AnonymBruker Skrevet 10. august 2017 #41 Skrevet 10. august 2017 5 timer siden, AnonymBruker skrev: NEI! Da gjør man det ikke riktig! Det skal IKKE være vondt eller ubehagelig. TS: Ikke gjør noe du selv vil, men her er noen tips om du skulle velge å ha sex på et tidspunkt: Nr.1 - Vær tent eller kåt. Finn ut hva som pirrer deg. Nr.1 1/2 - Ha en åpen og ærlig dialog! Fortell hva du liker, fortell om det er noe du ikke liker som han gjør. Vis ham hvordan det blir godt for deg. Og aller mest; vær trygg på deg selv. Nr.2 - Forspill er viktig-viktig. FOR DEG. Jeg trenger å bli kysset, kjærtegnet og rolig fingret for å tenne skikkelig og for å bli klar. De første årene trengte jeg gooood tid før jeg ble klar. Nr.3 - Pass på at du er varmet opp i muskulaturen i vagina. For noen skjer dette automatisk når man blir kåt og klar, men jeg opplevde dette først i de senere år. Man kan mykne opp ved å fingre. Rolig, raskt, hva enn du liker. Jeg mykner også opp ved å bli slikket, gjerne lett press med tungen mot åpningen. Nr.4 - Pass på at det alltid er vått, hele tiden. Bruk gjerne glidemiddel. Spytt kan også hjelpe. Ikke fortsett om det er tørt! Det kan skape mer enn vondt, men også rifter og blødninger. Nr.5 - Ta kontroll over penis når den skal inn i deg. Styr tempo helt selv. Det kan være vondt å ri, vanskelig å kontrollere i misjoner. Jeg foreslår "skje". Han ligger bak deg, du ligger med ryggen til ham. Derfra har du god mulighet til å ta hånden bak deg, rundt penis, og så varsomt ta den inn i deg. Skyv rumpa bak mens du holder penis. Jeg liker godt å ta den nær åpningen, så bort igjen, så litt mer inn, så bort, så enda mer inn osv. Det mykner opp min muskulatur best den dag i dag (da jeg liker det så innmari godt), fremfor fingring. Ikke la ham støte inn i deg før du er klar for dette! Nr.6 - Dette er det viktigste av alt. Det er lov til å si nei. Det er lov å stanse midtveis. Det er lov å si nei til sex overhodet. Det er normalt å ikke ønske sex. Anonymkode: 8ca71...c19 Tusen takk for så mange fine tips, skal ta meg med det videre Anonymkode: 94ad2...747
kisskissbangbang Skrevet 10. august 2017 #42 Skrevet 10. august 2017 Du får mange tips og råd her, men jeg henger meg opp i at du sier at du har hatt lyst på sex før men ikke har lyst med ham? Tar forbehold om at jeg blander ABer, men mener det var du? Og i så fall; kanskje ikke han er den rette å debutere med? Er du forelska i ham? Synes du han er snill, interessant, fin? Er han snill mot deg, omsorgfull, morsom?
AnonymBruker Skrevet 10. august 2017 #43 Skrevet 10. august 2017 5 timer siden, Overrasket skrev: Mye svada her, da. Ja, det er godt mulig at sex kan føre til økt lyst for ham, men slik er det da virkelig for kvinner også. Faktisk er det ofte at kvinnen har enda mer lyst enn mannen rett etter orgasme. For all del ikke gjør noe du ikke vil og ikke la noen presse deg. Men dersom du selv allerede har lyst, men er redd for at sex skal føre til mer sexlyst, hvorfor ikke bare slappe av og utforske det litt? Kanskje du TS finner noe du selv liker i sex, og kan tenke deg mer av? Hvorfor skal du nekte deg selv å utforske sex og kanksje like det? Det er også mye du kan gjøre som ikke nødvendigvis er samleie. Har dere prøvd å bare være nakne/lettkledd sammen og sove i samme seng, og se om det er koselig/gøy/deilig? Tja, så viser undersøkelser at over 90% unge jenter ikke får orgasme med partner de første årene som seksuelt aktivt. Da er man gjerne så uerfaren at guttene ikke vet at klitorisstimulering må til, og kvinnen nervøs og ikke greier å slappe ordentlig av. Unge gutter kommer også myyye raskere enn eldre og erfarne, og en kvinne rekker knapt å bli kåt og våt på den tiden engang og som kjent blandt oss voksne trenger mye lenger tid med stimulering for å nå klimaks enn det en mann, og spesielt en unggutt gjør. Jenter har sex i mange år og skjønner ikke hvorfor det er så oppskrytt, mens faktum er at det er ikke sex som er oppskrytt, men sex med en dårlig elsker og kort utholdene gutt ikke gir noe/tilstrekkelig nytelse og får ikke orgasme. Men det er riktig at lysten øker etter en orgasme, siden da er nervene enda mer sensitive så stimuleringen blir mye mer merkbar i runde to. Ts, du kan prøve seg frem rolig, og det er lov å trekke seg når som helst! Det er vanlig å være litt nervøs , men om du ikke er kåt og klar så nytter det ikke å presse seg. Det kan gi deg seksuelle traumer. Tenk også litt over om dette er riktige kjæresten for deg? Det er veldig viktig å være fysisk og mentalt tiltrukket, samtidig som man skal ha personlighetskjemi OG seksuellkjemi, med den man har sex med. Mange gutter er kjekke og snille og gode kjæreste emner, men det hjelper ikke om den seksuelle kjemien og spenningen ikke er der. Da er det feil gutt for deg. Anonymkode: d73d3...d67 2
AnonymBruker Skrevet 10. august 2017 #44 Skrevet 10. august 2017 10 minutter siden, kisskissbangbang skrev: Du får mange tips og råd her, men jeg henger meg opp i at du sier at du har hatt lyst på sex før men ikke har lyst med ham? Tar forbehold om at jeg blander ABer, men mener det var du? Og i så fall; kanskje ikke han er den rette å debutere med? Er du forelska i ham? Synes du han er snill, interessant, fin? Er han snill mot deg, omsorgfull, morsom? Ja, jeg er forelska i han. Er veldig glad i han, men er bare det at jeg ikke får lyst på sex med han. Jeg har hatt lyst på sex, men da jeg møtte han så Mista jeg lysten. Har skjedd sånn ett parr ganger Anonymkode: 94ad2...747
AnonymBruker Skrevet 10. august 2017 #45 Skrevet 10. august 2017 4 minutter siden, AnonymBruker skrev: Tja, så viser undersøkelser at over 90% unge jenter ikke får orgasme med partner de første årene som seksuelt aktivt. Da er man gjerne så uerfaren at guttene ikke vet at klitorisstimulering må til, og kvinnen nervøs og ikke greier å slappe ordentlig av. Unge gutter kommer også myyye raskere enn eldre og erfarne, og en kvinne rekker knapt å bli kåt og våt på den tiden engang og som kjent blandt oss voksne trenger mye lenger tid med stimulering for å nå klimaks enn det en mann, og spesielt en unggutt gjør. Jenter har sex i mange år og skjønner ikke hvorfor det er så oppskrytt, mens faktum er at det er ikke sex som er oppskrytt, men sex med en dårlig elsker og kort utholdene gutt ikke gir noe/tilstrekkelig nytelse og får ikke orgasme. Men det er riktig at lysten øker etter en orgasme, siden da er nervene enda mer sensitive så stimuleringen blir mye mer merkbar i runde to. Ts, du kan prøve seg frem rolig, og det er lov å trekke seg når som helst! Det er vanlig å være litt nervøs , men om du ikke er kåt og klar så nytter det ikke å presse seg. Det kan gi deg seksuelle traumer. Tenk også litt over om dette er riktige kjæresten for deg? Det er veldig viktig å være fysisk og mentalt tiltrukket, samtidig som man skal ha personlighetskjemi OG seksuellkjemi, med den man har sex med. Mange gutter er kjekke og snille og gode kjæreste emner, men det hjelper ikke om den seksuelle kjemien og spenningen ikke er der. Da er det feil gutt for deg. Anonymkode: d73d3...d67 Jeg har prøvd å ha sex før 2-3 ganger med han, men alle gangene har det gjort så vodnt. Han har alltid fortalt meg at det gjør vondt første gang for alle, noe jeg trodde på. Så jeg lot han prøve og tilsutt klarte ikke. Altså han prøvde å presse inn, men klarte ikke å gå inn, For det gjorde veldig vondt så jeg sa nei. Han var veldig masete og sa hele tiden jo det skal gjøre vondt første gang på alle etterpå blir det deilig. Leser jo nå at det han sa ikke er sant. Han er selv jomfru så han må sikkert ha hørt noe og trodd det er sånnt det er. Men Kan hende det er derfor jeg har Mista lysten for jeg har den vonde følelsen i hodet bare da jeg tenker på sex. Jeg har et bildet av at når vi skal ha det så kommer det til å gjøre vondt Anonymkode: 94ad2...747 1
AnonymBruker Skrevet 10. august 2017 #46 Skrevet 10. august 2017 Bruk gliddmiddel. Så enkelt de det. Du blir ikke vår fordi du er stresset og nervøs. Anonymkode: dc74b...3ca
AnonymBruker Skrevet 10. august 2017 #47 Skrevet 10. august 2017 2 minutter siden, AnonymBruker skrev: Bruk gliddmiddel. Så enkelt de det. Du blir ikke vår fordi du er stresset og nervøs. Anonymkode: dc74b...3ca Ja, tenker å prøve ut glidemiddel Anonymkode: 94ad2...747
AnonymBruker Skrevet 10. august 2017 #48 Skrevet 10. august 2017 6 timer siden, Nerine_ skrev: Jo for mange er det vondt/ubehagelig uansett. Jeg fikk vondt første gang med min nåværende partner også, enda jeg ikke var jomfru. Jeg var (før barn) ekstra trang og han er rimelig stor i omkrets. Det var ubehagelig enda vi gjorde alt etter boka. Kanskje trengte du noe annerledes enn "etter boka". Det skal ikke gjøre vondt. Da er ikke oppvarming og/eller fuktigheten tilstrekkelig nok. "Ekstra trang" har ingen betydning, med mindre du har lidelser som vestibulitt ol. Anonymkode: 8ca71...c19 2
Nerine_ Skrevet 10. august 2017 #49 Skrevet 10. august 2017 (endret) 7 minutter siden, AnonymBruker skrev: Kanskje trengte du noe annerledes enn "etter boka". Det skal ikke gjøre vondt. Da er ikke oppvarming og/eller fuktigheten tilstrekkelig nok. "Ekstra trang" har ingen betydning, med mindre du har lidelser som vestibulitt ol. Anonymkode: 8ca71...c19 Nei, jeg vet hva jeg trenger og ikke. Noen er trange og får mer vondt/ubehag enn andre. Har også mye med størrelsen på penis selvfølgelig. Kan være "plagsom" trang uten å ha vestibulitt. Eller vet du mer om underlivet og sexlivet mitt enn meg kanskje? Endret 10. august 2017 av Nerine_
AnonymBruker Skrevet 10. august 2017 #50 Skrevet 10. august 2017 3 minutter siden, Nerine_ skrev: Nei, jeg vet hva jeg trenger og ikke. Noen er trange og får mer vondt/ubehag enn andre. Har også mye med størrelsen på penis selvfølgelig. Kan være "plagsom" trang uten å ha vestibulitt. Eller vet du mer om underlivet og sexlivet mitt enn meg kanskje? Neida, men jeg er overbevist om at det finnes andre måter å gjøre det på, for å ikke få vondt. Som f.eks å tøye med leketøy får samleie. Kanskje over tid, kanskje samme dagen. Man MÅ ikke ha smerter i forb. med sex. Det finnes gode alternativer. Anonymkode: 8ca71...c19
Nerine_ Skrevet 10. august 2017 #51 Skrevet 10. august 2017 1 minutt siden, AnonymBruker skrev: Neida, men jeg er overbevist om at det finnes andre måter å gjøre det på, for å ikke få vondt. Som f.eks å tøye med leketøy får samleie. Kanskje over tid, kanskje samme dagen. Man MÅ ikke ha smerter i forb. med sex. Det finnes gode alternativer. Anonymkode: 8ca71...c19 For deg ja. Oppvarming som drar ut i det uendelige var ingen god løsning for meg..
AnonymBruker Skrevet 10. august 2017 #52 Skrevet 10. august 2017 Tror ikke jeg har noe smart å komme med som ikke har blitt nevnt her tidligere (som glidemiddel og god tid og oppvarming) Men. Jeg må bare korrigere litt her. Du sier at dere ikke har hatt sex, men dere har jo hatt oralsex og fingring osv. Det er sex. Den biten dere står igjen med som dere ikke har prøvd (nok) er samleie. Måtte bare kommentere det. TS. Ta dere god tid. Bruk glidemiddel, og si at han må varme opp skikkelig og være forsiktig. Hvis dere er glad i hverandre, og har tenkt til å fortsette å være sammen så er det neste steget inn i et voksent forhold å ha samleie. Han kan trenge inn litt forsiktig, så vente, så litt forsiktig mer og så stoppe og så litt til, kanskje? Om han da ikke mister ereksjonen... Greia er jo at dersom du skal ha sex noengang så vil det sannsynligvis gjøre vondt den første og kanskje til og med andre gangen. Hvis du vet at du vil ha kjæresten din, så er han en god "første gang"-mann. Anonymkode: 8f144...dfd
AnonymBruker Skrevet 10. august 2017 #53 Skrevet 10. august 2017 18 minutter siden, AnonymBruker skrev: Tror ikke jeg har noe smart å komme med som ikke har blitt nevnt her tidligere (som glidemiddel og god tid og oppvarming) Men. Jeg må bare korrigere litt her. Du sier at dere ikke har hatt sex, men dere har jo hatt oralsex og fingring osv. Det er sex. Den biten dere står igjen med som dere ikke har prøvd (nok) er samleie. Måtte bare kommentere det. TS. Ta dere god tid. Bruk glidemiddel, og si at han må varme opp skikkelig og være forsiktig. Hvis dere er glad i hverandre, og har tenkt til å fortsette å være sammen så er det neste steget inn i et voksent forhold å ha samleie. Han kan trenge inn litt forsiktig, så vente, så litt forsiktig mer og så stoppe og så litt til, kanskje? Om han da ikke mister ereksjonen... Greia er jo at dersom du skal ha sex noengang så vil det sannsynligvis gjøre vondt den første og kanskje til og med andre gangen. Hvis du vet at du vil ha kjæresten din, så er han en god "første gang"-mann. Anonymkode: 8f144...dfd Jeg skjønner Anonymkode: 94ad2...747
AnonymBruker Skrevet 10. august 2017 #54 Skrevet 10. august 2017 Du høres ikke spesielt moden ut, så jeg ville latt være. Anonymkode: a1e71...8d0 2
AnonymBruker Skrevet 10. august 2017 #55 Skrevet 10. august 2017 8 minutter siden, AnonymBruker skrev: Du høres ikke spesielt moden ut, så jeg ville latt være. Anonymkode: a1e71...8d0 Har nylig fylt 17 så ja Anonymkode: 94ad2...747
AnonymBruker Skrevet 10. august 2017 #56 Skrevet 10. august 2017 2 timer siden, AnonymBruker skrev: Jeg har prøvd å ha sex før 2-3 ganger med han, men alle gangene har det gjort så vodnt. Han har alltid fortalt meg at det gjør vondt første gang for alle, noe jeg trodde på. Så jeg lot han prøve og tilsutt klarte ikke. Altså han prøvde å presse inn, men klarte ikke å gå inn, For det gjorde veldig vondt så jeg sa nei. Han var veldig masete og sa hele tiden jo det skal gjøre vondt første gang på alle etterpå blir det deilig. Leser jo nå at det han sa ikke er sant. Han er selv jomfru så han må sikkert ha hørt noe og trodd det er sånnt det er. Men Kan hende det er derfor jeg har Mista lysten for jeg har den vonde følelsen i hodet bare da jeg tenker på sex. Jeg har et bildet av at når vi skal ha det så kommer det til å gjøre vondt Anonymkode: 94ad2...747 2 timer siden, AnonymBruker skrev: Bruk gliddmiddel. Så enkelt de det. Du blir ikke vår fordi du er stresset og nervøs. Anonymkode: dc74b...3ca Glidemiddel er et greit hjelpemiddel , men en ung jente skal ikke ha problemer med sin naturlige smøringsmekanisme. Her er det kjæresten din som ikke bruker lang nok tid, som jeg nevnte lenger opp så blir gutter mye fortere kåte, og når klimaks mye fortere enn det jenter gjør, du kan prøve å forklare han at kvinnekroppen fungerer som en gammeldags ovn som trenger lang tid på å bli varm og nå topptemperatur (og lang tid på å bli kald igjen, ofte klar for runde to og tre også) , mens guttekroppen fungerer mer som en moderne elektrisk ovn som blir varm med en gang man skrur den på akuratt som en bryter som sier kåt og klar Hvis du syntes at han gjør noe feil, tar på deg på feil måte, så vis han hvordan du selv liker å ta på deg selv, vis han hvordan du onanerer når du er alene, hvor klitorisen din er, og be han utforske hele kroppen din, halsen, puppene, magen, siden av kroppen, leggene, munnen, lårene osv. Men husk at du er bare 17 år og det er ingen skam å vente noen år til! Anonymkode: d73d3...d67 2
AnonymBruker Skrevet 10. august 2017 #57 Skrevet 10. august 2017 8 minutter siden, AnonymBruker skrev: Glidemiddel er et greit hjelpemiddel , men en ung jente skal ikke ha problemer med sin naturlige smøringsmekanisme. Her er det kjæresten din som ikke bruker lang nok tid, som jeg nevnte lenger opp så blir gutter mye fortere kåte, og når klimaks mye fortere enn det jenter gjør, du kan prøve å forklare han at kvinnekroppen fungerer som en gammeldags ovn som trenger lang tid på å bli varm og nå topptemperatur (og lang tid på å bli kald igjen, ofte klar for runde to og tre også) , mens guttekroppen fungerer mer som en moderne elektrisk ovn som blir varm med en gang man skrur den på akuratt som en bryter som sier kåt og klar Hvis du syntes at han gjør noe feil, tar på deg på feil måte, så vis han hvordan du selv liker å ta på deg selv, vis han hvordan du onanerer når du er alene, hvor klitorisen din er, og be han utforske hele kroppen din, halsen, puppene, magen, siden av kroppen, leggene, munnen, lårene osv. Men husk at du er bare 17 år og det er ingen skam å vente noen år til! Anonymkode: d73d3...d67 Tusen takk! Setter så mye pris på alle som bruker sin tid på å skive! Hjelper meg veldig mye. Anonymkode: 94ad2...747 1
Nerine_ Skrevet 10. august 2017 #58 Skrevet 10. august 2017 26 minutter siden, AnonymBruker skrev: Glidemiddel er et greit hjelpemiddel , men en ung jente skal ikke ha problemer med sin naturlige smøringsmekanisme. Her er det kjæresten din som ikke bruker lang nok tid, som jeg nevnte lenger opp så blir gutter mye fortere kåte, og når klimaks mye fortere enn det jenter gjør, du kan prøve å forklare han at kvinnekroppen fungerer som en gammeldags ovn som trenger lang tid på å bli varm og nå topptemperatur (og lang tid på å bli kald igjen, ofte klar for runde to og tre også) , mens guttekroppen fungerer mer som en moderne elektrisk ovn som blir varm med en gang man skrur den på akuratt som en bryter som sier kåt og klar Hvis du syntes at han gjør noe feil, tar på deg på feil måte, så vis han hvordan du selv liker å ta på deg selv, vis han hvordan du onanerer når du er alene, hvor klitorisen din er, og be han utforske hele kroppen din, halsen, puppene, magen, siden av kroppen, leggene, munnen, lårene osv. Men husk at du er bare 17 år og det er ingen skam å vente noen år til! Anonymkode: d73d3...d67 Alle jenter er da absolutt ikke som en gammeldags ovn... 🤔
AnonymBruker Skrevet 10. august 2017 #59 Skrevet 10. august 2017 15 minutter siden, Nerine_ skrev: Alle jenter er da absolutt ikke som en gammeldags ovn... 🤔 Jo, i forhold til tenningsmekanismen hos menn og tiden de bruker på å nå klimaks, så er tenningsmekanismen hos kvinner mye tregere. Det er biologi (ikke misforstå, jeg kan også bli raskt kåt, men det er fordi jeg har lang seksuell erfaring og vet hva som tenner meg og hva jeg går til når jeg skal ha sex med min årelange kjæreste, en ung jente som aldri har hatt sex før vil ikke fungere på denne raske måten) Anonymkode: d73d3...d67 2
AnonymBruker Skrevet 10. august 2017 #60 Skrevet 10. august 2017 Det er biologi og anatomi mente jeg å skrive Anonymkode: d73d3...d67
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå