Gå til innhold

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Noen som har erfaringer fra profesjonsstudiet i psykologi ved UIB? Skal starte neste mandag og grugleder meg. Er veldig usikker på om jeg har valgt rett by etter at jeg leste i en undersøkelse at studenter ved psykologisk fakultet mistrives mest :O 

Hvordan er miljøet? Mye å engasjere seg i? 

Anonymkode: 3e18f...d5f

Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Hei! Nå studerer riktignok ikke jeg psykologi profesjon, men jeg har gått ett år ved det psykologiske fakultet. Som du sier har det blitt gjennomført spørreundersøkelser som viser at trivselen er "dårligst" ved dette fakultetet. Derimot er jeg ganske sikker på at det er på grunn av årsenheten i psykologi og karakterpresset der. Det at man måtte ha så og si A i snitt for å komme inn på profesjon, gjorde nok sitt til at mange studenter isolerte seg for å konkurrere mot hverandre istedenfor å jobbe sammen i kollokviegrupper og lignende. 

Nå er jo denne ordningen med årsstudium som inngang til profesjon fjernet, så forhåpentligvis fører det til en høyere "score" ved en eventuell ny undersøkelse :P Selv opplevde jeg miljøet som ganske bra. Lykke til, studentlivet i Bergen er herlig :) 

Anonymkode: e5b86...3a5

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...