AnonymBruker Skrevet 9. august 2017 #1 Skrevet 9. august 2017 Vi har enda ikke begynt å prøve å få barn. Men fikk tips av en bekjent å søke tidlig barnehageplass dersom vi ønsker å bruke barnehagen som ligger rett ved huset vårt om vi planla å få barn. Men man kan vel ikke søke før barnet har kommet til verden? Når vi har fått barn og behøver barnehage ønsker vi den barnehagen som er nærmest pga åpningstidene. På grunn av jobber så må vi ha en barnehage som åpner 7, noe denne gjør. Det er ikke så mange andre barnehager i nærheten som åpner på det tidspunktet. Anonymkode: 29c0f...493
VoodooChild Skrevet 9. august 2017 #2 Skrevet 9. august 2017 Hei Du søker med en gang barnet har fått et fødselsnummer.
AnonymBruker Skrevet 9. august 2017 #3 Skrevet 9. august 2017 Barnet må ha fått fødselsnummer før du kan søke. Og om dere ikke engang har begynt prøvingen aner du jo ikke når du trenger plassen fra engang. Anonymkode: 8fa21...5d3
AnonymBruker Skrevet 9. august 2017 #4 Skrevet 9. august 2017 2 minutter siden, AnonymBruker skrev: Barnet må ha fått fødselsnummer før du kan søke. Og om dere ikke engang har begynt prøvingen aner du jo ikke når du trenger plassen fra engang. Anonymkode: 8fa21...5d3 Nettopp derfor jeg lurte For virket på min bekjente at vi omtrent måtte sette igang søkingen, noe jeg synes var rart når vi ikke har et barn en gang. Anonymkode: 29c0f...493
AnonymBruker Skrevet 9. august 2017 #5 Skrevet 9. august 2017 Det kommer an på hvor du bor, men du søker selvsagt ikke før barnet er født. Hovedopptaket er på høsten det året barnet fyller 1 år, og de fleste steder er søknadsfristen 1 mars. Man kan også søke i løpende opptak resten av året, men man er ikke garantert plass. I min kommune (Oslo) fungerer ikke den der først til mølla, når man har sendt inn søknaden har ingenting å si. Så å sende inn søknad så fort barnet har fødselsnummer hjelper ikke nødvendigvis. Undersøk med din kommune :-) Anonymkode: a808c...89a 1
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå