den måten?!? Skulle tro han i rullestolen var klar over handikappet allerede? Anonymkode: 2fbd5...39e
92Caroline Skrevet 10. august 2017 #2 Skrevet 10. august 2017 Verden er full av idioter, dessverre. 6
AnonymBruker Skrevet 10. august 2017 #3 Skrevet 10. august 2017 Det er knallhardt å være pårørende også. Dere vet ikke hvilken relasjon, situasjon osv. dette var. Man skal være fosiktig med å dømme ut i fra dette. Anonymkode: fa782...faf 29
AnonymBruker Skrevet 10. august 2017 #4 Skrevet 10. august 2017 Hvorfor sa dere ikke noe til vedkommende som oppførte seg sånn? Mobbing er ikke greit i noen settinger og mobbere skal ha tilsnakk!!! Anonymkode: 7bae0...7fd 3
AnonymBruker Skrevet 10. august 2017 #5 Skrevet 10. august 2017 Var de nordlendinger? For i så fall var det ikke mobbing. Anonymkode: 5c47e...43d 6
AnonymBruker Skrevet 10. august 2017 #6 Skrevet 10. august 2017 9 minutter siden, AnonymBruker skrev: Var de nordlendinger? For i så fall var det ikke mobbing. Anonymkode: 5c47e...43d Fuck nordlendinger. De er de største mobberne. Anonymkode: 7bae0...7fd 2
AnonymBruker Skrevet 10. august 2017 #7 Skrevet 10. august 2017 Hørtes nesten ut som innspillingen av en episode av what would you do eller noe. Anonymkode: 8b2af...c2c 5
AnonymBruker Skrevet 10. august 2017 #8 Skrevet 10. august 2017 Høres ikke ut som denne mannen var en assistent. Hvorfor tenker du det? Og det at man sitter i rullestol fritar en ikke fra idioter. Anonymkode: b9e66...bb0 7
AnonymBruker Skrevet 10. august 2017 #9 Skrevet 10. august 2017 4 timer siden, AnonymBruker skrev: Er det virkelig vanlig å prate til rullestolbrukere på den måten?!? Anonymkode: 2fbd5...39e Vet ikke, jeg, hva tror du? Anonymkode: 4fafa...d6d
Zanzibar3 Skrevet 10. august 2017 #10 Skrevet 10. august 2017 5 timer siden, AnonymBruker skrev: Hvorfor sa dere ikke noe til vedkommende som oppførte seg sånn? Mobbing er ikke greit i noen settinger og mobbere skal ha tilsnakk!!! Anonymkode: 7bae0...7fd Hvordan veit vi at det var mobbing? Hva veit vi om deres relasjon og hva den krangelen handlet om? 4
AnonymBruker Skrevet 10. august 2017 #11 Skrevet 10. august 2017 Tror ikke på den historien Anonymkode: 1160a...f2e
Maleficenta Skrevet 10. august 2017 #12 Skrevet 10. august 2017 7 timer siden, AnonymBruker skrev: Okei så jeg var ute med ei venninne i en park her om dagen for å nyte solskinnet. Mens vi satt der og koste oss med litt god mat kom det som vanlig endel folk forbi på stien litt bortenfor. Et par av dem var en rullestolbruker og en mann som gikk ved siden av, mulig en assistent hva vet vel jeg. Uansett da så ser plutselig venninna mi og jeg at de stopper opp og begynner å diskutere høylytt. Vi fikk ikke med oss alt men hørte ting som "du er lam og kan ikke gå! Se til helvete og skjerp deg!" "Beina dine er noen tynne fliser uten muskler og de virker faen ikke! Skjønner du ikke det!?" Rullestolbrukeren svarte ikke men bare rullet sint avgårde med mannen etterhvert diltende etter. Venninna mi og jeg ble helt sjokka og bare !! Er det virkelig vanlig å prate til rullestolbrukere på den måten?!? Skulle tro han i rullestolen var klar over handikappet allerede? Anonymkode: 2fbd5...39e Er det mulig? For noen drittfolk. De kan ikke være riktig nagla i hodet når de snakker slikt til en som sitter i rullestol. Stygt.
Maleficenta Skrevet 10. august 2017 #13 Skrevet 10. august 2017 7 timer siden, AnonymBruker skrev: Det er knallhardt å være pårørende også. Dere vet ikke hvilken relasjon, situasjon osv. dette var. Man skal være fosiktig med å dømme ut i fra dette. Anonymkode: fa782...faf Ja kan jo forsåvidt være begeret som rant over etter mye krangling tidligere som fikk begeret til å renne over for denne mannen. Man vet jo ikke hva den i rullestolen har sagt til han før 1
fjærestein Skrevet 10. august 2017 #14 Skrevet 10. august 2017 Hm. En skal vel alltid bestreve å snakke pent med hverandre. Men vi vet jo ikke hva denne samtalen dreiet seg om, eller relasjonen og forhistoren. 2
AnonymBruker Skrevet 10. august 2017 #15 Skrevet 10. august 2017 Som flere sier var det mye mulig en pårørende som var lei av maset om at brukeren ikke ønsket å sitte i rullestol lenger, eller at brukeren nektet fysioterapi for å bli bedre. Snakker av egen erfaring for å si det sånn, begeret renner over etter hvert faktisk. Anonymkode: 8d69d...bf4 3
Gjest NotNaomi Skrevet 10. august 2017 #16 Skrevet 10. august 2017 Dette kunne være en krangel mellom familiemedlemmer. Alle i rullestol har ikke assistenter akkurat! Hvorfor skulle de ha det? Og de som sitter i rullestol kan være akkurat like ufordragelige som andre kan være. De er liksom helt alminnelige mennesker om de "bare"er lamme. Pent sagt var det ikke. Men ingen her vet foranledningen. Vi skal ikke automatisk syns synd på og stakkarsligjøre om de har et fysisk handicap! Det er ikke sånn at de vil det. Men igjen : ikke pent sagt!
AnonymBruker Skrevet 10. august 2017 #17 Skrevet 10. august 2017 3 timer siden, AnonymBruker skrev: Tror ikke på den historien Anonymkode: 1160a...f2e Jeg tror ikke på at du ikke tror på den Anonymkode: 9eb5f...2c7 1
Minlillesky Skrevet 10. august 2017 #18 Skrevet 10. august 2017 11 timer siden, AnonymBruker skrev: Det er knallhardt å være pårørende også. Dere vet ikke hvilken relasjon, situasjon osv. dette var. Man skal være fosiktig med å dømme ut i fra dette. Anonymkode: fa782...faf Uansett årsak, så er det ikke greit å oppføre seg sånn..
Cinder Skrevet 10. august 2017 #19 Skrevet 10. august 2017 Kan du ha møtt på Lou og Andy fra Little Britain? 😂 1
Gjest NotNaomi Skrevet 10. august 2017 #20 Skrevet 10. august 2017 1 time siden, Cinder skrev: Kan du ha møtt på Lou og Andy fra Little Britain? 😂
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå