AnonymBruker Skrevet 9. august 2017 #1 Skrevet 9. august 2017 Nå som det utdannes flere leger enn det er behov for vil jo lønnen gå ned. Ettersom mange med dårlige karakterer studerer i Øst-Europa vil også prestisjen falle. Tilbake sitter man da igjen med de som ikke er så intelligente og som virkelig kniver om jobbene. I tillegg er jo legeyrket litt uhygienisk og ekkelt, omgås syke folk hele dagen, folk som hoster på deg, har bakterier osv. Egentlig ikke særlig høystatus. Anonymkode: f2f93...ec2 2
AnonymBruker Skrevet 9. august 2017 #2 Skrevet 9. august 2017 At lønnsnivået kan gå noe ned for vanlige allmennleger er mulig, men fastleger kan jo fremdeles tjene grovt på ordningen. Anonymkode: c4e66...66e
AnonymBruker Skrevet 9. august 2017 #3 Skrevet 9. august 2017 Leger som jobber på privat sykehus tjener også bra. Anonymkode: cbf5a...76d
AnonymBruker Skrevet 9. august 2017 #4 Skrevet 9. august 2017 De rikeste er i alle fall den nye underklassen, de som har det verst i vårt samfunn, de som sliter mest. De er blitt utstøtt sosialt over alt, de har det så vondt og vanskelig. Stakkars de rikeste! Staten burde kreve inn mer i skatt fra dem slik at de kunne bidra mer til fellesskapet og føle seg mer som en del av samfunnet. Anonymkode: 04ac1...563 2
AnonymBruker Skrevet 9. august 2017 #5 Skrevet 9. august 2017 Vi har jo behov for legene som utdannes i Øst-Europa. Det er antall turnusstillinger som er flaskehalsen og som ikke tilsvarer antallet LiS-stillinger som lyses ut hvert år. At du synes at helse er ekkelt har mer med deg å gjøre. Anonymkode: 6cbc8...db9 1
AnonymBruker Skrevet 9. august 2017 #6 Skrevet 9. august 2017 Klasser meg her og klasser meg der. Jeg må le. Er selv i arbeiderklassen, men er forbøyd så langt. Hva er greia med klasser og nordmenn? Virker som det er veeeeldig om å gjøre å bli overklasse. Greit, noen har det i blodet og er innfødtnoverklassemennesker. Men det er litt vel mange sånne strebere som vil bli overklasse. Fordi de vil bli beuandret av familie, bekjente, slle de gikk i klasse med osv Anonymkode: 4c7a3...c39
AnonymBruker Skrevet 9. august 2017 #7 Skrevet 9. august 2017 4 minutter siden, AnonymBruker skrev: Klasser meg her og klasser meg der. Jeg må le. Er selv i arbeiderklassen, men er forbøyd så langt. Hva er greia med klasser og nordmenn? Virker som det er veeeeldig om å gjøre å bli overklasse. Greit, noen har det i blodet og er innfødtnoverklassemennesker. Men det er litt vel mange sånne strebere som vil bli overklasse. Fordi de vil bli beuandret av familie, bekjente, slle de gikk i klasse med osv Anonymkode: 4c7a3...c39 Nei det gjelder bare her på kg. Jeg har aldri hørt så mye snakk om status og høy utdanning og ordet madtergrad før jeg kom her. Kvinner på kg er oppslukt i status, høy utdanningsjobber og tror de vil kapre den kjekkeste mannen badert på hva de jobber som haha Anonymkode: d2922...d77 2
AnonymBruker Skrevet 9. august 2017 #8 Skrevet 9. august 2017 7 minutter siden, AnonymBruker skrev: Nei det gjelder bare her på kg. Jeg har aldri hørt så mye snakk om status og høy utdanning og ordet madtergrad før jeg kom her. Kvinner på kg er oppslukt i status, høy utdanningsjobber og tror de vil kapre den kjekkeste mannen badert på hva de jobber som haha Anonymkode: d2922...d77 Ja heldigvis. Ser jo masse leger og alt slik jeg men sååå kjekke er de da ikke. Men jaja, noen er vel penger det viktigste. Så kjedelig.. Anonymkode: 4c7a3...c39 1
millennial Skrevet 9. august 2017 #9 Skrevet 9. august 2017 1 time siden, AnonymBruker skrev: Nå som det utdannes flere leger enn det er behov for vil jo lønnen gå ned. Ettersom mange med dårlige karakterer studerer i Øst-Europa vil også prestisjen falle. Tilbake sitter man da igjen med de som ikke er så intelligente og som virkelig kniver om jobbene. I tillegg er jo legeyrket litt uhygienisk og ekkelt, omgås syke folk hele dagen, folk som hoster på deg, har bakterier osv. Egentlig ikke særlig høystatus. Anonymkode: f2f93...ec2 Seriøst... Vet du hvor enkelt det egentlig er å få gode karakterer på videregående skole? Har du SETT nivået på kunnskapen som kreves? Videregående skole handler om å PUGGE. Hvis man får 6 i snitt fordi man er en flink pugger så betyr det ikke at man er noe smartere enn eleven som fikk 4 i snitt. Ett av de smarteste personene jeg kjenner fikk 3 i snitt, men er utrolig intelligent på mange ulike områder. Nå får jeg en følelse på at du bare poster her fordi du er bitter eller sjalu, og vil ha bekreftelse på at legeyrket er sååååå arbeiderklassen 2018 4
AnonymBruker Skrevet 9. august 2017 #10 Skrevet 9. august 2017 Hva er det med deg og leger, status og dissing av de som studerer i Øst-Europa? Et yrke har ikke høy status fordi karakterkravene for å komme inn på studiet er høye. Karakterkravene er høye (blant annet) fordi yrket har høy status! Anonymkode: 68d07...dfd
AnonymBruker Skrevet 9. august 2017 #11 Skrevet 9. august 2017 Kan folk snart slutte å sette yrker inn i ulik status? Dersom folk faktisk utdannet seg til det man hadde anlegg for/var interessert i og jobber hardt ville det ført til en utrolig bra økonomisk vekst for samfunnet. Anonymkode: f998c...df3
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå