Gå til innhold

God lukt i huset...tips til rengjøringsmidler ? Ikke duftlyst o.l.

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Bruker ajax gulvvask....men lukter bare med det samme. 

Anonymkode: e49d2...e36

AnonymBruker
Skrevet

Rom-parfyme? (En slik flaske med pinner i, som avgir parfyme).

Anonymkode: aa286...5ed

Skrevet

Hva liker du at det lukter, da? Eddik fjerner lukt. Så har du klorin, som lukter sterkt... Eller grønnsåpe med furunål? 

Salmiakk lukter også veldig. Zalo lukter, det og. Man får jo også kjøpt sånn duftdings til å putte i stikkontakta.

AnonymBruker
Skrevet

Ts her. Vil at det lukter friskt og reint....men det er vel ikke så bra for miljøet med klorin og salmiakk..kanskje jeg skal sette frem eddik,det tiltrekker seg lukt. Sånne duftpinner lukter bare første dagen syns jeg...men takk for svar.

Anonymkode: e49d2...e36

Skrevet

Durance har produkter til rengjøring av huset. Jeg har kun luktet den i lavendel. Synes den lukter godt, men ville gjerne ikke hatt den lukten som "fast" lukt. Tror de har mer nøytrale som "cotton". http://www.homeandcottage.no/produkter/bad-og-spa/husholdningsprodukter 

Ellers så er det jo duftspray, slike pinner som står i olje og gir fra seg lukt, duftlys og duftvoks. Jeg bruker selv duftvoks i slik spesiell lysholder. Voksen smelter og gir fra seg lukt. 

Gjest Selfie
Skrevet

Yankee Candle Clean Cotton gjør at huset lukter nyvasket. Må ikke være duftlys, de har flere andre forskjellige ting. 

AnonymBruker
Skrevet

Det viktigste for å få god lukt i huset er å hindre vond lukt. Vask ofte nok, spesielt på bad og kjøkken. Luft daglig. Rens sluk. Pass på at det ikke blir fukt noe sted, slik at mugg og råte kan utvikle seg. Ved mus/rotter, ta deg av skadedyrene raskt, men på en måte som ikke gir døde dyr i veggene. Ved kjeledyr, pass på at uhell ikke trekker ned i gulvet, og hold området rundt matskål og do rent.

Hos oss holder dette, noe som er bra siden vi pga allergiker må ha minst mulig parfyme i huset.

Anonymkode: 3489b...e1f

• Liker 5
AnonymBruker
Skrevet
1 minutt siden, AnonymBruker skrev:

Det viktigste for å få god lukt i huset er å hindre vond lukt. Vask ofte nok, spesielt på bad og kjøkken. Luft daglig. Rens sluk. Pass på at det ikke blir fukt noe sted, slik at mugg og råte kan utvikle seg. Ved mus/rotter, ta deg av skadedyrene raskt, men på en måte som ikke gir døde dyr i veggene. Ved kjeledyr, pass på at uhell ikke trekker ned i gulvet, og hold området rundt matskål og do rent.

Hos oss holder dette, noe som er bra siden vi pga allergiker må ha minst mulig parfyme i huset.

Anonymkode: 3489b...e1f

Vil tippe at TS vil ha noe slags parfymert lukt i huset, ikke at hun sliter med vond lukt. :) 

Anonymkode: cbd38...1ee

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Leste nettopp en tråd på face om noen som anbefalte å vaske med skyllemiddel.. altså blande litt skyllemiddel og vann i en sprayflaske og vaske over benker og komfyr og alt. Aner ikke om dette fungerer men skyllemiddel lukter vertfall godt 😉

Anonymkode: 65676...0a2

Gjest Margit Spat
Skrevet

Jeg vil anbefale å vaske de dørene du går ofte gjennom med såpevann. Selv foretrekker jeg Ajax med sitron. Såpevaskede dører lukter skikkelig rent når de åpnes og lukkes, og man får en «nyvasket følelse» når man går gjennom døra. Lukten blir selvsagt borte, men den henger lengre i enn om man bare vasker gulvene. 

Skrevet

En tidligere bekjent brukte å koke skyllemiddel for å få god lukt ihuset

AnonymBruker
Skrevet
6 timer siden, AnonymBruker skrev:

Leste nettopp en tråd på face om noen som anbefalte å vaske med skyllemiddel.. altså blande litt skyllemiddel og vann i en sprayflaske og vaske over benker og komfyr og alt. Aner ikke om dette fungerer men skyllemiddel lukter vertfall godt 😉

Anonymkode: 65676...0a2

Det høres ut som en bakteriesamler de luxe, et tynt lag skyllemiddel som samler opp støv, skitt og bakterier ...

Pluss at skyllemiddel inneholder diverse kjemikalier som ikke er laget for å komme i kontakt med mat, noe benken gjerne har en tendens til. Vi har det jo rett på kroppen, så fryktelig farlig er det sikkert ikke, men det er jo forskjell på hva det er greit å ha mot huden og hva det er greit å få i seg via maten. 

Anonymkode: c1c61...327

• Liker 7
Skrevet

Hvis du kutter ut overdreven bruk av parfyme vil nesen din etterhvert venne seg til å fange opp naturlige dufter. 

Anonymkode: 30952...de3

• Liker 5
Skrevet

Jeg har en spruteflaske med vann + 10 dråper eterisk olje i, akkurat nå bruker jeg ylangylang. Spruter det i rommene så det blir en frisk lukt der. Det er ikke noe permanent løsning da, men det gir en deilig lukt av rent en del timer etter. Har heller ikke merket noe til at det flekker eller legger belegg noe sted da det er 99% vann jeg spruter med. 

• Liker 1
Annonse
Skrevet

den med sitron gir deilig frisk lukt :) 

Anonymkode: 3e74e...1c6

Skrevet

Vet du ikke ville ha duftpinner men vil anbefale de fra rituals.. ellers pleier jeg å sette en kjele med kokende vann og sitron/kanel/vanilje/peppermynte olje på ovnen og lar det småkoke. Ellers er slike luftfuktere med mulighet til å ha i olje med lukt gode på å få den friske luften i hjemmet..

Skrevet

En liten skål vaskemiddel under sofaen eller andre strategiske steder. 

Anonymkode: 7b9d4...11c

• Liker 1
Skrevet

Hvis det er rent lukter det ikke noen ting. Hvis du ønsker lukt så kan du f.eks helle litt grønnsåpe bak sofaen eller noe slikt :)

Skrevet

Vanlig grønnsåpe er en favoritt her.

• Liker 1

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...