Gå til innhold

Besøk hos naboer

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Her hos oss prøver jeg å begrense snop til lørdager, både pga tennene og helsa. Er vant med det selv fra min oppvekst og. Sønnen min er ofte på besøk hos naboen, og hver gang han har vært der hører jeg at han har fått bolle, is, snop osv. Av og til er selvfølgelig greit, men det er hver gang. Og i barnehagen fikk de is hver dag i omtrent to uker. Skjønner ikke helt hva de tenker med, det er altfor mye livsstilsykdommer ute og går. Hva er poenget med at jeg prøver å gi barnet mitt ett sunt kosthold, som ikke er fanatisk, når andre må proppe i han sukker hele tiden. Blir ganske irritetert, men tør ikke å si noe om det heller..

Anonymkode: 536dd...056

• Liker 1
Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Du har egentlig to valg: Fortsette å irritere deg eller si fra :) Om dette er noe som er viktig er det å si fra den beste løsningen. De andre propper i ungen din søtsaker fordi du ikke sier fra om at det ikke er greit. 

Anonymkode: af6b5...7f3

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Si fra på en fin måte. :) 

Jeg har gitt beskjed til to familier der min eldste er på besøk veldig mye. Hun fikk is, godteri, boller, saft, brus osv. HVER gang hun var på besøk der, og var der gjerne flere ganger i uka.

Hos nabofamilien tok de det helt fint, og vi praktiserer nå at hun må komme og spørre før hun spiser noe der (praktisk siden det er like ved huset vårt). Ingen sure miner der.

Hos en annen familie som inviterer henne på besøk veldig ofte, tok de det ikke like greit. De voksne kom veldig i forsvarsposisjon og virka bitre. De sa at det var greit å droppe snopet i hverdagen, men har ikke fulgt opp i praksis. De inviterer like ofte, og fortsetter med å gi barnet mitt is (gjerne flere), potetgull, smågodt osv. Har begynt å begrense besøk der.

Jeg synes godteri i hverdagen og mellom måltidene er utrolig unødvendig, og skjønner rett og slett ikke dette behovet for å dytte i andres barn sukker. Vet at jeg er veldig konservativ på dette, men de mengdene det er snakk om her er ikke noe jeg kan godta uten å si fra, enda så ubehagelig det er.

Anonymkode: e2301...108

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Skjønner godt at de fortsetter å gi henne...

🙄🙄🙄 

Du får jo heller snakke med jenta di og si hu ikke får lov å ta imot da. Lære henne at det alltid kommer fristelser på veien. 

Syns du høres snipete ut. 

Anonymkode: 94828...b06

AnonymBruker
Skrevet

Skjønte at det måtte komme mint en bitter person og svare her. Forresten så er det en gutt. Og den timen min sønn er på besøk hoa naboen må de kunne la de leke, og ikke dytte i dem sukker. Får si fra på en fin måte. Men det skulle vært unødvendig. Den dagen jeg får lyst å gi ungen in en is, får jeg nesten dårlig samvittighet, fordi kroppen har jo fått noe fra en eller annen hver dag, er det ikke naboen så er det barnehagen.

Anonymkode: 536dd...056

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Du må så klart si i fra til sønnen din at han ikke får lov til å ta i mot!

Anonymkode: c06f1...f86

• Liker 1
Skrevet
12 timer siden, AnonymBruker skrev:

Du må så klart si i fra til sønnen din at han ikke får lov til å ta i mot!

Anonymkode: c06f1...f86

Stakkars barn! Skal barnet selv ta ansvar for slikt syntes du? 

Skrevet
1 minutt siden, *Luftbobla* skrev:

Stakkars barn! Skal barnet selv ta ansvar for slikt syntes du? 

Enig. Det er vel mye å forlange av en liten unge at han skal klare å si neitakk til is og boller når han blir tilbudt, og alle rundt ham sitter og koser seg med det. Det krever -mye- selvdisiplin, og kan få ham til å føle seg veldig utenfor og rar. 

Snakk heller med sukkerpusherne. 

Anonymkode: 1dc37...5a7

• Liker 1
Skrevet
Akkurat nå, AnonymBruker skrev:

Enig. Det er vel mye å forlange av en liten unge at han skal klare å si neitakk til is og boller når han blir tilbudt, og alle rundt ham sitter og koser seg med det. Det krever -mye- selvdisiplin, og kan få ham til å føle seg veldig utenfor og rar. 

Snakk heller med sukkerpusherne. 

Anonymkode: 1dc37...5a7

Så enig.

Anonymkode: e2301...108

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...