Kelsey Skrevet 12. januar 2005 #1 Skrevet 12. januar 2005 Hva synes dere om denne? Leste en artikkel om de nye produktene til Apple i dag, og ble nesten umiddelbart forelsket i Mac Minien. Den er jo så liten, og inneholder alikevel så mye. Og jeg trenger jo en stasjonær datamaskin. Dessuten er dollarkursen så lav nå at den bare koster 3000kr i norske kroner. Men jeg har aldri hatt en Mac før, heller ikke Appleprodukter av noe slag. Hvordan er en Mac å jobbe på? Er det store forskjeller fra windows og en ordinær pc? Fordeler og ulemper? Jeg vet i hvert fall hva som står høyest på ønskelista for øyeblikket.
Gjest Anonymous Skrevet 12. januar 2005 #2 Skrevet 12. januar 2005 Det er en del store forskjeller i operativsystem og programmer, men det er jo veldig lett å komme inn i. En stor ulempe er at det er ulikheter i programmer fra PC til Mac, så har du laget et dokument i Word på mac, så kan du ikke åpne det på PC.
Cronos Skrevet 12. januar 2005 #3 Skrevet 12. januar 2005 Er du helt sikker på at det gjelder nå lenger? Trodde det var blitt slik at Word på Mac var det samme som Word på PC. Mulig jeg tar feil. Ellers så jo den Mini-Mac'en utrolig tøff ut. Har sett mini-PC'er før, men denne tok jo kaka. Specs'ene vet jeg ikke så mye om. Men kul var den!
Gjest Anonymous Skrevet 12. januar 2005 #4 Skrevet 12. januar 2005 En fordel med Mac er at det (så langt) ikke har vært noen virus-problemer med Mac. Siden det er så få Mac-brukere gidder ikke folk å lage virus på Mac, og rammer istedet PCene. Ellers så er OSet stabilt og effektivt. Jeg synes overgangen fra PC (Windows) til Mac gikk veldig greit. Jeg vil ikke bytte tilbake igjen.
Gjest Gjesta Skrevet 12. januar 2005 #5 Skrevet 12. januar 2005 Jeg bruker både MAC og PC, og PCer har ingen problemer med å åpne Word-dokumenter som er skrevet i MAC, så det gjelder ikke lenger. Jeg er kjempefornøyd, spesielt med OSx, som funker som bare det.
Crazee Skrevet 12. januar 2005 #6 Skrevet 12. januar 2005 Prisen her i landet er dog litt dyrare etter det eg les: 4490,- kroner Ikkje så gale det heller, altså. Berre litt meir enn prisane på andre sida av dammen.
Kelsey Skrevet 12. januar 2005 Forfatter #7 Skrevet 12. januar 2005 Prisen her i landet er dog litt dyrare etter det eg les: 4490,- kroner Ikkje så gale det heller, altså. Berre litt meir enn prisane på andre sida av dammen. Jeg er i USA, og kan derfor kjøpe den til USApris
Liberta Skrevet 14. januar 2005 #8 Skrevet 14. januar 2005 Jeg bruker Mac, og jeg ble også forelsket i Mac Mini. Du må imidlertid være klar over at dette bare er "hjernen" til maskinen. I tillegg til prisen må du kjøpe keyboard, mus og skjerm. Dermed blir jo prisen litt høgare. Men oisann så greit å ha den vesle boksen med seg til jobb, og bruke den samme begge plasser. Litt større enn et CD-cover, det er all plassen den trenger. Jeg likte også den nye iPoden, ble aller mest forelsket i prisen. bare 99 dollar er jo supert for et mac.produkt. jeg hører ofte på shuffle, så displayet er unødvendig, spør du meg.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå