Gjest Anonymous Skrevet 12. januar 2005 #1 Skrevet 12. januar 2005 Jeg leier ut boligen min. er det slik at jeg må stille 2 nøkler til disposisjon til leietager?
Livets datter Skrevet 12. januar 2005 #2 Skrevet 12. januar 2005 Nei, det tror jeg ikke det er noen regel for. Hvis du ser på denne standard utleie-kontrakten, står det helt i bunn: "Antall nøkler utlevert:_______". Dette tror jeg dere bare blir enige om selv. Jeg leier ut min lille 1-roms nå, og min leieboer har bare fått ett sett nøkler til alt (postkasse, leil.dør, ytterdør blokk, kjeller, bod osv.)
Gjest Anonymous Skrevet 12. januar 2005 #3 Skrevet 12. januar 2005 Ja, for jeg fikk tlf. fra min leieboer om at hun skulle ha et sett til?? Jeg skjønte derfor ikke det?
LilleBille Skrevet 12. januar 2005 #4 Skrevet 12. januar 2005 Har leid ut hybel i mange år. Har aldri (utenom den gangen vi leide ut til et par) - levert ut mer enn en nøkkel. Hvorfor skal hun ha flere nøkler da?? Hvem skal ha den andre nøkkelen...?
Gjest Anonymous Skrevet 12. januar 2005 #5 Skrevet 12. januar 2005 Det er det jeg mener også - hvem skal ha den andre nøkkelen? og, forresten: en ting jeg ikke har tenkt på er at hun kan jo file så mange hun vil ????
LilleBille Skrevet 12. januar 2005 #6 Skrevet 12. januar 2005 Det er klart hun kan ... (kjedelig det) - og det vil jo egentlig si at du bør bytte lås ved evt. bytte av leieboer. Da er det ikke dumt å kjøpe "nummerert" lås - så det ikke går an å kopiere uten spesiell bestilling.
CecilieB Skrevet 12. januar 2005 #7 Skrevet 12. januar 2005 Trodde det var helt normalt å levere ut flere sett nøkler jeg. Hva hvis hun mister dem eller glemmer dem et sted? Vi har alltid et sett hos svigermor, da kan hun komme og låse opp for oss, evt. vanne blomster, eller andre ting man trenger å gå i leiligheten for hvis vi er borte.
Gjest Alette Skrevet 12. januar 2005 #8 Skrevet 12. januar 2005 Er alltid kjekt å ha en ekstra nøkkel hvis en får besøk av familie og venner.
Gjest gjest 0 Skrevet 13. januar 2005 #9 Skrevet 13. januar 2005 Så lenge det bare er en leietaker burde det ikke være nødvendig med flere nøkler. Reservenøkkel har vel dere i tilfelle den ene skulle bli borte? Pam
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå