Gå til innhold

Kunne du vært sammen med...?

Kunne du vært sammen med...?  

46 stemmer

1. 1. Kunne du vært sammen med en partner som er borte halve året ifm. jobb?

• Ja
      17
    • Nei
      20
    • Kanskje
      9

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Er nysgjerrig på hva kvinner egentlig tenker om å være sammen med en partner som enten jobber på sjø/offshore eller har mye reisevirksomhet ellers som tar han vekk fra hjemmet. 

Så, hvis du hadde møtt den rette, kunne du akseptert at han var borte 4-5-6+ uker av gangen? 

Anonymkode: 6bc90...a9e

Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Ja 4 uker i en periode (for et år max men ikke for alltid, med tanke på hus og hjem og ansvar for barn) kunne jeg klart om det virkelig var The one. 

Men ikke 6,8 uker ofte og langvarig aboslutt ikke. 

Anonymkode: 08a96...19b

AnonymBruker
Skrevet

Nei. Det er prøvd før og det fungerer ikke for meg :) Jeg ville i hvertfall ikke hatt barn med en som er borte halve året.

Anonymkode: 79b9d...731

• Liker 2
Skrevet

Kanskje..syns faktisk en med reisejobb er fryktelig attraktiv da jeg er en som liker meg godt alene og trives med det..alenetid er viktig... men 6-8 uker er lenge.. for lenge...4 er greit :)

AnonymBruker
Skrevet

Ja, det kunne jeg. Men nå er jeg 40 år, og har 2 barn. Så denne mannen skal ikke jeg ha barn med, og da går det helt fint.

Anonymkode: 05eef...3e4

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet

Min samboer er nå på leppefiske for første gang, er tungvint når man har barn..men går seg til:-)

Anonymkode: ec79c...479

Skrevet
1 minutt siden, AnonymBruker skrev:

Min samboer er nå på leppefiske for første gang, er tungvint når man har barn..men går seg til:-)

Anonymkode: ec79c...479

Leppefiske :unsure:

Skrevet

Ja, så lenge jeg var trygg på at jeg kunne stole på ham.

AnonymBruker
Skrevet

Det hadde vært luksus og tipp topp :)

Anonymkode: a1d04...86d

AnonymBruker
Skrevet
4 minutter siden, Rumle skrev:

Leppefiske :unsure:

Human-Fish-Hybrids.jpg

Anonymkode: 4efdc...71a

• Liker 3
Skrevet
Akkurat nå, AnonymBruker skrev:

Human-Fish-Hybrids.jpg

Anonymkode: 4efdc...71a

:blink::laugh:

Skrevet
22 minutter siden, Rumle skrev:

Leppefiske?

Jepp den brukes til å avluse laks i oppdrettsanlegg :) Faktis rimelig god pris på denne fisken også for tiden.

Skrevet

ja, så lenge jeg var trygg på at jeg kunne stole på han og at han ønsket en fremtid sammen med meg. Headde nok kanskje ønsket en raskere progresjo og tilstedeværelse når han først var hjemme. Og at han prioriterte meg når han først var hjemme, i hvert fall i starten når vi finner ut av ting. I og med at når han er borte så lenge av gangen betyr det at jeg må bruke mye tid på han og når jeg først har begynt å date en , så holder jeg jo meg kun til han.. Når han er borte såpass lenge av gangen hadde jeg nok måttet følt at vi var ute etter det samme.

Gjest JanHelge
Skrevet

No problem, etter at studiene var slutt så flyttet både jeg og henne jeg traff på skolen og var sammen med der vi studerte hjem til hver vår kant, ble flere mnd. fra hverandre hvor vi bare møttes en gang de mnd., siden flyttet vi sammen i en for oss begge ny by. Men gikk fint å leve i avstandsforhold, vi pratet sammen hver dag i telefonen.

Også levd i et avstandsforhold etter det, gikk helt uproblematisk.

Når det er jobben som er skyld i det så ser ikke jeg det problematiske i det, men det ville jo vært en ide at den som var borte mye i jobben etter hvert skftet jobb. Når det blir snakk om flere år i en slik situasjon så er det snakk om prioritering av hva man vil og ikke, hadde det vært meg som reiste så mye i en jobb så hadde jeg heller ville skiftet jobb for å være mer hjemme (uavhengig om jeg var i et forhold eller ikke).

AnonymBruker
Skrevet

Nei det kunne jeg ikke. Det var en av grunnene til at det ble slutt med meg og eksen. Jeg ønsker ikke å ha aleneansvar for fremtidige barn halvparten av tiden.

Anonymkode: feb70...ff8

• Liker 1
Skrevet

Hvis vi ikke hadde barn: Yes, please! 

Med barn: Ikke faen 

AnonymBruker
Skrevet

Ja, det er jeg. Syns det fungerer helt fint for oss. Vi har ikke barn da, så jeg tenker at kanskje jeg kommer til å føle det annerledes når vi får barn. Men jeg er veldig glad i han, og føler at denne ordningen fører oss nærmere sammen. Vi prøver å være flinke til å gjøre masse koselig sammen når han er hjemme, ikke bare sitte foran TV-en og late oss, men faktisk komme oss ut, oppleve nye ting, skape minner vi kan leve på i bortetiden.

Anonymkode: 82e7e...f87

Skrevet

Ja, trives alene. Men det hadde forutsatt at jeg hadde stolt 100% på gam, slik jeg gjør med min nåværende samboer. 

Skrevet (endret)

Jobber selv offshore med 2 uker på og 4 uker fri. Tror ikke skilmisseraten er noe høyere enn samfunnet generelt. Min erfaring er at det er godt å kjenne litt på savnet og ikke gå å trakke oppi ræven på hverandre til enhver tid.....Slikt blir det ivertfall papirarbeid av!

Endret av Prebs

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...