christinasmithh_ Skrevet 10. august 2017 #1 Skrevet 10. august 2017 Hvordan er det og komme inn på f.eks barsel og barnepleie når jeg har barne og ungdomsarbeider utdanningen i grunn ?
92Caroline Skrevet 10. august 2017 #2 Skrevet 10. august 2017 Er det en linje innen barne- og ungdomsarbeider?
christinasmithh_ Skrevet 10. august 2017 Forfatter #3 Skrevet 10. august 2017 Nei, det er en linje på 2 fagskoler i Norge. Er bare nyskjerring om jeg kan komme inn på denne når jeg er utdannet barne og ungdomsarbeider. Opptakskrav Fullført og bestått videregående opplæring med fagbrev/vitnemål fra relevant yrkesutdanning fra videregående skole Søkere som kan dokumentere at de skal gjennomføre fagprøve etter opptaksfristen, kan tildeles plass på vilkår om bestått prøve Det kan gjøres opptak på grunnlag av realkompetansevurdering.
AnonymBruker Skrevet 10. august 2017 #4 Skrevet 10. august 2017 Det står jo klinkende klart hva du spør om. Du kan komme inn med fagbrev innenfor barne- og ungdomsarbeiderfaget, men det er begrenset hvor du kan jobbe etterpå. "Dersom du ønsker å jobbe på barne-/fødeavdelinger på sykehus kreves det ofte at du har fagbrev som helsefagarbeider i bunn. Dette er imidlertid ikke et krav for å komme inn på fagskolen, da det finnes mange andre jobbmuligheter etter endt fagskoleutdanning i barsel- og barnepleie." Kilde: https://www.studentum.no/skole/fagskolene-pa-ostlandet/fagskolen-i-ostfold/barsel-og-barnepleie-75179 Ønsker du å jobbe på en føde/nyfødtintensiv/barneavdeling kreves det som sagt at du er helsefagarbeider, ikke en barne- og ungdomsarbeider. Men du kan selvsagt jobbe på en barnebolig, barnehjem, skole osv. Det kan du jo uten å ha tatt denne videreutdanningen også, så ser ikke helt vitsen med å søke om du ikke vil ha mer kompetanse innenfor barsel og barnepleie selvsagt. Men hva skal du bruke denne til om du ikke kan jobbe på fødeavdeling? Er målet ditt å jobbe på fødeavdelinger er det bedre å ta påbygging til generell studiekompetanse og søke på sykepleiestudiet og videreutdanne deg til å bli barnesykepleier eller jordmor. Anonymkode: 33ee7...c78
christinasmithh_ Skrevet 11. august 2017 Forfatter #5 Skrevet 11. august 2017 Sitter litt fast i den jobben jeg her nå - men det vil styrke min jobb i den kommunen jeg bor i hvis jeg hadde tatt denne utdanningen. Mitt mål er ikke å jobbe på fødeavdeling men og styrke min kompetanse i min jobb. Det du refererer til så jeg ikke bare, men takk for at du kildehenviste til meg.
AnonymBruker Skrevet 11. august 2017 #6 Skrevet 11. august 2017 3 minutter siden, christinasmithh_ skrev: Sitter litt fast i den jobben jeg her nå - men det vil styrke min jobb i den kommunen jeg bor i hvis jeg hadde tatt denne utdanningen. Mitt mål er ikke å jobbe på fødeavdeling men og styrke min kompetanse i min jobb. Det du refererer til så jeg ikke bare, men takk for at du kildehenviste til meg. Gå sykepleien da, på deltid, med jobb ved siden av og over 4 år. Anonymkode: b148c...373
christinasmithh_ Skrevet 11. august 2017 Forfatter #7 Skrevet 11. august 2017 For min del ikke et alternativ. Har ingen interesse for og bli sykepleier.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå