Gå til innhold

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Tatt valget om studier ved UIB nå til høsten. Stod mellom UIB og NTNU, og siden dette er samfunnsvitenskapelig valgte jeg Bergen da jeg hadde en mye bedre magefølelse for Bergen enn Trondheim (Dragvoll ligger langt fra sentrum osv) 

Men nå er jeg blitt så ambvialent og klarer liksom ikke være tilfreds med valget mitt. Er så utrolig redd for at jeg ikke kommer til å trives selv om jeg jo er utadvendt og sosial og gjerne vil bli med på alt av sosiale ting. Jeg finnes ikke sjenert, men etter to tøffe og ensomme år ved uio er jeg redd for at det samme skal gjenta seg :(

Tenker hver eneste dag på at '' Dette hadde blitt bedre om jeg hadde gått på NTNU osv..'' 

Anonymkode: 6b8ed...a4b

Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Trondheim er en bra studentby, men det er mange som har studert humanstiske fag som jeg vet ikke har vært like fornøyd. NTNU har i hovedsak bestått av to campuser; Dragvoll og Gløshaugen, hvor alle som studerer realfag går på Gløs og alle andre går på Dragvoll. Mitt inntrykk er at de som har gått på Dragvoll ikke har vært like fornøyde. Dragvoll ligger oppi skaugen litt utenfor selve byen. Det har vært mye problemer med råteskader og sopp/mugg, og noen mener også at de har blitt syke av det.  Siden du skal studere samfunnsfag, så tror jeg ikke Bergen var så dårlig i valg.

Anonymkode: a9d79...790

Skrevet

Hvorfor var du ensom på UiO? Er det noe du kan gjøre annerledes denne gangen?

Har venner som har studert samfunnsvitenskap ved UiB og de har god erfaring derfra. 

• Liker 4
AnonymBruker
Skrevet

Tenk at du starter på ny frisk og er så heldig å være utadvendt og sosial! Med andre ord er dette mye opp til deg selv og hvor aktiv du er. Jeg er antagelig like ensom som deg, men er lite sosial og veldig innadvendt, så selv om jeg prøver går det ikke så greit. 

Og Bergen er ikke Oslo. 😊  Nye folk, nytt miljø og nye muligheter. 👍

Anonymkode: a4254...fee

AnonymBruker
Skrevet

Jeg har ikke så mange råd å komme med, men det kan nå kanskje trøste å vite at det finnes flere i samme båt! Selv har jeg flyttet til andre siden av landet for å studere og kjenner ikke en sjel her. Selv angrer jeg på at jeg ikke bare valgte hjembyen min hvor jeg har alle vennene mine og kjenner masse folk. Men det jeg prøver å tenke er at det sikkert er mange som føler det på samme måte, så noen er det sikkert mulig å bli kjent med. Blir du med i fadderuka? Selv setter jeg all min lit til den og håper at det er mulig å bli kjent med folk gjennom den :)

Anonymkode: 16f65...371

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...