Bestemor Piletre Skrevet 9. august 2017 #1 Skrevet 9. august 2017 (endret) - Endret 9. august 2017 av Bestemor Piletre
AnonymBruker Skrevet 9. august 2017 #2 Skrevet 9. august 2017 JA du tenker for mye - bak kake!!! Anonymkode: 8ea96...101 3
AnonymBruker Skrevet 9. august 2017 #3 Skrevet 9. august 2017 Jeg skjønner deg godt. Synes det er småfrekt. Har også en kompis som hvert år klarer å fikse det slik at alle tar med litt mat til bursdagen hans, og feirer det hos noen andre som da må gjøre alt forarbeidet også. Lettvint og billig for han det.... Anonymkode: 2c358...dc5 1
AnonymBruker Skrevet 9. august 2017 #4 Skrevet 9. august 2017 Er jo bare for hun som skal holde selskap å kjøpe en kake. Anonymkode: 9248f...920
AnonymBruker Skrevet 9. august 2017 #5 Skrevet 9. august 2017 Ja, du tenker for mye. Bare si nei om du ikke vil bake. Enkelt og greit. Så slutter hun kanskje å spørre når du har sagt nei noen ganger. Noen personer er vokst opp med at det er normalt å be gjester bake kaker. Sånn er det i min slekt. Så for henne er det kanskje naturlig å spørre, mens du ikke er vokst opp med det, og ikke er vant med det. Men det er jo bare å si nei? Og da ordentlig nei, ikke noe vagt. Om du først har gitt inntrykk av at du skal bake, og så sier fra på kort varsel at du ikke gjør det, er det dårlig gjort og irriterende. 1000 ganger å bare si høflig nei i utgangspunktet. Anonymkode: ff681...494 1
Akacia Skrevet 9. august 2017 #6 Skrevet 9. august 2017 Jøss, ja du har tenkt altfor mye på dette her. Det er ikke verdt så mye hjernekapasitet dette temaet her altså. Svaret er jo så ekstremt enkelt og burde vært løst på 10 sekunder. Du må jo bare svare henne ærlig og helt tydelig at nei du har ikke lyst til å bake noen kake. Og hvis du kunne bakt men hun betaler for ingediensene så sier du det. Det trenger ikke å være så voldsomt komplisert. Hvis hun blir sur fordi du ikke har lyst til å bake så er hun kanskje ikke en venninne det er verdt å samle på uansett. Spør hun om en grunn til hvorfor ikke så er du bare ærlig da også. 1
AnonymBruker Skrevet 9. august 2017 #7 Skrevet 9. august 2017 Synes du var kjip som sa ifra at du ikke rakk å bake kake en uke før når hun spurte deg en måned i forveien. Veldig vanlig å hjelpe til med baksten i andres bursdager, og det kommer naturlig nok av tidsmangel for den som holder selskapet. Vanligvis er det faktisk inviterte som spør om de skal bidra med noe, eksempelvis kake. Å få penger for ingredienser etc. hadde egentlig ikke falt meg inn. Jeg synes du virker litt gnien, men det kan jo hende dere begge er problemet. Anonymkode: 83b0c...1dd
AnonymBruker Skrevet 9. august 2017 #8 Skrevet 9. august 2017 Sånt er vi vant til: Kaker bringes til bursdagen av andre familiemedlemmer uten av det blir noe styr av det. Hyggelig å sette pris på bursdagsbarnet. Om man skal sammenligne arbeidsmengde som du gjør: ("Hun skal kjøpe pølser, jeg skal bake"), så kan det jo tenkes at hun for eksempel vasker over badet både før og etter at hun har hatt mange gjester, kjøper inn tilbehør til pølsene og drikke, finner frem morsomme bursdagshatter, planlegger underholdning, musikk etc. Baking tar ikke så lang tid, men er du lei det kan jo spørre henne om hun kan bake til deg en annen gang? Evt. si nei, men da kan du ikke vente deg noe tilbake heller. Anonymkode: be6ec...474
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå