AnonymBruker Skrevet 9. august 2017 #1 Del Skrevet 9. august 2017 Ser at bokhandelen på universiteteter selger pensumpakker. Lønner det seg å kjøpe det fremfor enkelt bøker? Prismessig liksom. Anonymkode: 1bfa3...7c0 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 9. august 2017 #2 Del Skrevet 9. august 2017 Universiteteter ja.. haha! Skal selvfølgelig stå universitetet. Ts Anonymkode: 1bfa3...7c0 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Horten Market Skrevet 9. august 2017 #3 Del Skrevet 9. august 2017 Så selvsagt at det var unødvendig av deg å kommentere det. Det skulle overraske meg om slike pakker er dyrere, så enten samme pris som kjøpt separat eller mindre, så hva har du å tape? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 9. august 2017 #4 Del Skrevet 9. august 2017 Generelt er bokhandler på universitetet dyrere enn andre. Anonymkode: d7f2b...14e 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 9. august 2017 #5 Del Skrevet 9. august 2017 Personlig synes jeg bokhandler på universiteter er dyre, men har bare vært borti akademika som uten tvil er dyr. Først og fremst vil jeg anbefale deg å sammenligne prisene på bokpakkene med andre steder, fremst av alt på nettet. Jeg vil anbefale haugenbok.no dersom du vil kjøpe nytt, veldig sjapp og ryddig system, og fornøyd med prisen. Selvsagt er det spennende å få kjøpt bøkene og ha de med en gang, men haugenbok leverer normalt innen 3 dager og verdt pengene spart. Alternativt cdon, men har enkelte ganger opplevd lang leveringstid. Anonymkode: 876fe...f4c Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 10. august 2017 #6 Del Skrevet 10. august 2017 Kjøpte bokpakke første året. Fant fort ut at pensumbøker er (mye) billigere på f.eks ark.no enn i bokhandelen til Studentsamskipnaden. Selv med "pakkepris" var det en del billigere å kjøpe alle bøkene hver for seg på nett. Det verste jeg har sett var en bok som kostet 669 kr på skolen, men kun 349 kr hos Ark. Med andre ord kan det være mye penger å spare. Nevner Ark fordi de ofte har 20-30 % rabatt på pensumbøker, men de aller fleste er billigere enn bokhandelen på universitetet. Anonymkode: 2c665...c68 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Cavia Skrevet 10. august 2017 #7 Del Skrevet 10. august 2017 (endret) Hovedsakelig har det vært billigere for meg og kjøpe på adlibris (spesielt når det er % avslag slik som nå) enn å kjøpe det på akademika, selv når det er pakker og tilbud. Det har vært ett unntak, så det lønner seg å sjekke. Av og til har Ark også hatt gode tilbud på pensum. Endret 10. august 2017 av Cavia Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 10. august 2017 #8 Del Skrevet 10. august 2017 25 minutter siden, Cavia skrev: Hovedsakelig har det vært billigere for meg og kjøpe på adlibris (spesielt når det er % avslag slik som nå) enn å kjøpe det på akademika, selv når det er pakker og tilbud. Det har vært ett unntak, så det lønner seg å sjekke. Av og til har Ark også hatt gode tilbud på pensum. Ja, det er 10% rabatt på Adlibris dersom man handler for over 1000 kr. Adlibris har relativt billige priser på bøker i forhold til andre (hvertfall Akademika). Adlibris har også alltid gratis frakt for studenter, uavhengig om du kjøper et lass med bøker eller bare en penn. Anonymkode: d7f2b...14e Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Klar*a Skrevet 10. august 2017 #9 Del Skrevet 10. august 2017 Sjekket priser tidligere i dag, og for min del hadde ark Ark billigst nettpris, men Adlibris kom best ut hvis jeg tok med den 10% rabattkoden de har for øyeblikket. Jeg sjekker alltid rundt før semesterstart og pensumpakker har aldri vært i nærheten av å være billigst. Akademika er dyre, og det er litt mye surr med leveringer i følge en del av mine medsudenter. Selv om Adlibris kom best ut på pris for min del, så kommer jeg til å bestille fra Ark. Forskjellen mellom de to var ikke stor, og da har jeg muligheten til å returnere bøkene i butikk i tilfelle det skulle være noen jeg allikevel ikke får bruk for. Har vært borti forelesere som setter opp "anbefalte bøker" på pensumlista, uten at de faktisk er pensum. Da er det lettere å returnere i butikk, enn å sende ting i retur. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 10. august 2017 #10 Del Skrevet 10. august 2017 Sjekk ord.no, de er som regel billigere enn alle andre. For engelsk pensum, sjekk amazon. Anonymkode: 13af0...711 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå