AnonymBruker Skrevet 9. august 2017 #1 Skrevet 9. august 2017 Ser det er stort sprang i prisen på grønn te, fra 14 USD på den som er best i test 2017 når jeg googlet, til vanlig Lipton i butikken til rundt 50 kr. Er det som solbriller, der en har like god beskyttelse for UVA og UVB på billige og dyre solbriller, at når det gjelder grønn te, så finnes alle virkestoffene som er gunstige i den rimelige såvel som i den dyrere, for det er grønn te uansett, eller? Anonymkode: 64241...2b4
AnonymBruker Skrevet 9. august 2017 #2 Skrevet 9. august 2017 Vet ikke med virkestoffer og sånt, men vet det er tilsatt mye ekstra sukker i te som er ferdig i tepose som Lipton. Anonymkode: b45a2...1a5
AnonymBruker Skrevet 9. august 2017 #3 Skrevet 9. august 2017 Akkurat nå, AnonymBruker skrev: Vet ikke med virkestoffer og sånt, men vet det er tilsatt mye ekstra sukker i te som er ferdig i tepose som Lipton. Anonymkode: b45a2...1a5 Hvilken te er det du drikker? Jeg drikker mye te fra teposer, også fra Lipton, og ingen av dem har tilsatt sukker Jeg har derimot noen krukker med "urtete", som er tilsatt sukker, men det er av typen hvor man rører små pellets direkte i kokende vann, altså ikke teblader som trekker. Virkestoffene i te er de samme uansett hva teen koster. Anonymkode: 271ca...076 2
Rumle Skrevet 9. august 2017 #4 Skrevet 9. august 2017 20 minutter siden, AnonymBruker skrev: Hvilken te er det du drikker? Jeg drikker mye te fra teposer, også fra Lipton, og ingen av dem har tilsatt sukker Jeg har derimot noen krukker med "urtete", som er tilsatt sukker, men det er av typen hvor man rører små pellets direkte i kokende vann, altså ikke teblader som trekker. Virkestoffene i te er de samme uansett hva teen koster. Anonymkode: 271ca...076 Det er en del teposer som har tilsatt noe sukker uten at det staar paa innholdsfortegnelsen http://www.tv2.no/a/5404321/
AnonymBruker Skrevet 9. august 2017 #5 Skrevet 9. august 2017 3 minutter siden, Rumle skrev: Det er en del teposer som har tilsatt noe sukker uten at det staar paa innholdsfortegnelsen http://www.tv2.no/a/5404321/ Oi. Frekkhetens nådegave. Sitat Samtidig krever Twinings at vi ikke sender reportasjen om sukker i teen på tv, og at vi stopper forhåndsreklamen for programmet. Anonymkode: d3064...bf0 1
AnonymBruker Skrevet 9. august 2017 #6 Skrevet 9. august 2017 Har kikket litt på nett etter grønn te uten tilsatt sukker, fant en anbefalt type på iherb, men frakt til 98 kr, hehe, kan de bare glemme. Jeg tar turen ned på kaffe/te butikken i byen å ser om jeg ikke finner noe der TS Anonymkode: 64241...2b4
AnonymBruker Skrevet 9. august 2017 #7 Skrevet 9. august 2017 18 minutter siden, Rumle skrev: Det er en del teposer som har tilsatt noe sukker uten at det staar paa innholdsfortegnelsen http://www.tv2.no/a/5404321/ ! Ser heldigvis ut til at det bare er grønn te. Men makan altså, det der kan da ikke være lov.. Greit nok prinsippsak, det blir under et gram pr pose, men likevel. Anonymkode: 271ca...076
AnonymBruker Skrevet 9. august 2017 #8 Skrevet 9. august 2017 6 minutter siden, AnonymBruker skrev: Har kikket litt på nett etter grønn te uten tilsatt sukker, fant en anbefalt type på iherb, men frakt til 98 kr, hehe, kan de bare glemme. Jeg tar turen ned på kaffe/te butikken i byen å ser om jeg ikke finner noe der TS Anonymkode: 64241...2b4 Kunne matcha være av interesse? Billig Kina-matcha er det ikke verdt å bruke penger på, men ekte, japansk matcha stiller i en klasse for seg. Dessverre er det dyrt; jeg ser små bokser her i Norge selges for den nette sum av 350 kr. Her er mye spennende, ikke av det billigste, men frakten er gratis. Og de er drøye, ikke som utblanda, kinesiske erstatningsprodukter. http://stores.ebay.com/japanesegreenteas/ Anonymkode: d3064...bf0
AnonymBruker Skrevet 9. august 2017 #9 Skrevet 9. august 2017 Posete er laveste kvalitet. Det er oppsopet fra gulvet i fabrikken! Anonymkode: 496ba...4a8 2
AnonymBruker Skrevet 9. august 2017 #10 Skrevet 9. august 2017 15 minutter siden, AnonymBruker skrev: Har kikket litt på nett etter grønn te uten tilsatt sukker, fant en anbefalt type på iherb, men frakt til 98 kr, hehe, kan de bare glemme. Jeg tar turen ned på kaffe/te butikken i byen å ser om jeg ikke finner noe der TS Anonymkode: 64241...2b4 Men selv om det er tilsatt sukker, så er det altså veldig, veldig lite pr pose. Det er ca 2,5 g te i en tepose, og om 10-20% av dette er sukker, så er det bare 0,25-0,5 g sukker. Anonymkode: 271ca...076
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå