heiheilillemei Skrevet 9. august 2017 #41 Skrevet 9. august 2017 3 timer siden, Villmark skrev: Dette er feil, ulven er ikke en del av vår fauna, ulven var utryddet fra Norge, den hører ikke til her. Dyreparkulv som ble Ulovlig satt ut på 70 og 80 tallet Og hvor har du lest dette? Ulven ble nesten utryddet i skandinavia på 1800 - 1900 tallet men noen få overlevde. Det er disse bestanden vår er oppbygd på pr. i dag. 1
heiheilillemei Skrevet 9. august 2017 #42 Skrevet 9. august 2017 Jeg er for ulv i den norske naturen fordi det er et naturlig dyr å ha her. Men jo problemdyr må vurderes og eventuelt flyttes eller avlives. Men her i norge blir alle ulvene avlivet uansett. De holder klovdyrene i bevegelse og hindrer at større områder blir nedspist. Hvis store områder blir bare får insektlivet et problem, og da igjen fuglene og da igjen rovfuglene. Alt har en plass i naturen. 1
Villmark Skrevet 9. august 2017 Forfatter #43 Skrevet 9. august 2017 11 minutter siden, heiheilillemei skrev: Og hvor har du lest dette? Ulven ble nesten utryddet i skandinavia på 1800 - 1900 tallet men noen få overlevde. Det er disse bestanden vår er oppbygd på pr. i dag. 1
AnonymBruker Skrevet 9. august 2017 #44 Skrevet 9. august 2017 2 minutter siden, Villmark skrev: Dette er kilden din? En video på YouTube forventer du altså at vi skal godta som virenskapelige bevis for dine latterlige påstander? God bedring. Anonymkode: 079ea...844 4
heiheilillemei Skrevet 9. august 2017 #45 Skrevet 9. august 2017 En video mot mange dokumenterte bekreftelser? Jaja.
Ginavn Skrevet 9. august 2017 #46 Skrevet 9. august 2017 Jeg er todelt Den ene delen av meg synes det er synd at mennesker er så fæle på å utrydde dyrearter (tigre, bison, løve, nesehorn, elefanter osv), unntatt flatlusa da. At det er så få ulv igjen at det ender med innavl. At det går sport blant mannemenn i Hedemarken å skyte etter ulv, og kun ulv. At et barn kan ha blitt drept av ulv lenge før våre tipptippoldeforeldre ble født, derfor er ulven farlig. At naturen skal lystre oss, ikke omvendt. At bønder ikke kan passe bedre på, at vi ikke trenger så mye lammekjøtt - blir aldri spist uansett, eller? Den andre delen av meg har forståelse for at sauebønder synes det er vondt å se at en ulv (eller annet rovdyr) har herja i flokken, så alvorlig såra dyr ligger igjen. Selv om sauer aldri kan bli som f. eks hunder, og at de skal på slakt etter hvert, betyr ikke at bønda ikke kan være glad i dem uansett. Selv om ulv ikke har drept noen i nyere tid (så vidt jeg vet) er det nok ganske skummelt for dem som lever tett på ulven å omtrent ha den på døra. Jeg har blitt angrepet av hund (jeg var ti år, den var stor, løp mot meg og bet meg heldigvis bare i jakka) og nå bor jeg i et land med løshunder som man ikke vet hvordan reagerer på en, vel det gjør at jeg har medfølelse med dem som kjenner på denne frykten daglig. Samme holding har jeg til bjørn egentlig - veldig engstlig for å gå i et område med bjørn, fordi man aldri kan vite (med noe dyr, når sant skal sies) for hva har et menneske å stille opp mot naturens råskap? Dette er vel en få få saker jeg føler jeg kan se fra begge sider, men jeg er ikke i stand til å velge side.
Gjest making.a.mess Skrevet 9. august 2017 #47 Skrevet 9. august 2017 4 timer siden, AnonymBruker skrev: Hvorfor Oslo? Anonymkode: 2a34e...869 Fordi de fleste som er for ulv bor der. Det er ikke så mange som er for ulv der ulven faktisk er... Ting som ikke rammer en selv tar man så lett på..
Mari Y Skrevet 9. august 2017 #48 Skrevet 9. august 2017 4 timer siden, Villmark skrev: Hva er deres syn på lystmorderen ulven? Synes dere det er greit at den skal herje og utrydde alt av vilt i den skjønne norske og svenske naturen? her i Trysil er det så og si ikke en eneste elg igjen, er nesten kun ulv her i øst. Jeg mener absolutt at all skandinavisk ulv skulle blitt utryddet da dette er dyreparkulver som er sluppet ut på 70 og 80 tallet. de er ikke skye lenger engang, går rett utenfor husveggen, setter seg på trappen, tar bikkjer 5 meter fra huset og ikke minst dreper masse sau. Hvorfor skulle de herje mer enn andre rovdyr? Jeg synes det er helt greit, så lenge de har kontroll på bestanden. Ser ikke egentlig noen vesentlig grunn til å reagere noe mer på ulv enn f eks gaupe, og helt ærlig tror jeg ikke vi får gjort så mye med det. Bare sørg for å holde bestanden på et visst nivå, og sørg for at den ikke kommer for nært der det bor folk, så tror jeg ikke vi skulle ha noe vesentlig problem.
92Caroline Skrevet 9. august 2017 #49 Skrevet 9. august 2017 Go wolf, go! Ulver er flotte dyr. Naturen er ikke fredelig, deal with with it. 2
Mari Y Skrevet 9. august 2017 #50 Skrevet 9. august 2017 6 minutter siden, Mrs.Purdey skrev: Fordi de fleste som er for ulv bor der. Det er ikke så mange som er for ulv der ulven faktisk er... Ting som ikke rammer en selv tar man så lett på.. Nåja. Kjenner én som ikke er ulvemotstander, vedkommende kommer selv fra nord- Norge. Og Oslo har også mye marka- områder, faktisk er det vel ikke akkurat så mye avstander mellom by og bygd i Norge, og det er mye skog i Oslo, også. Ulven har vært observert i Enebakk, til og med.
Gjest making.a.mess Skrevet 9. august 2017 #51 Skrevet 9. august 2017 4 timer siden, AnonymBruker skrev: Elsker ulven! Er det noen som utsletter dyreliv og menneskeliv så er det jo mennesket, ikke ulven. Vi bygger oss inn i naturen og ødelegger flora og fauna så dyr dør og det blir mindre mat til de andre dyra. Om noen hadde brutt seg inn hos deg og begynt å lage kake hadde du vel fått lyst til å smake du også. Anonymkode: c5a46...029 Om en ulv hadde spist hunden din så innvollene lå utover hele trappa di så hadde du kanskje syntes anerledes? Og- jeg overdriver ikke. Det skjer. På samme måte som at katta river i filler en mus på trappa, men da tenker vi: sånn er naturen og det var bare ei mus. Kunne du tenkt: jaja, sånn er naturen, det var bare ei bikkje.. ?
Mari Y Skrevet 9. august 2017 #52 Skrevet 9. august 2017 9 minutter siden, 92Caroline skrev: Go wolf, go! Ulver er flotte dyr. Naturen er ikke fredelig, deal with with it. Der fikk du sagt det. Skal 'vi' virkelig utrydde halve jordkloden for dyrearter, slik 'vi' gjør i dag? Ja, rovdyr dreper. Fordi de er rovdyr, ikke psykopater, hva ellers?! 2
AnonymBruker Skrevet 9. august 2017 #53 Skrevet 9. august 2017 38 minutter siden, Mrs.Purdey skrev: Om en ulv hadde spist hunden din så innvollene lå utover hele trappa di så hadde du kanskje syntes anerledes? Og- jeg overdriver ikke. Det skjer. På samme måte som at katta river i filler en mus på trappa, men da tenker vi: sånn er naturen og det var bare ei mus. Kunne du tenkt: jaja, sånn er naturen, det var bare ei bikkje.. ? Jeg har hatt kjæledyr som har blitt tatt av rovdyr, det er sånt som skjer, det er faktisk sånn naturen er. Anonymkode: 079ea...844 2
AnonymBruker Skrevet 9. august 2017 #54 Skrevet 9. august 2017 41 minutter siden, Mrs.Purdey skrev: Om en ulv hadde spist hunden din så innvollene lå utover hele trappa di så hadde du kanskje syntes anerledes? Og- jeg overdriver ikke. Det skjer. På samme måte som at katta river i filler en mus på trappa, men da tenker vi: sånn er naturen og det var bare ei mus. Kunne du tenkt: jaja, sånn er naturen, det var bare ei bikkje.. ? Min kanin ble drept av rev for et par år siden, men jeg gikk ikke rundt og ønsket utryddelse av rev i Norge av den grunn. I etterkant har jeg passet bedre på dyrene mine. Man slipper ikke løs en hund om man vet det kan være ulv i nærområdet. Anonymkode: 1900f...239 2
AnonymBruker Skrevet 9. august 2017 #55 Skrevet 9. august 2017 5 hours ago, Villmark said: her i Trysil er det så og si ikke en eneste elg igjen, er nesten kun ulv her i øst. Jeg mener absolutt at all skandinavisk ulv skulle blitt utryddet da dette er dyreparkulver som er sluppet ut på 70 og 80 tallet. Ulven har mer behov for elgkjøtt enn middelaldrende mannfolk som skal ut å realisere seg. Anonymkode: d641b...8cb 3
Gjøksuppe Skrevet 9. august 2017 #56 Skrevet 9. august 2017 Om vi skal holde husdyr på utmarksbeite og drive jakt på matvilt MÅ vi regulere predatorbestanden. For min del kan dere ha all den ulv, villsvin, mink og løskatt dere ønsker "østpå". Slipp de løs i slottsparken om dere vil. Bare sørg for at de ikke kommer over fjellet
AnonymBruker Skrevet 9. august 2017 #57 Skrevet 9. august 2017 Det er ikke elg i trysil?? I snitt de siste 10 år er det felt 788 elg i snitt under elgjakta bare i trysil kommune. Anonymkode: 29a14...8d4 3
EvaLena Skrevet 9. august 2017 #58 Skrevet 9. august 2017 Ja til ulv!! Bøndene kan gjerde inn sauene sine. 1
AnonymBruker Skrevet 9. august 2017 #59 Skrevet 9. august 2017 www.ulv.no Kommentaren om at meningsmålingene ikke stemmer fordi JEG ikke ble spurt, viser vel bare hvor mye bygdefolket skjønner av noe som helst utover sin egen traktor. Anonymkode: 6cf1c...e6f
AnonymBruker Skrevet 9. august 2017 #60 Skrevet 9. august 2017 Her er grunnen til at folk vil ha ulv i norsk natur: Anonymkode: 1c0d5...b46
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå