AnonymBruker Skrevet 9. august 2017 #1 Skrevet 9. august 2017 Hunden min ble bitt av flått på halsen og flåtten satt i ca 1 uke før vi oppdaget den. Hunden har veldig lang/mye pels og vi hadde akkurat fått hunden så derfor vi dessverre ikke oppdaget det før. Uansett, vi fikk ut hele flåtten, men nå ca 1 mnd senere er det fortsatt en kul på str med en liten(!) ert der flåtten satt. Er det normalt? Bør vi dra til vet med dette? Han er frisk og rask, bortsett fra at han begynte å tisse inne igjen rundt det tidspunktet han fikk flåtten og vi sliter fortsatt med at han gjør det, vi har vært hos vet ang dette med tissingen, men sjekket ikke opp kulen da det ble glemt i alt styret det ble. Anonymkode: 4502b...2b2
AnonymBruker Skrevet 9. august 2017 #2 Skrevet 9. august 2017 Ja jeg ville gått til vet for blodprøve og evn for å ta ut resten av flåtten om det er noe under huden der. Anonymkode: 5f76d...1c0
AnonymBruker Skrevet 10. august 2017 #3 Skrevet 10. august 2017 Min hund får også kuler av og til etter at vi har fjernet flått på ham, og han er frisk og fin. Tar en stund før de forsvinner. Han kan også bli litt sår der hvor flåtten har sittet. Det er ikke nødvendig å dra til veterinær for å fjerne rester etter flått. Tissingen kan ha andre årsaker, tror ikke verken tissing eller kuler der hvor flåtten har vært er symptomer på borreliose, men er du bekymret kan du jo ta en tlf til vet for å høre. Anonymkode: b0740...842
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå