Gå til innhold

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Hei, barnet mitt på 4 fikk ikveld et anfall, ristet i 10minutter. Ble sendt til lege men fant ikke ut noe, har jobb imorgen og dagen etter, legen mente at jeg måtte være hjemme med barnet.. Men sjefen sier jeg må komme på jobb. Kan jeg få sparken om jeg ikke kommer? 

Anonymkode: 283dd...e59

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Det er ikke lov å gi noen sparken for å være hjemme med sykt barn. Alle foreldre har 10 (?) sykt-barn-dager. Det fungerer på samme måte som egenmelding, og er en rettighet du har. Selvfølgelig skal du være hjemme med barnet ditt.

• Liker 1
Skrevet

Selvfølgelig skal du være hjemme med barnet ditt. 

For en sjef! Han kan ikke gi deg sparken for å være hjemme i den situasjonen du er i, og om han skulle "true" med det så går du rett til fagforeningen..

Skrevet

Sykt barn dag. Men syns jo det er rart at dere ikke ble innlagt til observasjon og utredning etter fire krampeanfall. 

Anonymkode: 56983...7b0

Skrevet

Enkelte sjefer prøver seg alltids, men de taper så det synger dersom arbeidstaker går til sak. Du har rett til sykt barn dag, sjefen trenger en realitetsorientering.

Anonymkode: bcbfd...090

Skrevet
5 timer siden, AnonymBruker skrev:

Sykt barn dag. Men syns jo det er rart at dere ikke ble innlagt til observasjon og utredning etter fire krampeanfall. 

Anonymkode: 56983...7b0

Les innlegget en gang til, barnet på 4 fikk ett anfall som varte i 10 minutter.

Anonymkode: 742c3...0be

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...