Gå til innhold

Atkins Advanced Decadence Bar

Fremhevede innlegg

Gjest Tari ikke innlogget
Skrevet

Er det farlig å spise det? Har hørt så mye rart om Atkins...og er redd for at denne sjokoladen ikke er helt bra heller... Jeg er nemlig sjokoman og MÅ spise sjokolade innimellom.. Tenkte som så at "LOW CARB" høres jo vel og bra ut...men så begynte jeg å lure litt da.. :-?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

En sjokolade i seg selv er ganske harmløs....Det som er farlig, er hvis du går på streng Atkinsdiett i lange tider, og kommer i ketose (når du forbrenner muskelvev, og lukter aceton).

Gjest La boheme ikke innlogget
Skrevet

Bare ikke tenk at "siden denne er low-carb kan jeg spise så mye jeg vil". Atkins-barene er et lavkarboprodukt uten sukker, og vil derfor ikke være fullt så skadelig for blodsukkeret som vanlig sjokolade. Men det er ikke spesielt kalorifattig, så man må passe på mengdene.

Jeg prøvde en, tenkte at de kanskje kunne være et lav gi-alternativ til et mellomåltid (er dessuten veldig nyskjerrig), men den smakte jo helt grusomt, og var forferdelig dyr.. :roll:

Gjest Anonymous
Skrevet
Bare ikke tenk at "siden denne er low-carb kan jeg spise så mye jeg vil". Atkins-barene er et lavkarboprodukt uten sukker, og vil derfor ikke være fullt så skadelig for blodsukkeret som vanlig sjokolade. Men det er ikke spesielt kalorifattig, så man må passe på mengdene.

Nei, det er ikke det jeg tenker. Men, det er nok søt - og sjokoladesmak i den til at jeg ikke har lyst på mer sjokolade...skjønner? Så da kan jeg trygt spise en sånn istedet for vanlig sjokolade de gangene jeg bare MÅ ha da... :-)

(mangler viljestyrke jeg vet....)

Skrevet

Hvor får du tak i denne?

Jeg er småavhengig av proteinbarer, ulike typer, men først og fremst de som har yoghurtsmak... :roll: Men helt klart en dyr fornøyelse. Slemme SATS, som har en haug av ulike slike barer liggende å friste ved kassen :-x

Gjest La boheme ikke innlogget
Skrevet
Hvor får du tak i denne?

Jeg er småavhengig av proteinbarer, ulike typer, men først og fremst de som har yoghurtsmak... :roll: Men helt klart en dyr fornøyelse. Slemme SATS, som har en haug av ulike slike barer liggende å friste ved kassen :-x

De barene er jo ofte fulle av sukker, gjerne under andre navn.

Atkins-barene får du på Narvesen iallefall, sikkert på alle helsekostbutikkene også.

Et annet alternativ til vanlig sjokolade er de sukkerfrie de har på større dagligvarebutikker og helsekostbutikker. Merker som Cavalier, Pea og Flight lager faktisk nydelig sjokolade uten sukker. Seff.full av kalorier, men de har lav gi.

Gjest Litjmæ
Skrevet

Huff, jeg styrer unna alt sånt jeg, synes det er bedre å unne seg en vanlig sjokolade en sjelden gang i blant hvis man skulle få lyst på det...

Skrevet
Huff' date=' jeg styrer unna alt sånt jeg, synes det er bedre å unne seg en vanlig sjokolade en sjelden gang i blant hvis man skulle få lyst på det...[/quote']

Poenget med denne er at den hjelper meg til å ikke få lyst på MER sjokolade. Om jeg spiser vanlig melkesjokolade får jeg bare lyst på mer..... Jo mindre vanlig sjokolade jeg spiser jo mindre får jeg lyst på det også...Til slutt kan jeg gå leeeeenge, uten å spise godteri.

Nå er jeg helt sjokoman da så det blir nok annerledes for meg enn for deg.

Gjest Anonymous
Skrevet

Poenget med denne er at den hjelper meg til å ikke få lyst på MER sjokolade. Om jeg spiser vanlig melkesjokolade får jeg bare lyst på mer..... Jo mindre vanlig sjokolade jeg spiser jo mindre får jeg lyst på det også...Til slutt kan jeg gå leeeeenge, uten å spise godteri.

Nå er jeg helt sjokoman da så det blir nok annerledes for meg enn for deg.

Det er faktisk en fysisk årsak til dette. Sjokolade er full av raske karbohydrater (sukker), som øker blodsukkeret og vil gi deg lyst på mer. Mens sjokoladen uten sukker ikke vil gi denne effekten.Så du er inne på noe.

Gjest Litjmæ
Skrevet

Dette er jeg enig i. Jeg har vært godtoman selv og i perioder spist godis (ikke sjokolade da, men sukker like fullt) hver eller annenhver dag. For en stund siden bestemte jeg meg for at det KUN er lov på helgene. I starten hadde jeg veldig godtesug, men nå er det faktisk så godt som borte. Så det er nok en slags avhengighet, som det faktisk går an å bli kvitt :-D

Skrevet

Kjøp deg heller en skikkelig mørk 70% sjokolade og kos deg! (og jeg mener en - 1 - )

Skrevet

Jeg MÅTTE jo teste ut denne Atkins-baren (uhelbredelig nysgjerrig), men jeg har litt blandede følelser. Synes den var veldig søt, på en merkelig måte. Samtidig var den skikkelig mektig, så jeg endte opp med å bli kvalm.

Sambos reaksjon: "Det smaker jo godt, jo. Hvor får du tak i den?"

Så smak og behag er forskjellig.

Skrevet
Kjøp deg heller en skikkelig mørk 70% sjokolade og kos deg! (og jeg mener en - 1 - )

Hvorfor det når jeg syns denne er ok? Det er et poeng for meg at det ikke inneholder sukker, jeg føler at jeg får mer lyst på sjokolade om jeg spiser sjoklade med sukker, og det er det vel i 70% også?

Gjest Anonymous
Skrevet
Jeg MÅTTE jo teste ut denne Atkins-baren (uhelbredelig nysgjerrig), men jeg har litt blandede følelser. Synes den var veldig søt, på en merkelig måte. Samtidig var den skikkelig mektig, så jeg endte opp med å bli kvalm.

Sambos reaksjon: "Det smaker jo godt, jo. Hvor får du tak i den?"

Så smak og behag er forskjellig.

Ja, den er ganske søt og mektig. Jeg fordelte den litt utover dagen så jeg ble ikke kvalm av den...Og, jeg har ikke hatt lyst på sjokolade siden jeg spiste den.

Skrevet

Nå ble jeg nysgjerrig også... Tror jeg må prøve denne

Skrevet

Jeg er egentlig glad jeg ikke syntes den var noe særlig (er ikke så glad i sjokolade, egentlig), når den hadde den stolte pris av 29,- for en bar (riktignok stor) :-?

Skrevet

Ja, den var ganske dyr...Men, det blir uansett billigere og sunnere enn å spise sjokolade like ofte som jeg gjorde før.... :-) Som du skjønner så er jeg ganske hardt angrepet av sjokoladeavhengighet..hehe og jeg prøver å slanke meg.

Skrevet

Poenget med disse barene i USA er at de skal være et mellommåltid, da de inneholder vitaminer og mineraler (som nutrilett-barene her). De norske variantene inneholder IKKE vitaminer og mineraler, og er søtere. Dermed blir det som snop, men mer mektig. Som en mektig kake, om dere skjønner.

Atkins Endulge bars er mer sjokolade enn Advantage-barene.

Skrevet
En sjokolade i seg selv er ganske harmløs....Det som er farlig, er hvis du går på streng Atkinsdiett i lange tider, og kommer i ketose (når du forbrenner muskelvev, og lukter aceton).

Hvor har du det fra at dette er farlig? Ingen vitenskapelige undersøkelser viser at dette er farlig, så lenge det er diettindusert ketose.

Skrevet

Iset skrev:

Lilith skrev:  

Hvor har du det fra at dette er farlig? Ingen vitenskapelige undersøkelser viser at dette er farlig, så lenge det er diettindusert ketose.

Stemmer, det er ikke på grunn av ketosetilstanden man går inn i at Atkins-dietten har fått dårlig rykte på seg, men på grunn av at den tillater store mengder med fett - også mettet aniamlsk fett - noe som påstås å påvirke Hjerte- og karsystemet vårt negativt i lengden. Dessuten viser det seg ofte å være vanskelig å følge en diett med så lite karbohydrater i lengden (går man tilbake til sitt vanlige kosthold igjen får man jo også kiloene tilbake..) Har aldri hørt noen påstå at ketosen i seg selv er skadelig (det er dessuten ikke kun muskelvev som forbrennes, også fett. Som i enhver annen "slankekur"). Man vil alltid miste noe muskelmasse (og vann) ved vektnedgang, men jo lengre tid man bruker jo større andel fett.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...