Gå til innhold

Dere som får fysisk vondt av å lese skrivefeil

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Feks ordet HVEM, brukt feil. Kan dere forklare hva som skjer med dere når dere leser skrivefeilene? Finnes det hjelp for dette? :klem:

Anonymkode: db44b...1a3

Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Forbudt å skrive dialekt på forumet, nettopp fordi det er slitsomt å lese. 

Anonymkode: 0164c...82e

• Liker 3
AnonymBruker
Skrevet

Jeg klarer ikke å ta en person seriøst når han/hun ikke kan skrive korrekt. Når folk spør "hvem stol har du i stua?" Så lurer jeg veldig på hvem denne personen stol er (Neida skjønner at det skal være hvilken). Men folk blir gjerne sett på som litt mindre smarte når de ikke klarer å skille hvem og hvilken.... så vanskelig er det da virkelig ikke 

Anonymkode: bf52e...68c

• Liker 13
Skrevet
Akkurat nå, AnonymBruker skrev:

Jeg klarer ikke å ta en person seriøst når han/hun ikke kan skrive korrekt. Når folk spør "hvem stol har du i stua?" Så lurer jeg veldig på hvem denne personen stol er (Neida skjønner at det skal være hvilken). Men folk blir gjerne sett på som litt mindre smarte når de ikke klarer å skille hvem og hvilken.... så vanskelig er det da virkelig ikke 

Du kjenner det kanskje frastøtende? Jeg synes det er litt sjarmerende, egentlig. Ikke så høytidelig. Litt sånn avslappet stil

AnonymBruker
Skrevet

Å jeg får ikke fysisk vondt av å lese sånne feil. Er ikke som at jeg får vondt i armen av det liksom.... 🙄

AnonymBruker
Skrevet
Akkurat nå, Simbyxor skrev:

Du kjenner det kanskje frastøtende? Jeg synes det er litt sjarmerende, egentlig. Ikke så høytidelig. Litt sånn avslappet stil

Frastøtende? Nei. Dum? Ja 

• Liker 2
Skrevet
1 minutt siden, AnonymBruker skrev:

Frastøtende? Nei. Dum? Ja 

Så du synes "dum" er tiltrekkende? 

AnonymBruker
Skrevet
3 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Det skal være punktum i slutten av en setning! Eller utropstegn.

Anonymkode: e54cf...18a

• Liker 1
Gjest Blondie65
Skrevet

Hvorfor skal det finnes hjelp for å slutte å reagere på ringeakt av skriftspråket? Ærlig talt.

Men jeg har arbeidet kraftig med mine sosiale evner og kommenterer ikke annet enn trådens tema. Med mindre ts har gjort skrivefeil til trådens tema.

Og hva som skjer? Jeg tenker mitt om seriøsiteten til den som skriver, og jeg oppfatter det som forakt for skriftspråket. 

Jeg har den største respekt for utlendinger og dyslektikere som prøver så hardt de kan. Jeg har ingen respekt for folk som skriver dialekt da det ikke er et skriftspråk og de åpenbart ikke bryr seg om andre forstår hva de skriver eller ikke.

AnonymBruker
Skrevet
1 minutt siden, Simbyxor skrev:

Så du synes "dum" er tiltrekkende? 

Hvor har jeg sagt det? Bare fordi jeg ikke finner en person frastøtende så må hun/han da være tiltrekkende? Feil. 

AnonymBruker
Skrevet
1 minutt siden, AnonymBruker skrev:

Det skal være punktum i slutten av en setning! Eller utropstegn.

Anonymkode: e54cf...18a

Stemmer det!!!  

Skrevet
6 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Hvor har jeg sagt det? Bare fordi jeg ikke finner en person frastøtende så må hun/han da være tiltrekkende? Feil. 

Ja. Støte fra - trekke til.. 

¿No lo entiendes?
Skrevet
28 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Feks ordet HVEM, brukt feil. Kan dere forklare hva som skjer med dere når dere leser skrivefeilene? Finnes det hjelp for dette? :klem:

Det som skjer er at jeg tror jeg diskuterer med en tiåring, og tiåringer har vel ingenting på et forum å gjøre?  

• Liker 3
AnonymBruker
Skrevet
21 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Eller de som skriver når, i stedet for da. Hater det. Jeg blir fryktelig irritert.

Anonymkode: eab16...14c

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet
33 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Når jeg ser dråder som Hvem vann kjøper du? Så ignorerer jeg tråden. Det bør alle andre og gjøre når skrivefeilen synes alt i overskriften. Er skrivefeilen av mindre betydning inne i en ellers velskreven tråd/hi, så overser jeg denslags. 

Hadde alle oversett eller unngått å kommentere åpenbare feil i tråder, så hadde diskusjonene her inne fått et noe høyere nivå. 

Anonymkode: 283a6...f69

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Det høres jo helt latterlig ut med slike dumme skrivefeil. 

Men folk som skriver på denne måten, innbiller seg kanskje at de liksom er "kule"

Anonymkode: b3c0a...b44

• Liker 1
Skrevet

Tenker at personen har noen intellektuelle utfordringer. 

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet
5 hours ago, AnonymBruker said:

Jeg klarer ikke å ta deg seriøst, når du ikke kan sette punktum :) 

Anonymkode: a594c...a19

Gjest ISeeYouCreep
Skrevet (endret)

w

Endret av Nasse Nøff ❤
AnonymBruker
Skrevet
5 timer siden, AnonymBruker skrev:

Klarer ikke ta de seriøst? Vet du, du har jo virkelig problemer. Lurer på om du sier sånn til folk ellers, utenom nettet? Du, du med dine feil, deg tar jeg ikke seriøst. Sikkert godt å sitte på nettet, og få ut, og lettet litt på trykket. Du vet, det er hjelp å få, for dine problemer

Anonymkode: 5bb9d...fac

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...