AnonymBruker Skrevet 9. august 2017 #1 Skrevet 9. august 2017 Jeg tar snart fagprøve som barne og ungdomsarbeider, etter å ha jobbet i over fem år i barnehage. Er det noen som vet hvordan det blir med lønn? Starter jeg helt fra start med 0 års ansiennitet som fagarbeider, eller får jeg ta med meg ansienniteten jeg har fra før av? Arbeidspppgavene blir jo uansett de samme, det er jo bare tittelen min som blir forandret egentlig. Anonymkode: 183c3...9bb
AnonymBruker Skrevet 9. august 2017 #2 Skrevet 9. august 2017 Er ganske sikker på at du får ta med ansienniteten. Du har jo flere års erfaring. Det gjorde ihvertfall jeg da jeg tok fagbrevet etter 5 år. Anonymkode: cbc25...9f2
AnonymBruker Skrevet 9. august 2017 #3 Skrevet 9. august 2017 De som har gjort tilsvarende hos oss har ikke fått med seg ansiennitet fra tiden som assistent. Der har leder vært grei og de har fått fortsette å jobbe med assistent-lønn med full ansiennitet, frem til fagarbeiderlønn med 'fagarbeider ansiennitet' kommer på samme nivå som ufaglært Anonymkode: 26c9f...d69
AnonymBruker Skrevet 9. august 2017 #4 Skrevet 9. august 2017 Håper styreren er grei og lar meg ta med ansiennitet. Det er jo de samme arbeidsoppgavene, så det er jo litt rart om jeg må starte helt på bunn igjen. Hvis jeg må starte på 0 års ansiennitet igjen så er det ikke mye jeg tjener på å ta fagbrevet, egentlig 😳 Anonymkode: 183c3...9bb
AnonymBruker Skrevet 9. august 2017 #5 Skrevet 9. august 2017 13 minutter siden, AnonymBruker skrev: De som har gjort tilsvarende hos oss har ikke fått med seg ansiennitet fra tiden som assistent. Der har leder vært grei og de har fått fortsette å jobbe med assistent-lønn med full ansiennitet, frem til fagarbeiderlønn med 'fagarbeider ansiennitet' kommer på samme nivå som ufaglært Anonymkode: 26c9f...d69 Neinei, leder er ikke grei. Ettersom de "venter på ansenitet som fagarbeider" vil jeg tro de har gått over til stillingstittelen Barne og ungdomsarbeider i stedet for assistent? Isåfall skal de ha betalt som fagarbeider, og gå opp rundt 20-25 000 i lønn. Fagarbeider skal ha betalt som fagarbeider og ansenitet som assistent teller. På tide å melde seg inn i fagforeningen og sette seg inn i sine rettigheter. Anonymkode: 341fd...d4f
AnonymBruker Skrevet 9. august 2017 #6 Skrevet 9. august 2017 6 timer siden, AnonymBruker skrev: Jeg tar snart fagprøve som barne og ungdomsarbeider, etter å ha jobbet i over fem år i barnehage. Er det noen som vet hvordan det blir med lønn? Starter jeg helt fra start med 0 års ansiennitet som fagarbeider, eller får jeg ta med meg ansienniteten jeg har fra før av? Arbeidspppgavene blir jo uansett de samme, det er jo bare tittelen min som blir forandret egentlig. Anonymkode: 183c3...9bb Dette kommer an på hvilken kommune du jobber i, og om du jobber privat eller kommunalt.Jeg lurte på akkurat det samme som deg da jeg gikk opp til fagprøven, i min kommune beholder man all ansienniteten sin så lenge man ikke bytter jobb til en annen kommune. Krysser fingrene for at det er slik for deg også. Lykke til med fagprøven! Anonymkode: 011f8...11f
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå