Gå til innhold

Mulig feil på 2 år gammelt bad

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg har akkurat kjøpt en to år gammel leilighet, og har merket at ved dusjing pipler det vann opp gjennom fugene ca 1 meter bort fra dusjen. Har ikke dusjkabinett, men dusjer rett på flisene. Skal det være slik?

Har mørke fliser med mørke fuger, og fugene er veldig stygge med et hvitt belegg som ikke går vekk uansett hva jeg vasker med... Jeg trodde at selger bare ikke hadde skrubbet ordentlig, men det går virkelig ikke bort :dry:

Jeg ble usikker på om nybyggsgarantien på 5 år fortsatt gjelder selv om jeg ikke er første som bor der?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Nei, det skal ikke piple vann opp gjennom flisene når du dusjer. Installer dusjkabinett så risikerer du ikke at skaden blir større.

Nybyggsgarantien gjelder i fem år uansett hvem som bor der/hvor mange som har bodd der før. Det kan være krav til reklamasjonsfrist etc, så det er viktig at du sier fra fortest mulig.

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Det som kan bli et problem her er dersom forrige eier viste om feilen. Feil og/eller mangler skal varsles utbygger innen rimelig tid etter feilen er oppdaget eller burde vært oppdaget.

Anonymkode: 11797...777

AnonymBruker
Skrevet

Ta kontakt med de som har bygget badet. 

Det skal ikke være nødvendig med kabinett på et så nytt bad.

Anonymkode: 6e04d...978

Skrevet

Takk for svar! Skal ta kontakt med utbygger i morgen 

dusja nå nettopp, og det kommer ganske mye vann opp gjennom fugene ved toalettet. 

Fant et hull i fuga der gulvet møter veggen, kan tenke meg dette er litt av grunnen kanskje?

IMG_1714.JPG

IMG_1717.JPG

AnonymBruker
Skrevet

Det er ikke nødvendigvis grunnen. Er membranen som gjør at det er tett, ikke fugene. 

Mer du sikker på at det ikke er kondens fra toalettet? 

Skrevet
17 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Det er ikke nødvendigvis grunnen. Er membranen som gjør at det er tett, ikke fugene. 

Mer du sikker på at det ikke er kondens fra toalettet? 

Veldig tydelig at det kommer gjennom fugene. På bildet har det bare spredt seg og runnet mot toalettet

Skrevet

Har du boligkjøperforsikring? Ta i såfall kontakt med forsikringssleskapet/megler. Om du nylig har kjøpt, bør du gå den veien først. 

Og for guds skyld: IKKE prøv å utbedre problemet først! Da kan du miste alle rettigheter. 

Om forrige eier visste om dette, er det han som har gjort en feil ved å ikke informere om dette. 

Anonymkode: 1547f...12b

• Liker 3

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...