AnonymBruker Skrevet 9. august 2017 #1 Skrevet 9. august 2017 Kan nav sende bekymringsmelding viss en søker f.eks sosialhjelp eller andre lignende hjelp eller nødhjelp? Anonymkode: 9dd8b...822
AnonymBruker Skrevet 9. august 2017 #2 Skrevet 9. august 2017 Ikke i utgangspunktet, men det skjedde meg. Undersøkelsen var over nesten før den var startet. Ikke noe stress Men det normale er nok ikke å sende bekymringsmelding, og det er ihvertfall ingen automatikk rundt det Anonymkode: dc58d...3a4 1
AnonymBruker Skrevet 9. august 2017 #3 Skrevet 9. august 2017 Jobbet i Nav en periode tidligere. Ja det sendes melding til bv. Når foreldre med omsorg for barn ikke klarer å holde styr på økonomien er det grunn til bekymring. Det er ikke Nav som skal undersøke om det er grunn til bekymring, det er barnevernets jobb. Så derfor sendes det inn bekymringsmelding. Anonymkode: d0ca1...9ef 12
AnonymBruker Skrevet 9. august 2017 #4 Skrevet 9. august 2017 7 minutter siden, AnonymBruker skrev: Jobbet i Nav en periode tidligere. Ja det sendes melding til bv. Når foreldre med omsorg for barn ikke klarer å holde styr på økonomien er det grunn til bekymring. Det er ikke Nav som skal undersøke om det er grunn til bekymring, det er barnevernets jobb. Så derfor sendes det inn bekymringsmelding. Anonymkode: d0ca1...9ef Dette kommer helt Ann på. Er man allerede under nav f.eks blir det aldri sendt bekymringsmelding selvpm man nærmest bor i bilen eller lignende . Rare prosedyrer. Gir jo ikke mening. Anonymkode: 8b9e0...8a2 2
AnonymBruker Skrevet 9. august 2017 #5 Skrevet 9. august 2017 Mn mister man jobben pga nedskjæringer ol er man en forferdelig forelder.... Anonymkode: 8b9e0...8a2 1
Druid Skrevet 9. august 2017 #6 Skrevet 9. august 2017 2 minutter siden, AnonymBruker skrev: Dette kommer helt Ann på. Er man allerede under nav f.eks blir det aldri sendt bekymringsmelding selvpm man nærmest bor i bilen eller lignende . Rare prosedyrer. Gir jo ikke mening. Anonymkode: 8b9e0...8a2 Man er mye mer bekymret over store pluselige endringer, enn stabile utfordringer over tid som ikke utvikler seg. Det er fornuftig. 8
AnonymBruker Skrevet 9. august 2017 #7 Skrevet 9. august 2017 15 minutter siden, AnonymBruker skrev: Jobbet i Nav en periode tidligere. Ja det sendes melding til bv. Når foreldre med omsorg for barn ikke klarer å holde styr på økonomien er det grunn til bekymring. Det er ikke Nav som skal undersøke om det er grunn til bekymring, det er barnevernets jobb. Så derfor sendes det inn bekymringsmelding. Anonymkode: d0ca1...9ef Hva om man mister jobben en kort periode da? Skal man meldes til bv hvis man oppsøker sosialhjelp da? Anonymkode: f02b0...815 2
Liven_ Skrevet 9. august 2017 #8 Skrevet 9. august 2017 Jobber på Nav. Søknad om sosialhjelp gir ikke grunn til bekymring. Klarer man ikke betale regninger og har husleierestsnser, strømrestanser osv når nav vet at man hadde penger men prioriterte feil så meldes det derimot til BV. 14
AnonymBruker Skrevet 9. august 2017 #9 Skrevet 9. august 2017 Mødre som stikker av fra barnefaren fortjener å bli meldt til bv! Anonymkode: 98918...906
AnonymBruker Skrevet 9. august 2017 #10 Skrevet 9. august 2017 5 minutter siden, AnonymBruker skrev: Hva om man mister jobben en kort periode da? Skal man meldes til bv hvis man oppsøker sosialhjelp da? Anonymkode: f02b0...815 Da søker man ikke sosialhjelp men dagpenger. Det er noe helt annet og en rettighet man opparbeider seg. Anonymkode: 90d7b...716 7
Angelheart2 Skrevet 9. august 2017 #11 Skrevet 9. august 2017 Som Liven skriver så er det ingen automatikk i at det sendes bekymringsmelding til BV bare fordi man søker om sosialhjelp. Hvis man derimot ser at familien prioriterer midlene sine helt feil, kjøper alkohol eller bruker pengene på nettspill og lignende i stedet for å kjøpe mat til ungene, da kan det være aktuelt med en melding. Man melder bekymring for om barnet blir skikkelig ivaretatt, ikke at familien har dårlig råd. At man uforskyldt mister inntekten og må søke et supplement i en begrenset periode gir ingen grunn til bekymring. 4
AnonymBruker Skrevet 9. august 2017 #12 Skrevet 9. august 2017 1 time siden, AnonymBruker skrev: Hva om man mister jobben en kort periode da? Skal man meldes til bv hvis man oppsøker sosialhjelp da? Anonymkode: f02b0...815 Da for man arbeidsledighets trygd. Det er ikke sosial hjelp Anonymkode: fb2c0...10a 1
AnonymBruker Skrevet 9. august 2017 #13 Skrevet 9. august 2017 1 time siden, AnonymBruker skrev: Mødre som stikker av fra barnefaren fortjener å bli meldt til bv! Anonymkode: 98918...906 Kjeften på deg. Er ikke det det spørres om her. Anonymkode: fb89f...8ba 4
AnonymBruker Skrevet 9. august 2017 #14 Skrevet 9. august 2017 1 time siden, AnonymBruker skrev: Jobbet i Nav en periode tidligere. Ja det sendes melding til bv. Når foreldre med omsorg for barn ikke klarer å holde styr på økonomien er det grunn til bekymring. Det er ikke Nav som skal undersøke om det er grunn til bekymring, det er barnevernets jobb. Så derfor sendes det inn bekymringsmelding. Anonymkode: d0ca1...9ef Å søke sosialhjelp er ikke ensbetydende med å ikke ha styr på økonomi. Det burde nav klare å skille før de sender bekymringsmelding. Ærlig talt. Anonymkode: a0f8c...3a9 3
AnonymBruker Skrevet 9. august 2017 #15 Skrevet 9. august 2017 2 minutter siden, AnonymBruker skrev: Å søke sosialhjelp er ikke ensbetydende med å ikke ha styr på økonomi. Det burde nav klare å skille før de sender bekymringsmelding. Ærlig talt. Anonymkode: a0f8c...3a9 Ikke ensbetydende, men for veldig mange er det akkurat det det betyr. Anonymkode: 03b9a...bbf 4
AnonymBruker Skrevet 9. august 2017 #16 Skrevet 9. august 2017 Dette er en del år siden. Jeg eide ingenting og mottok sosialhjelp mens jeg gikk gravid og fram til fødsel da jeg isteden mottok overgangsstønad som enslig forsørger. Det var en lettelse å slippe sosialkontoret tenkte jeg Det gikk et par uker etter jeg var kommet hjem så lå det et brev i postkassen min med tilbud om avlastning fra sosialkontoret. Det sto: Jeg ser i dagens avis at du har fått ei jente. Gratulerer så masse. Og bla bla bla. Vil vil sende den og den personen hjem til deg for å avlaste deg. Håper du vil benytte deg av tilbudet osv Vel jeg kastet brevet i ovnen.Svarte aldri på det.Tenkte hvor frekt å spionaktig det var å forfølge meg slik Jeg hadde ikke noe håndfast bevis men ettersom tiden gikk følte jeg meg forfulgt. Offentlige øyne rettet mot meg selv om jeg ikke var sosialmottage lenger.På helsestasjonen ovenfra og nedblikk.Gravende nedlatende nysgjerrig 15 år senere henter jeg ut journalene mine.Alt det elendige som står der viser at jeg hadde rett.Til og med fødeavdelingen var oppdatert om at jeg gikk på sosialhjelp de siste 4 månedene av svangerskapet. Anonymkode: 931e5...246
AnonymBruker Skrevet 9. august 2017 #17 Skrevet 9. august 2017 34 minutter siden, AnonymBruker skrev: Å søke sosialhjelp er ikke ensbetydende med å ikke ha styr på økonomi. Det burde nav klare å skille før de sender bekymringsmelding. Ærlig talt. Anonymkode: a0f8c...3a9 For å motta sosialstønad, så er det ensbetydende med at man ikke har jobbet nok de siste årene, til å ha opparbeidet seg rett til arbeidsledighetstrygd. Det betyr også at man ikke har sparepenger. Så man har ikke særlig kontroll på økonomien da. Har selv mottatt sosialstønad i fortiden, og benekter ikke den virkeligheten. Anonymkode: 09d9d...23e 3
Surreal Skrevet 9. august 2017 #18 Skrevet 9. august 2017 Ja, hvis det er behov for det så melder de fra til bv. Men det betyr at du har vanskjøtt økonomien din og prioritert penger på feil måte. Kjenner noen det skjedde for, hun skjønte ikke at Nav meldte til bv fordi hu hadde "dårlig økonomi". Hun trengte jo hjelp! Hun hadde penger til å røyke, feste, få nye negler og ta taxi hjem fra by'n. Men ikke til å betale husleie, gikk tom for penger til mat og bleier osv. Og takket være "kjerringene på Nav" fikk bv vite det. Er så glad for at de meldte bekymring, og at barnet fikk hjelp. 6
AnonymBruker Skrevet 9. august 2017 #19 Skrevet 9. august 2017 Melder de Bv er da vel det bare bra!!! Ser økonomien er dårlig og kan gå inn for å se om det behøves mer hjelp!! Anonymkode: 38b07...eac 2
AnonymBruker Skrevet 9. august 2017 #20 Skrevet 9. august 2017 Jeg jobber på nav med sosialhjelp... Det er maaange familier og mødre som mottar sosialhjelp som aldri blir meldt til bv. Melding til bv hører sjeldenhetene til. Anonymkode: 69b6e...521 4 1
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå