AnonymBruker Skrevet 9. august 2017 #1 Skrevet 9. august 2017 Ble litt inspirert av denne "bare-høflige-barn-på-besøk-hos-oss-tråden..." Forstår ikke hvorfor noen mener at alle barn må vaske hendene før hvert måltid. Her vasker vi hendene når vi kommer inn etter å ha vært ute, etter dobesøk, før matlaging og ellers dersom man har jobbet/lekt med noe som kan gjøre oss skitne. Barna mine blir ikke skitne av å leke med de fleste ting inne i huset (iom at vi vasker oss etter å ha vært ute regner vi det meste i huset som rent). Er det vanlig at mange skal ha barna til å vaske hendene før hvert måltid? Hvor gamle må barna være før de slipper dette? Blir dere voksne så skitne på hendene selv av å gjøre ting i huset (leke med barna, lese, se tv osv) at dere også må vaske hende før hvert måltid? (Jeg vasker dog alltid hendene før jeg spiser på jobb, jobber i helsevesenet.) Anonymkode: 5782b...d43 3
Belima Skrevet 9. august 2017 #2 Skrevet 9. august 2017 Ja, jeg vasker alltid hendene før jeg spiser hjemme uansett hva jeg har gjort før. 17
AnonymBruker Skrevet 9. august 2017 #3 Skrevet 9. august 2017 Fordi barn putter fingrene steder vi voksne ikke gjør det. Men ja, jeg kan godt finne på å vaske meg på hendene før mat. Anonymkode: f427a...726 14
Antoinette Skrevet 9. august 2017 #4 Skrevet 9. august 2017 Barn ass.... er ikke fingern i nesa så er den i rumpa. 23
AnonymBruker Skrevet 9. august 2017 #5 Skrevet 9. august 2017 Jeg vasker ikke hendene før hvert måltid, nei, men så peller jeg meg heller ikke i nesen, munnen eller trusa..... Det gjør ofte småunger. I tillegg har småunger dårligere immunforsvar enn voksne, og er dermed ekstra utsatt for baselusker og sykdom. Anonymkode: bcf5e...301 9
AnonymBruker Skrevet 9. august 2017 #6 Skrevet 9. august 2017 Hvis ikke de har vasket hendene med en gang de kom hjem/inn, skal de vaske hendene før middag. Jeg vasker alltid hendene når jeg kommer hjem, og før jeg begynner med middagslaging. Er det lenge siden jeg vasket hendene, vasker jeg hendene før maten sammen med barna. Hvis barna nettopp har vasket hendene, da trenger de ikke det før mat. Det er ikke vanskelig, men gode vaner. Anonymkode: 56880...15c 7
AnonymBruker Skrevet 9. august 2017 #7 Skrevet 9. august 2017 Voksne spiser som oftest med bestikk. Barn spiser med hendene. Dersom barnet er såpass gammelt at de bruker bestikk 100%. Da er det ikke så nøye. Hvis jeg skal spise mat med hendene så vasker jeg dem. Anonymkode: 43919...504 3
AnonymBruker Skrevet 9. august 2017 #8 Skrevet 9. august 2017 Godt spørsmål, ts! Det er veldig lurt å vaske hendene sine før mat, så det er på tide at vi begynner å gjøre det selv! Anonymkode: 9d20e...1e2 1
AnonymBruker Skrevet 9. august 2017 #9 Skrevet 9. august 2017 Vi praktiserer også at barna (2,5 og 4,5) skal vaske hendene før måltider, av samme årsaker som blir skissert over her. Barn tar seg diverse steder og har ofte mye bakterier på hendene. Anonymkode: b4b1c...3cd
Horten Market Skrevet 9. august 2017 #10 Skrevet 9. august 2017 Det er ikke nok å vaske hendene når dere kommer hjem. Alt noen har tatt på i hjemmet har bakterier. Mobiltelefonen er en bakteriebombe. Hendene skal vaskes før matlaging, og før måltid. 3
AnonymBruker Skrevet 9. august 2017 #11 Skrevet 9. august 2017 Jeg vasker ikke hendene når maten er ferdig og skal spises. Jeg blir da ikke møkkete av å lage mat for så å sette meg ved bordet og spise. Jeg har også en jobb hvor jeg er borti mye forskjellig, men jeg spiser maten min uten vask det også. Hvor de tingene har vært tidligere aner jeg ikke, men bryr meg ikke om bakterier. Jeg er ganske herdet. Anonymkode: 37764...643 1
FantasDick Skrevet 9. august 2017 #12 Skrevet 9. august 2017 Her vasker alle sammen hendene før mat, store og små. 1
Leifr Skrevet 9. august 2017 #13 Skrevet 9. august 2017 Vasker hender: - etter å ha vært ute - etter å ha vært på do - etter å ha hjulpet en unge med dobesøk eller bleieskift - før jeg lager mat - etter å ha håndtert rått kjøtt, før jeg tar på noe annet - før jeg spiser hvis det ikke er jeg som har laget maten - etter å ha utført arbeid hendene blir møkkete av Har tre unger og står for mesteparten av matlagninga... storforbruker av håndkrem, også, henda blir innmari tørre av all vaskinga. 3
Nanami Skrevet 9. august 2017 #14 Skrevet 9. august 2017 Hvis jeg har laget maten, vasker jeg ikke hendene. Da har jeg vasket dem før, og som regel et par ganger i løpet av, matlagingen. Både barn og voksne i min familie vasker hendene før et måltid. Selv om ting inne er rent, har det jo bakterier på seg. 1
AnonymBruker Skrevet 9. august 2017 #15 Skrevet 9. august 2017 Æsj, hvem vasker vel ikke hendene før man spiser? Man kan bl.a få i seg småmark med å ikke vaske hendene før man spiser. Barn har, som sagt, også hendene andre steder enn oss voksne. Anonymkode: 832fd...afa 2
AnonymBruker Skrevet 9. august 2017 #16 Skrevet 9. august 2017 6 timer siden, AnonymBruker skrev: Jeg vasker ikke hendene når maten er ferdig og skal spises. Jeg blir da ikke møkkete av å lage mat for så å sette meg ved bordet og spise. Jeg har også en jobb hvor jeg er borti mye forskjellig, men jeg spiser maten min uten vask det også. Hvor de tingene har vært tidligere aner jeg ikke, men bryr meg ikke om bakterier. Jeg er ganske herdet. Anonymkode: 37764...643 Samme her. Mulig det er derfor jeg ALDRI er syk, fordi jeg ikke vasker hendene mine hele tiden. Anonymkode: 517cb...43b 1
AnonymBruker Skrevet 9. august 2017 #17 Skrevet 9. august 2017 Jeg gjør ikke det og heller ikke 8-åringen min. Folk må ikke være så redd for litt bakterier.......tror det bare er sunt med litt bakterier jeg . Styrker immunforsvaret. Nei,enkelte er altfor skeptisk til alt om dagen.....rart vi voks opp før i tiden. Anonymkode: 006e8...eb4 2
AnonymBruker Skrevet 9. august 2017 #18 Skrevet 9. august 2017 Vi vasker alltid hendene før middag og andre måltider. Synes det er greit spesielt der man deler bestikket til maten man legger på tallerkenen. Til gjengjeld er vi ikke så fine rundt matbordet og kan kanskje forsyne oss med hendene hvis det er enklere, som f.eks plukke fra skålene når vi spiser taco. å vaske hendene før mat er en fin vane å ha, og f.eks hvis man tar opp pålegg med fingrene, holde rundt osten når man skjærer osteskiver så synes jeg det er fint om hendene er vasket. Presser ikke barna til å vaske dem, det er bare en ting vi gjør. Anonymkode: 41be8...1aa
AnonymBruker Skrevet 9. august 2017 #19 Skrevet 9. august 2017 ps: vi som vasker hendene som vane før mat, vi er ikke så nøye med håndvasken ellers, uten at man har møkkete hender. Jeg vasker ikke hendene etter jeg har vært ute, uten å ha merkbar skitt på hendene. Men vasker henda alltid før jeg spiser og etter toalettbesøk. Sorry ass, men det er ikke bare barn som har hendene der de "voksne" "ikke" har. Jeg ser kjærestens hånd i øret, eller hviler hånda nedi bokseren rett som det er😂 Jeg gjør sikkert mye uhygieniskt uten å være klar over det. Ser også mange voksne pelle nese i bilen der de tror de ikke blir sett o.l,så voksne er ikke nødvendigvis mer hygieniske enn barn. Vi har ikke bakteriefobi, men vasker hendene før mat😊 Anonymkode: 41be8...1aa 1
AnonymBruker Skrevet 9. august 2017 #20 Skrevet 9. august 2017 10 timer siden, AnonymBruker skrev: Ble litt inspirert av denne "bare-høflige-barn-på-besøk-hos-oss-tråden..." Forstår ikke hvorfor noen mener at alle barn må vaske hendene før hvert måltid. Her vasker vi hendene når vi kommer inn etter å ha vært ute, etter dobesøk, før matlaging og ellers dersom man har jobbet/lekt med noe som kan gjøre oss skitne. Barna mine blir ikke skitne av å leke med de fleste ting inne i huset (iom at vi vasker oss etter å ha vært ute regner vi det meste i huset som rent). Er det vanlig at mange skal ha barna til å vaske hendene før hvert måltid? Hvor gamle må barna være før de slipper dette? Blir dere voksne så skitne på hendene selv av å gjøre ting i huset (leke med barna, lese, se tv osv) at dere også må vaske hende før hvert måltid? (Jeg vasker dog alltid hendene før jeg spiser på jobb, jobber i helsevesenet.) Anonymkode: 5782b...d43 Det er en god vane å lære fra de er små.Når skal barna slippe dette? Mente du dette spørsmålet? Blir ikke skitne når dere er inne? Ikke som du ser. Hva med mobiler,fjernkontroller,leker, osv. Ofte mere drit på de, enn hva du har på toalettet. Du vet hvordan dere har det hjemme, men hvorfor sånn motvilje mot håndvask? En god vane, er ikke en last for ungene. Jeg var i Asia i fjor. I flere spisesteder var det håndvask når du kom inn. Selv små barn gikk automatisk bort dit å vasket seg, før de gikk til bords. Anonymkode: 40267...100 2
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå