AnonymBruker Skrevet 9. august 2017 #1 Skrevet 9. august 2017 Det gjelder en vakt på arbeidsplassen min jeg ønsker å ikke ha. Jeg er student og har sagt opp jobben min. Jeg har skole samtidig som den vakten så det krasjer med denne vakten jeg ikke har fått byttet. Jeg går profesjonsstudie så jeg kan ikke ha så mye fravær. Sjefen er ikke fleksibel, selv om jeg har funnet noen som kan ta vakten, bare at den personen da kommer 15 min senere enn vakten starter (vi er alltid to på jobb). Siden jeg allerede sa opp sist mnd, kan jeg vel la være å dukke opp? Da gjør det jo ingenting om jeg får "sparken" siden jeg allerede har levert oppsigelse. Blir jeg saksøkt da? Jeg er irritert og skuffet. Har jobbet der i fire år, og har aldri vært borte fra jobb tidligere (ikke syk heller). Anonymkode: 7897a...6e7
AnonymBruker Skrevet 9. august 2017 #2 Skrevet 9. august 2017 Du får bla opp i ansettelsespapurene dine og se hvor lang den gjensidige oppsigelsestiden din er. Jeg antar du har en jobb i Norge og ikke i USA? Å gå på dagen og å snakke om å bli saksøkt av arbeidsgiver blir litt amerikansk for meg. Anonymkode: fb477...69f 2
AnonymBruker Skrevet 9. august 2017 #3 Skrevet 9. august 2017 De kan kreve at du jobber inn fravær. Anonymkode: 33faa...e3c
AnonymBruker Skrevet 9. august 2017 #4 Skrevet 9. august 2017 Slapp av. Lever egenmelding. Anonymkode: 32fcb...aa6 3
Nuith Skrevet 9. august 2017 #5 Skrevet 9. august 2017 Du har jobbet der i 4 år. Da hiver du 4 år med gode referanser i søpla ved å ikke møte opp den dagen. Om det er verdt det er det vel du som vet best. Men det kan være vanskelig å få jobb som nyutdannet uten referanser fra deltids/sommerjobb. 8
Gjest padawan Skrevet 9. august 2017 #6 Skrevet 9. august 2017 Selvfølgelig kan du droppe å møte opp men som sagt over kan det gå utover attesten du får fra jobben. Er dårlig attest noe du vil vurdere etter 4 år i jobben. Leverer du egenmelding vil det være for opplagt at du har skulket ettersom du allerede har prøvd å bytte den bort.
AnonymBruker Skrevet 9. august 2017 #7 Skrevet 9. august 2017 Har du mulighet til å dekke de 15 minuttene som mangler selv? Anonymkode: 3f021...052
AnonymBruker Skrevet 9. august 2017 #8 Skrevet 9. august 2017 Da ville jeg spurt de som jobber valta for deg om de kan steppe inn og ta de 15-20 minuttene før neste man kommer. Anonymkode: f7b38...5c9
AnonymBruker Skrevet 9. august 2017 #9 Skrevet 9. august 2017 Er det mulig. Mobiltastatur. Mente: de som har vakta før deg.. Anonymkode: f7b38...5c9
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå