Gå til innhold

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Jeg var på intervju forrige fredag. Hun sier at jeg skal høre fra henne tidlig neste uke(som er nå) men idag er det onsdag og jeg har fremdeles ikke hørt noe fra henne .

Bør jeg ringe? Iom at onsdag er seneste dag som anses som "tidlig ila neste uke" Eller blr jeg vente til det har gått 1 uke? 

Anonymkode: 619ed...48b

Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Du bør vente til det har gått en uke. Det kan virke negativt om du maser. 

Anonymkode: 86bee...8ef

• Liker 3
AnonymBruker
Skrevet

Ikke ring før ut i neste uke i hvertfall..

Anonymkode: e1b7b...7f2

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Absolutt ikke ring! Jeg er enig i at de bør gi beskjed om de blir vesentlig forsinket, så du kan eventuelt ringe på mandag hvis du ikke har hørt noe i løpet av denne uken. Hvis du ringer nå så virker du bare fryktelig masete.

Anonymkode: b697b...8c0

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Sant!!! Men er det et dårlig tegn når de ikke ringer i løpet av en viss tid slik de "lovet"? 😒 De siste intervjuene jeg har vært på har  arbeidsgiver sagt at han skal ringe løpet av tidlig neste uke og da ringer han på en mandag...

det er så synd dersom jeg ikke får denne jobben fordi vi snakket sammen i 1 time og 10 minutter og vi hadde åpen kommunikasjon hvor hun sa at jeg virker veldig positiv og motivert til denne stillingen og hun sa tydelig at hun likte min bakgrunn på min erfaring fra før selv om den ikke er direkte praktisk relevant til stillingen. Altså at jeg ikke har hatt akkurat den typen stilling tidligere.

Det er ikke likte, var at hun stilte spørsmål om jeg søkte liknende stillinger andre steder og hvorfor jeg ikke fikk jobben istedet for å spørre om hvilke andre tilbud jeg står imellom (for å liksom konkurrere om å ha meg...) 

Ingen ønsker å oppgi grunner til det når sjansen for at man ikke får denne jobben blir på grunn av av de samme grunnene. Likevel svarte jeg godt for meg og jeg så slett ikke overrasket ut og og sa at bedriften var på et tidspunkt, en fase akkurat nå da de kanskje ikke hadde like mye tid til å lære opp ansatte, at det var kanskje med tanke på møte virksomhet og lignende.

Arbeidsgiver reagerte bra på min respons og jeg sa også at man må bare finne de riktige firmaene som jobber på en bra måte og det viste hun forståelse for ved å si at bedrifter kan ha lavere budsjett enn andre og det betyr at dette firmaet kan ha bedre økonomi enn det andre firma jeg ikke fikk jobb hos.. 

AnonymBruker
Skrevet

Desperasjon er aldri vakkert.

Anonymkode: 56b64...a7c

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet
15 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Desperasjon er aldri vakkert.

Anonymkode: 56b64...a7c

Slapp av, vi har skjønt det. 

AnonymBruker
Skrevet

Send en mld. Jeg gjorde det og fikk svar på SMS, samt en telefon 2 timer etterpå om at jeg skulle inn til 2. gangs intervju. 

Anonymkode: afdc8...9c8

AnonymBruker
Skrevet
25 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Send en mld. Jeg gjorde det og fikk svar på SMS, samt en telefon 2 timer etterpå om at jeg skulle inn til 2. gangs intervju. 

oi! passer bra fordi hele vår kommunikasjon før 1 gangsintervju var via sms! men hva skrev du? :P

AnonymBruker
Skrevet

Du har nok ikke fått jobben.

Anonymkode: fe3f8...6ba

Skrevet

De kan bruke  lenger tid. Jeg har sendt mail  når ting tok tid. Da fikk heg forklsrt hvordan de lå an i prosessen. Endte med å få jobb :)

Skrevet

De sitter nok og venter på å høre fra deg. Ringer du eller sender du SMS, så får du jobben :)

Neida, mulig du kan få en raskere avklaring om du tar kontakt, men det er neppe til din fordel. Sannsynligvis betyr det ingenting, men jeg ville ikke ha gjort noe, spesielt siden intervjuer sa hun skulle la høre fra seg :)

AnonymBruker
Skrevet
10 timer siden, AnonymBruker skrev:

oi! passer bra fordi hele vår kommunikasjon før 1 gangsintervju var via sms! men hva skrev du? :P

Skrev: Hei! Lurer på når får jeg vite om jeg er kvalifisert til 2. gangs intervju? :-) Da hadde det gått fem dager siden intervjuet. 

Hun svarte: Denne uken :-) 

Så ringte hun rett etterpå for å fortelle at de ville ha meg med på 2. gangs intervju. 

Hvor i landet er dette forresten? 

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...