tussi680 Skrevet 9. august 2017 #1 Skrevet 9. august 2017 Hei! Holder på å gå ned i vekt, da jeg virkelig ikke likte kroppen utseendemessig. OG det funker! Har allerede etter 1 1/2 mnd gått ned snart 2 str. Men jeg lurer på, når dere kommer til idealvekta, dere holder vel alt i hevd får jeg si, slik at vekta ikke går oppover igjen? Det er jo så lett, men samtidig vanskelig.....
doremifa Skrevet 12. august 2017 #2 Skrevet 12. august 2017 Det er ikke lett, 90% går opp i igjen i vekt innen et års tid, da kroppen iverksetter en rekke kompensatoriske tiltak for å komme tilbake igjen der den var. (Økt sultfølelse, nedsatt forbrenning m.m.) . Noe forskning tyder på at de få som lykkes med dette, spiser veldig lite fett og er fysisk aktive minimum 60-90 min/daglig for å greie å vedlikeholde vekttapet. 3
SPOCA Skrevet 12. august 2017 #3 Skrevet 12. august 2017 Nå holder jeg riktignok fremdeles på med vekttap, men har holdt på med dette aktivt nå i 16 mnd (dog begynte egentlig før, men det er de siste 16 mnd der jeg virkelig har klart å gå ned). Men for meg er det eneste som fungerer å telle kalorier rett og slett, og det vil det også være når jeg har kommet dit ned at jeg vedlikeholder vekta (det er det jeg har gjort i ferien, der målet ikke var å gå mest mulig ned, men å ikke gå opp og vedlikeholde, jeg gikk dog allikevel ned et par kg). Jeg synes egentlig det er ganske lett, men det er nok fordi det har blitt en vanesak og noe som er gøy. 2
tussi680 Skrevet 15. august 2017 Forfatter #4 Skrevet 15. august 2017 Jeg står litt på sånn "stand still" akkurat nå, men jeg er sliten, hele kroppen er sliten, og jeg er over 50, så må virkelig ta meg sammen om jeg skal trimme. Ikke så lett. Hadde en vært i 30 årene hadde jeg vært mer i form husker jeg, små unger, bikkje m.m. Men nå er alt anderledes, kroppen blir jo "gammel", men viljen til å gå ned er der fortsatt. Har syklet en kort tur i dag, igår var det pause, langtur forrige dagen. Men, det er vel sånn har jeg lest at det stopper gjerne opp noen ganger?
SPOCA Skrevet 15. august 2017 #5 Skrevet 15. august 2017 Ja, sånn er det jo. Jeg også opplever det. Det går opp og ned, alt ettersom formen er osv. Så lenge man ikke går opp så har ihvertfall jeg ikke hastverk (foretrekker en rolig vektnedgang).
AnonymBruker Skrevet 15. august 2017 #6 Skrevet 15. august 2017 På 8/12/2017 den 22.07, doremifa skrev: Det er ikke lett, 90% går opp i igjen i vekt innen et års tid, da kroppen iverksetter en rekke kompensatoriske tiltak for å komme tilbake igjen der den var. (Økt sultfølelse, nedsatt forbrenning m.m.) . Noe forskning tyder på at de få som lykkes med dette, spiser veldig lite fett og er fysisk aktive minimum 60-90 min/daglig for å greie å vedlikeholde vekttapet. 90%? De fleste går opp 2-3 kg etter en slankeperiode. Men det er "normalt" - og studier viser at over 50% av de som var veldig overvektig er tilbake til start vekt etter rundt 3år. Men 90% innen et år? Nop! Anonymkode: 223ca...0e5 4
tussi680 Skrevet 16. august 2017 Forfatter #7 Skrevet 16. august 2017 8 km gåtur i dag, e`kke verst asså. Neida, skal ikke skryte, vil bare fortelle. Det var litt tungt å komme seg ut, mens når en hadde gjort det, var det lett. Jepp, jepp! 1
AnonymBruker Skrevet 16. august 2017 #8 Skrevet 16. august 2017 Jeg tar tak i selv en liten vektoppgang der og da. Slanket meg 25 kg for nesten 10 år siden, og har holdt vekten stabil i ettertid. Med en gang jeg kjenner at klærne strammer, eller ser at jeg har gått opp litt så gjør jeg enkle kostholdsgrep som å kutte mellommåltidet jeg ikke trenger, droppe kakestykket som kollegaen serverer, gå en tur på 2 timer i stedet for 1 ect . Etter noen uker med bevisst spising er jeg kvitt de kiloene. Syns det er mye greiere enn å "drite i det for det er bare 2 kg", for jeg vet hvor lett det er for de 2 kg å plutselig bli til 20. På denne måten har jeg sluppet nye slitsomme slankekurer, og føler jeg har et ganske normalt kosthold. Passer bare litt ekstra på. Anonymkode: 03525...4ed 9
Pringle Skrevet 17. august 2017 #9 Skrevet 17. august 2017 9 timer siden, AnonymBruker skrev: Jeg tar tak i selv en liten vektoppgang der og da. Slanket meg 25 kg for nesten 10 år siden, og har holdt vekten stabil i ettertid. Med en gang jeg kjenner at klærne strammer, eller ser at jeg har gått opp litt så gjør jeg enkle kostholdsgrep som å kutte mellommåltidet jeg ikke trenger, droppe kakestykket som kollegaen serverer, gå en tur på 2 timer i stedet for 1 ect . Etter noen uker med bevisst spising er jeg kvitt de kiloene. Syns det er mye greiere enn å "drite i det for det er bare 2 kg", for jeg vet hvor lett det er for de 2 kg å plutselig bli til 20. På denne måten har jeg sluppet nye slitsomme slankekurer, og føler jeg har et ganske normalt kosthold. Passer bare litt ekstra på. Anonymkode: 03525...4ed Må bare få si - hurra! Jeg ligger sju år etter deg, men bortsett fra det - og at jeg ikke har noen kollegaer og mine turer er kortere - kunne jeg ha skrevet dette innlegget Jeg kaller denne strategien "mini-jojo-slanking"
tussi680 Skrevet 17. august 2017 Forfatter #10 Skrevet 17. august 2017 17 timer siden, AnonymBruker skrev: Jeg tar tak i selv en liten vektoppgang der og da. Slanket meg 25 kg for nesten 10 år siden, og har holdt vekten stabil i ettertid. Med en gang jeg kjenner at klærne strammer, eller ser at jeg har gått opp litt så gjør jeg enkle kostholdsgrep som å kutte mellommåltidet jeg ikke trenger, droppe kakestykket som kollegaen serverer, gå en tur på 2 timer i stedet for 1 ect . Etter noen uker med bevisst spising er jeg kvitt de kiloene. Syns det er mye greiere enn å "drite i det for det er bare 2 kg", for jeg vet hvor lett det er for de 2 kg å plutselig bli til 20. På denne måten har jeg sluppet nye slitsomme slankekurer, og føler jeg har et ganske normalt kosthold. Passer bare litt ekstra på. Anonymkode: 03525...4ed Flott, beundringsverdig!
tussi680 Skrevet 20. august 2017 Forfatter #11 Skrevet 20. august 2017 I dag har jeg hatt hviledag, kjenner at muskler er slitne rett og slett.
AnonymBruker Skrevet 20. august 2017 #12 Skrevet 20. august 2017 "Holder på å gå ned i vekt, da jeg virkelig ikke likte kroppen utseendemessig. OG det funker!" 👏👏👏👏👏👏!!!! Anonymkode: 16a76...03a 1
AnonymBruker Skrevet 24. august 2017 #13 Skrevet 24. august 2017 Kunsten er vel å skape en livsstilsendring som man kan leve med. :-) Det å spise mindre fett, som ble nevnt over fra forskning, er egentlig en dårlig idè, da det er fett og proteiner som metter mest. Ja, det er mer kalorier i fett, men fett er noe kroppen trenger! :-) Burde heller trappe ned på karbene. Anonymkode: 143e6...8e9
tussi680 Skrevet 24. august 2017 Forfatter #14 Skrevet 24. august 2017 Ja, jeg prøver så godt jeg kan, det ble en gåtur i dag også, men regnet kom som jeg tenkte, da var paraplyen god å ha. Ble ikke mer enn 3 km i dag. Ellers spiser jeg til jeg blir mett bare, prøver å overholde det.
AnonymBruker Skrevet 24. august 2017 #15 Skrevet 24. august 2017 Jeg går en mil hver dag nå. Gjort dette hele August. Målet er 31 mil og er helt ajour. Veldi slitsomt, men samtidig rådigg. Gått ned 5 kg "bare", men føler meg veldig bra skal få til å gå en mil hver dag videre også. Anonymkode: 82f80...078
AnonymBruker Skrevet 24. august 2017 #16 Skrevet 24. august 2017 Har gått ned nærmere 40 kg på 3 år og har ihverfall 10 kg igjen. Har gått opp og ned, men mest ned Nå vil jeg nå målet før jul, og er godt på veg! Kommer nok til å legge på meg litt etter å ha nådd målet, for sånn er livet, men jeg skal IKKE legge på meg på samme måte! Aldri! Hurra for de som har klart det, for de som holder på og de som skal begynne! Anonymkode: be842...033 1
tussi680 Skrevet 24. august 2017 Forfatter #17 Skrevet 24. august 2017 Snart 7 kg i vektnedgang hos meg så det går fint sånn jeg gjør det. Må gå langt, eller sykle langt og oppover bakker, det tar på men det er bare fint.
tussi680 Skrevet 6. oktober 2017 Forfatter #18 Skrevet 6. oktober 2017 Her er jeg igjen. Har stått stille en god stund nå, men har også vært på ferie, der gikk vi lange turer,så når jeg kom hjem var jeg spent på tallet på vekta. Jippi, det var det samme som før jeg reiste, enda jeg koste meg. Men det har med turgåinga å gjøre. Nå går jeg lange turer annenhver dag her.
AnonymBruker Skrevet 6. oktober 2017 #19 Skrevet 6. oktober 2017 9 minutter siden, tussi680 skrev: Her er jeg igjen. Har stått stille en god stund nå, men har også vært på ferie, der gikk vi lange turer,så når jeg kom hjem var jeg spent på tallet på vekta. Jippi, det var det samme som før jeg reiste, enda jeg koste meg. Men det har med turgåinga å gjøre. Nå går jeg lange turer annenhver dag her. Veldig bra! Vektnedgang og vektregulering handler om balanse, og når man er bevisst på hva man inntar vs hva man forbrenner så er mye av jobben gjort. Når jeg er på solferie så vet jeg at det blir mye inaktivitet, og er derfor nødt til å passe litt på kostholdet. Men på storbyferie eller andre ferieturer hvor jeg er i aktivitet hele dagen så trenger jeg ikke tenke så mye på kostholdet. Har feks holdt vekten stabil etter to ukes tur til Paris hvor jeg spiste alle måltidene på restaurant og hadde dessert hver dag. Men vi var på beina hele dagen, og logget 25.000-30.000 skritt daglig, og da forbrenner man selvfølgelig alle kakestykkene Anonymkode: 03525...4ed 2
tussi680 Skrevet 9. oktober 2017 Forfatter #20 Skrevet 9. oktober 2017 Men folkens, er det mange svømmere her? Å gå vinterstid blir litt vanskelig pga glatta, så tenkte på svømming.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå