AnonymBruker Skrevet 9. august 2017 #1 Del Skrevet 9. august 2017 Kort fortalt: Fikk en alvorlig skade på jobb. Etter 1 år med sykepenger ble jeg nektet AAP, da lokalt navkontor mente jeg kunne jobbe. Jeg og lege var selvsagt uenig i avslaget, og visste begge at jeg med mer tid nok ville bli god nok til arbeid igjen - men ikke på daværende tidspunkt. Å klage til nav er jo som kjent en meget uthalende prosess. Første klage ble avslått etter 6 mnd fra SAMME navkontor som hadde gitt første avslaget. Klage da sendt til hovedorganet for klagesaker i nav - nye 9 mnd før de svarte at lokalt kontor hadde gjprt feil, og sendt det tilbake til lokalt navkontor som nå jobber med dette for 3 gang.. Prosessen har nå tatt litt over 2 år -og forventet beslutning kommer i nov - desember.. Heldigvis for meg, er jeg nå tilbake i jobb - foreløpig ikke 100%, men håper på å bli helt bra ila siste halvår av 2017. Det betyr at om NAV nå allikevel gir meg medhold og innvilger AAP, så vil jeg trolig ikke lenger ha behov for det. MEN; Jeg har hatt lange perioder uten noe inntekt/støtte - klarte oss utelukkende fordi jeg i samme tidsrom arvet penger - som egentlig skulle gå til gjeld, som ble redningen for å overleve økonomisk. Jeg mener jo at jeg helt urettsmessig fikk avslag på AAP i den vonde perioden. Spm er: OM nav nå innvilger meg AAP - har jeg da rett på å få etterutbetalt fra den perioden jeg først søkte og trengte det - også selv om jeg nå trolig (og heldigvis) kan takke nei til AAP i fremtiden? Anonymkode: e34c1...2ed Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 9. august 2017 #2 Del Skrevet 9. august 2017 Ja, mest sannsynlig. Anonymkode: c745e...1df Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Atea Skrevet 9. august 2017 #3 Del Skrevet 9. august 2017 Ja, det mener jeg du har krav på. Send en søknad og skriv på slutten at dette er også en anke hvis den ikke går i gjennom. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå