Gå til innhold

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Jeg spurte for noen dager siden om noen ville bytte vakt med meg , for jeg skulle i dåp på søndag. Ingen kunne. Idag måtte jeg til legen for at jeg hadde så vondt i skulderen min. Det var senebetennelse, så jeg ble sykemeldt i en uke. Har ikke snakket med sjefen men skal på jobb å levere sykemeldingen i morgen. Nå er jeg livredd for at hun ikke tror på at jeg faktisk er syk, ettersom jeg tidligere har spurt om fri 🙄 nesten så jeg vurderer å jobbe allikevel. Har hun grunn til å bli sint/mistro meg? Når jeg har legeerklæring? 

Anonymkode: 28739...56e

Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Nei. Du har jo ditt på det rene uansett. 

Anonymkode: 9a67e...bf0

• Liker 6
AnonymBruker
Skrevet

Hvis du mistenker at sjefen din kan ha mistro til deg kan det jo være en god ting og ringe og snakke med henne. Dette gjorde jeg da kjæresten min over tid var syk og jeg var hos han en del. Ville ikke at andre på jobb skulle vite at han var syk så jeg snakket med sjefen og forklarte hvorfor, nå stiller han ikke spørsmål til hvorfor jeg er borte fra jobb. 

Anonymkode: c3bf0...983

• Liker 1
Skrevet

Vet ikke om lederen din vil mistro deg eller ikke, men jeg kjenner igjen følelsen. Jeg hadde det samme, da jeg prøvde å bytte vekk en helg, for noen år siden pga flytting. Ingen kunne bytte med meg, men noen dager før helgen, så ble jeg forskjølet, og det toppet seg på fredag da ble så tett i bihulene, med sterke smerter, tett i nesen, og det gjorde vondt bare noen så på meg (ikke ment bokstavlig, men dere ser tegningen). Jeg var så ille at jeg normalt ville tatt syk dag, men valgte likevel å dra på jobb, slik at de kunne se at jeg var syk, før jeg tok sykedager i den helgen. Jeg var redd for at de kunne tro at jeg tok egenmelding på feil grunnlag, for å flytte. 

Det hører med at mannen min måtte ordne flytting alene, fordi jeg lå under dyna med smertestillende og varmeflaske over ansiktet. 

Anonymkode: 61d56...9d1

• Liker 1
Skrevet

Hvis du er sykemeldt fra i dag så ringer du selvfølgelig med en gang og sier fra, du venter ikke til i morgen. Sjefen skal klare å få inn folk for deg i en helg, og trenger faktisk å få dagen i dag til rådighet. Jeg hadde ikke trodd deg, men du har sykemelding så ikke så mye å gjøre med. Hadde det dog skjedd flere ganger at du bar om fri, ikke fikk det og kom med sykemelding, så syns jeg sjefen bør bestride den etterhvert. 

Anonymkode: 922b0...169

• Liker 3
Skrevet
2 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Hvis du er sykemeldt fra i dag så ringer du selvfølgelig med en gang og sier fra, du venter ikke til i morgen. Sjefen skal klare å få inn folk for deg i en helg, og trenger faktisk å få dagen i dag til rådighet. Jeg hadde ikke trodd deg, men du har sykemelding så ikke så mye å gjøre med. Hadde det dog skjedd flere ganger at du bar om fri, ikke fikk det og kom med sykemelding, så syns jeg sjefen bør bestride den etterhvert. 

Du virker veldig streng? 

Anonymkode: c3182...5f6

Skrevet
10 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Du virker veldig streng? 

Det er faktisk ikke bare bare å få inn folk til å jobbe i helg på kort varsel, da er det normal høflighet å ringe leder med en gang man er sykemeldt for å gi beskjed, så hun kan kommer kjapt i gang med å få inn folk for ts. I de fleste personalhåndbøker er det også spesifisert at leder skal ha beskjed med en gang. Og det er veldig vanlig å sykemelde seg når man ikke får viljen sin, noen gjør det ofte og andre aldri, men ser man det som en trend hos den enkelte er det klart leder skal reagere. Det er misbruk av vårt felles velferdsgode. 

• Liker 1
Skrevet

I og med at du har sykemelding tror jeg ikke det blir problem :) Hadde du plutselig levert egenmelding på søndag, hadde jeg ikke trodd på deg - men en sykemelding får du jo av legen, den er signert av legen og ikke noe man bare kan ringe å få (de fleste plasser). Jeg hadde tenkt sykemelding = syk, egenmelding = dårlig arbeidsmoral og bare bullshit. Du har jo ditt på det rene :) 

Skrevet
3 timer siden, AnonymBruker skrev:

Det er faktisk ikke bare bare å få inn folk til å jobbe i helg på kort varsel, da er det normal høflighet å ringe leder med en gang man er sykemeldt for å gi beskjed, så hun kan kommer kjapt i gang med å få inn folk for ts. I de fleste personalhåndbøker er det også spesifisert at leder skal ha beskjed med en gang. Og det er veldig vanlig å sykemelde seg når man ikke får viljen sin, noen gjør det ofte og andre aldri, men ser man det som en trend hos den enkelte er det klart leder skal reagere. Det er misbruk av vårt felles velferdsgode. 

Nå har jo ikke TS misbrukt noe som helst siden hun faktisk er syk. Hun må selvfølgelig si fra. 

Skrevet

Jeg hadde tenkt at du hadde kjent litt ekstra etter og gått til legen og fått sykemelding. Jada, det er legen som sykemelder, men det er ikke til å legge skjul på at om man jobber i helsevesenet og klager på tungt arbeid og vond skulder, så får man sykemelding om man vil. 

Men, som leder har man ingenting man skulle ha sagt, så man må jo bare smile og ønske god bedring, og starte jobben med å få tak i noen andre som kan jobbe i helgen. (noe som selvsagt er vanskelig nå når det er ferietid.) 

Anonymkode: 488b0...a14

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...