Reader81 Skrevet 9. august 2017 #1 Skrevet 9. august 2017 Jeg kunne tenke meg å venne meg til kaffe, som erstatning for de grove mengdene pepsi max jeg drikker daglig. Hvordan vente dere dere til kaffe? Det er vel en tilvent smak. Noen tips?
Gjest Margit Spat Skrevet 9. august 2017 #2 Skrevet 9. august 2017 Jeg vente meg til kaffe ved å drikke kaffe hver morgen og til hver lunsj. Enkelt og greit. Jeg «lærte» det en sommer jeg hadde sommerjobb et sted der de kun hadde kaffetrakter, og ikke vannkoker. Min mangeårige vane med å drikke te til morgenen og til lunsj ble dermed sterkt utfordret. Jeg tok 1/4 - 1/2 kopp i begynnelsen, for det kunne fort føles litt uoverkommelig med full kopp. Noen synes det er greit å bruke melk eller sukker i kaffen for å få en rundere eller søtere smak, som er lettere å like. Det kan kanskje være en grei innfallsvinkel, men det går helt fint å lære seg å like svart kaffe først som sist, også
Puny Skrevet 9. august 2017 #3 Skrevet 9. august 2017 Man må bare smake på det mange ganger. Man må vende seg til det. begynn med kaffe med melk for eksempel. 2
Blod Skrevet 10. august 2017 #4 Skrevet 10. august 2017 (endret) Bruk melk, evt mandelmelk etc. Mandelmelk gir en egen smak som er såå god! Mange bruker også evt soyamelk i kaffen, fordi den er ganske søt. Du kan også prøve kaffesirup i, de finnes i flere forskjellige smaker. jeg elsker frappe, eller så er mocha som en slags blanding mellom kakao og kaffe Endret 10. august 2017 av Blod 1
Simbyxor Skrevet 11. august 2017 #5 Skrevet 11. august 2017 Du må erstatte grove mengder Pepsi Max, med grove mengder kaffe? Eller, hva tenkte du? Mitt forslag er å heller erstatte det med Farris. Kaffe er ikke noe en trenger å lære seg og like, det har uforskammet høyt innhold av koffein. Jeg drister meg til å kalle det dop. Og Pepsi Max - kaffe-sammenheng er omtrent ikke der. Er det koffeinet du så sårt behøver? Det er i så fall uvanlig, de fleste drikker brus fordi de liker det. Smaker godt. Avhengig. Men for all del, drikk litt kaffe hver dag så blir du vant til smaken.
AnonymBruker Skrevet 11. august 2017 #6 Skrevet 11. august 2017 9 timer siden, Blod skrev: jeg elsker frappe, eller så er mocha som en slags blanding mellom kakao og kaffe Mocha er en blanding av sjokoladesirup (ikke kakao) og kaffe. Mokka er sterk kaffe. 2 timer siden, Simbyxor skrev: Kaffe er ikke noe en trenger å lære seg og like, det har uforskammet høyt innhold av koffein. Jeg drister meg til å kalle det dop. Frappe og energidrikker har også uforskammet høyt innhold av koffein. Espresso: 125mg koffein. Vanlig traktekaffe: 70-140mg koffein. Starbucks innhold i koffein: https://www.caffeineinformer.com/the-complete-guide-to-starbucks-caffeine som egentlig inneholder særdeles mye koffein. Vilt at foreldre lar barn under 14 drikke frapper med de verdiene. For å lære seg å drikke kaffe, kan man begynne med en svak kaffe og melk - latte. Anonymkode: 57197...51f
Gullik Skrevet 11. august 2017 #7 Skrevet 11. august 2017 (endret) Ganske sikker på at du begynner å like det hvis du drikker en liten kopp hver eneste dag i f.eks. en måned. Gled deg! For kaffe gir livet en ekstra dimensjon :-) Endret 11. august 2017 av Gullik
Sillyline Skrevet 11. august 2017 #8 Skrevet 11. august 2017 Jeg måtte bare lære meg det under eksamenstiden, rett og slett fordi de ga gratis kaffe ut til alle studenter hele tiden. Mens energidrikke kostet masse penger. Så da skled det bare ned. Etter hvert vente jeg meg til smaken.
AnonymBruker Skrevet 11. august 2017 #9 Skrevet 11. august 2017 Det er ikke sånn at du slutter å drikke Pepsi Max om du begynner å drikke kaffe. Pepsi Max-avhengigheten er en egen greie, som ikke bare går på koffein. Det er i alle fall min erfaring. Å drikke fem liter Pepsi Max om dagen er neppe sunt, så slutt med det. De aller fleste får søvnproblemer av så mye koffein. Anonymkode: b17aa...83c 1
Reader81 Skrevet 11. august 2017 Forfatter #10 Skrevet 11. august 2017 Tenker at kaffe er sunnere enn pepsi max. Men for all del, jeg vil helst bare drikke vann. Men forsøk på det feiler vanligvis etter 2-3 uker. Liker ikke farris.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå