Gå til innhold

Insp: Nuggets

Anbefalte innlegg

Skrevet (endret)

Hvordan lager jeg gode, hjemmelaga nuggets uten egg? Vel, jeg tenker da på innbakte kyllingbiter. Fikk så lyst på det! Men trenger en god oppskrift.

Endret av Simbyxor
Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet
10 timer siden, AnonymBruker skrev:

Disse lager jeg til ungene rett som det er, de elsker dem

http://millasmat.com/middag/ritzy-kyllingnuggets

Anonymkode: 6099e...06c

Ser veldig godt ut, bortsett fra en ting: Små biter kyllingfilet stekt 30 min. på 200 grader? Det må da bli knusktørt? Mye av gleden ved hjemmelagde nuggets er jo å få dem saftige i motsetning til sagflisa fra butikken. 

Anonymkode: 45c5c...c5b

Skrevet
14 timer siden, AnonymBruker skrev:

Ser veldig godt ut, bortsett fra en ting: Små biter kyllingfilet stekt 30 min. på 200 grader? Det må da bli knusktørt? Mye av gleden ved hjemmelagde nuggets er jo å få dem saftige i motsetning til sagflisa fra butikken. 

Nuggets er jo ikke knøttsmå biter.... for at den paneringa skal bli sprø så stemmer nok den steketiden ganske bra. 

Skal sjekke ut disse jeg, også digger ejg Ritz da.

Skrevet
3 timer siden, AnonymBruker skrev:

Nuggets er jo ikke knøttsmå biter.... for at den paneringa skal bli sprø så stemmer nok den steketiden ganske bra. 

Skal sjekke ut disse jeg, også digger ejg Ritz da.

De er i alle fall ganske mye mindre enn hele fileter, som den steketiden på den temperaturen passer ganske godt til. Da sier det seg jo selv at mindre biter blir gjennomstekt på mye kortere tid, og all steking etter det er gjennomstekt gjør bare kjøttet tørrere. Og hvis jeg må velge mellom enten sprø panering og tørt kjøtt eller daff panering og saftig kjøtt synes jeg kanskje ikke tilberedningsmetoden høres så egnet ut, selv om smakene høres veldig gode ut. 

Skrevet
3 timer siden, AnonymBruker skrev:

De er i alle fall ganske mye mindre enn hele fileter, som den steketiden på den temperaturen passer ganske godt til. Da sier det seg jo selv at mindre biter blir gjennomstekt på mye kortere tid, og all steking etter det er gjennomstekt gjør bare kjøttet tørrere. Og hvis jeg må velge mellom enten sprø panering og tørt kjøtt eller daff panering og saftig kjøtt synes jeg kanskje ikke tilberedningsmetoden høres så egnet ut, selv om smakene høres veldig gode ut. 

Jeg er litt unormal, jeg liker tørt kjøtt :ninja:

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...