Gå til innhold

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Hei, jeg skal snart flytte inn i et kollektiv bestående av 4-6 personer. Ved innflytting så insisterer foreldrene mine på å komme inn i hybelen for å se litt rundt i de forskjellige rommene. Jeg mener at det ikke er et ideelt tidspunkt ettersom jeg aldri har møtt noen av disse personene, og at det hele kommer til å bli litt rart da disse menneskene er totalt fremmed. Hva hadde du tenkt hvis en beboer i et kollektiv hadde kommet inn døra med foreldrene sine, og du hadde aldri hilset på vedkommende før? Jeg tenker at dette blir bare en rar ankomst...

Anonymkode: 39160...366

• Liker 1
Videoannonse
Annonse
Skrevet

Meget spesielt, hvorfor krever de dette? Er da ikke deres sak hvordan de andre har det på sine private soverom?

• Liker 5
Skrevet

Greit nok å se fellesrommene(kjøkken, stue og bad), men å se folks private rom er meeget spesielt..

• Liker 8
AnonymBruker
Skrevet

Jeg hadde i alle fall med foreldrene mine inn i kollektivet (vi hadde alle nettopp flyttet inn) og de hjalp meg med å skru sammen diverse møbler, sjekke for skader, hjelpe med utpakking osv. Det er ganske normalt å ha med foreldre som hjelp dersom man flytter ut for første gang, men de kan IKKE kreve å se andre rom enn ditt eget og fellesarealet. 

Anonymkode: 2fcb0...4b1

• Liker 12
AnonymBruker
Skrevet
4 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Hei, jeg skal snart flytte inn i et kollektiv bestående av 4-6 personer. Ved innflytting så insisterer foreldrene mine på å komme inn i hybelen for å se litt rundt i de forskjellige rommene. Jeg mener at det ikke er et ideelt tidspunkt ettersom jeg aldri har møtt noen av disse personene, og at det hele kommer til å bli litt rart da disse menneskene er totalt fremmed. Hva hadde du tenkt hvis en beboer i et kollektiv hadde kommet inn døra med foreldrene sine, og du hadde aldri hilset på vedkommende før? Jeg tenker at dette blir bare en rar ankomst...

Jeg hadde sagt nei. 

Klipp av navlestrengen.

Anonymkode: 41373...d7f

AnonymBruker
Skrevet

Det er verken greit eller lov. De kan ikke gå inn på andres eiendom/der folk leier bolig. Det er et personlig rom. Jeg hadde annmeldt dem for trakkasering dersom noen bare hadde gått inn på rommet mitt (og jeg er som regel naken når jeg er alene). 

De kan se rommet ditt, og fellesrom (kjøkken og det dere har felles). 

Anonymkode: 30778...e4d

AnonymBruker
Skrevet

Er det så rart da? Foreldrene mine er med meg og hjelper meg å flytte. Blir mye å skulle bære alle møblene selv.. 

Anonymkode: 5a309...e3a

AnonymBruker
Skrevet

Jeg synes ikke det er rart i det hele tatt om de er med deg for å hjelpe til med å flytte. Å se andres rom er selvfølgelig ikke greit.

Anonymkode: 53050...f30

• Liker 6
AnonymBruker
Skrevet
2 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Er det så rart da? Foreldrene mine er med meg og hjelper meg å flytte. Blir mye å skulle bære alle møblene selv.. 

Det er meeeget rart om de skal inn på de pravete rommene folk leier selv og se, ja? Det er det det virker som i HI at ts mener. Å gå å se på fellesrom og eget soverom er såklart greit.

• Liker 1
Skrevet

Ts her,

Nei, de krever kun å se fellesarealene (kjøkken, bad og stue) og mitt eget rom. Jeg er for øvrig helt enig at det er galt å gå inn i andres rom....

Men jeg mener dette fremdeles er litt merkelig...

AnonymBruker
Skrevet

De jeg har bodd med og som har hatt foreldrene på slep for å hjelpe har vært mammadalter som lar oppvasken stå til den tørker inn, ikke tar ut søpla og som forventer at gulvet er selvrensende. Fordomsfullt, jeg vet, men hadde du kommet drassende med foreldre, ville jeg egentlig tenkt "åja, en sånn en, ja." Nå har jeg alltid leid møblert, så det har heller ikke vært nødvendig med sterke fedre for å bære og skru sammen tunge møbler.

Anonymkode: 0287c...e75

AnonymBruker
Skrevet
Akkurat nå, AnonymBruker skrev:

Det er meeeget rart om de skal inn på de pravete rommene folk leier selv og se, ja? Det er det det virker som i HI at ts mener. Å gå å se på fellesrom og eget soverom er såklart greit.

Da tolket jeg det annerledes enn deg. Jeg tolket det som at foreldrene skulle se TS sitt rom, og feks stue, kjøkken, osv. 

Skrevet

Antar de mente å se på fellesrommene?

Å ha med foreldrene som flyttehjelp er vel helt normalt. Det hadde vært rart om de skulle stått utenfor med flyttelasset, mens du flytter tingene inn.

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet
Akkurat nå, yytrsd skrev:

Ts her,

Nei, de krever kun å se fellesarealene (kjøkken, bad og stue) og mitt eget rom. Jeg er for øvrig helt enig at det er galt å gå inn i andres rom....

Er helt normalt dersom du er førstegangsflyttende eller ganske ung :) Gull verdt er det også å ha foreldre som stiller opp. Kan love deg at det er slitsomt å få ordnet alt selv 

• Liker 5
AnonymBruker
Skrevet
1 minutt siden, AnonymBruker skrev:

Er helt normalt dersom du er førstegangsflyttende eller ganske ung :) Gull verdt er det også å ha foreldre som stiller opp. Kan love deg at det er slitsomt å få ordnet alt selv 

Ja, det er nok kanskje det. Men jeg mener at det bare blir et litt rart første inntrykk overfor beboerne i kollektivet. Du tenker ikke noe spesielt dersom en liten gjeng kommer fra døra ut fra intet og du kjenner ikke vedkommende? 

AnonymBruker
Skrevet
1 minutt siden, Ulven skrev:

Antar de mente å se på fellesrommene?

Å ha med foreldrene som flyttehjelp er vel helt normalt. Det hadde vært rart om de skulle stått utenfor med flyttelasset, mens du flytter tingene inn.

Enig. Syns det er mere sært om ts skal bakse og bære seg ihjel mens foreldrene sitter på trappa.

Har bodd i flere kollektiv opp igjennom åra og de aller fleste har hatt foreldre som blir med og hjelper til og gjerne vil se hvordan barnet deres skal bo og med hvem.

Anonymkode: 1e2c1...abe

• Liker 3
Skrevet
4 minutter siden, yytrsd skrev:

Ts her,

Det synes jeg er ok :) De er vel gjerne med å hjelper deg uansett, så da er det jo ganske naturlig å bare ta en rask titt på fellesarealene.

Skrevet

Ja, det er nok kanskje det. Men jeg mener at det bare blir et litt rart første inntrykk overfor beboerne i kollektivet. Du tenker ikke noe spesielt dersom en liten gjeng kommer fra døra ut fra intet og du kjenner ikke vedkommende? 

Tipper de fleste hadde med en mor eller far da de selv flyttet inn, det er ikke akkurat uvanlig - ingen som vil se ned på deg av den grunn.

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet

Neida, er nok noen av dem som garantert har hatt med foreldre som innflyttningshjelp selv. Det man kan gjøre er å gå inn først mens foreldrene henter resten i bilen, og dersom det er noen der presentere seg selv og deretter foreldrene. Så fortsetter man med flyttingen :) 

Skrevet

Jeg hadde ikke syntes det var rart at de skulle bli med inn, om de hjelper deg med å flytte. Har bodd i mange kollektiv med folk i alder 19-24 og foreldrene har vært med mange ganger ved innflytting. Dersom ingen har flyttet inn enda så ser jeg ikke noe galt i å se på de andre soverommene, men hvis det bor noen der nå er ikke det innafor med mindre dere spør da. Og selv det er litt merkelig kanskje :P Men det var kanskje ikke de andres soverom du mente?

• Liker 1

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...