AnonymBruker Skrevet 9. august 2017 #1 Skrevet 9. august 2017 Så er det ikke sjans å lykkes og bli fornøyd med seg selv?? Jeg har begynt å gå til sånn coach/psykolog. Hun kommenterte bl.a at hun hører masse ord jeg bruker som lyder negativt. Jeg tenker ikke over orden. Men jeg bruker veldig mye "jeg skal tenke positivt" "hvis" "tenk om". Og lista fortsetter. Hun sa at jeg må tenke "skal" og ikke "prøve". Fordi...jeg ser ikke hva jeg mangler. Jeg synes jeg burde klare når så mange andre klarer. Men jeg har alltid havnet på "sisteplass"., eller fått det dårligste tilbudet hele livet. Ble noe mobbet fra bhg ut vgs. Derfor sier underbevisstheten at jeg ikke fortjener, at jeg ikke har rett til å ta plass, at jeg ikke blir valgt osv.. For det er en smule rart, at ting gjentar seg og gjentar seg. Er det ikke? Hun sa at det folk som lykkes gjør, er nettopp å tenke at "dette skal gå". Uten denne tvilen i bakhodet som sier at du må ga en plan B. Hvis det ikke går.. Noen med kunnskap her? Anonymkode: 71dd3...a18 1
AnonymBruker Skrevet 9. august 2017 #2 Skrevet 9. august 2017 Det er stor sjanse for at ukritisk optimisme kjører deg i grøfta, men de historiene blir sjelden dratt fram. Min erfaring er at det har mer å si at du ikke gir opp å prøve enn hvordan du tror det vil gå. Jeg er en "nøktern optimist". Jeg har alltid en plan B, det gjør meg mindre nervøs for å begynne på plan A. Takket være tålmodighet og at jeg har hatt en plan B som sikkerhetsnett har jeg kunne tatt større sjanser i min siste plan A, og den har lykkes over all min nøkterne forventning. Coacher lever av å være gode til å overbevise deg om at de vet hva de snakker om, men det betyr ikke at de har rett i alt de sier. Those who can, do; those who can't, teach. Anonymkode: 5beee...73a
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå