AnonymBruker Skrevet 9. august 2017 #1 Del Skrevet 9. august 2017 Jeg er invitert i en bursdag, invitasjonen har stått lenge, men jeg gruer meg mer og mer. På denne festen kjenner jeg kun venninnen min og jeg har hilst på typen hennes. Resten er folk som kjenner hverandre og jeg ikke kjenner. Min erfaring fra tidligere er at jeg ikke kommer til å føle meg så velkommen og jeg er heller ikke så flink sosialt. Jeg har mest lyst til å avlyse men kommer ikke på noen god grunn Anonymkode: 7c602...c79 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 9. august 2017 #2 Del Skrevet 9. august 2017 Si du har blitt syk sa vel Anonymkode: bce2d...e1c 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest noe tilfeldig Skrevet 9. august 2017 #3 Del Skrevet 9. august 2017 Er dette en runddag? Siden du har fått invitasjon så lenge før? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 9. august 2017 #4 Del Skrevet 9. august 2017 6 minutter siden, Raven.WritingDesk skrev: Er dette en runddag? Siden du har fått invitasjon så lenge før? Det er en 25års dag. Hun har invitert en stund på forhånd slik at flest mulig kommer. Det blir en hel del folk, så jeg kommer til å drukne litt i mengden. Anonymkode: 7c602...c79 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Cocosa Skrevet 9. august 2017 #5 Del Skrevet 9. august 2017 2 minutter siden, AnonymBruker skrev: Det er en 25års dag. Hun har invitert en stund på forhånd slik at flest mulig kommer. Det blir en hel del folk, så jeg kommer til å drukne litt i mengden. Anonymkode: 7c602...c79 Hvis du kommer til å "drukne i mengden" synes jeg du skal dra. Kom en tur, drikk et glass vin eller to, hils på folk og dra. Evt kan du si på forhånd at du ikke føler deg vel, men kommer en liten tur. Ta med gave, vær en times tid og så sier du høflig ha det og drar. Bra for alle! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Cocosa Skrevet 9. august 2017 #6 Del Skrevet 9. august 2017 Akkurat nå, Cocosa skrev: Hvis du kommer til å "drukne i mengden" synes jeg du skal dra. Kom en tur, drikk et glass vin eller to, hils på folk og dra. Evt kan du si på forhånd at du ikke føler deg vel, men kommer en liten tur. Ta med gave, vær en times tid og så sier du høflig ha det og drar. Bra for alle! Jeg legger til: Det verste som kan skje er at du har det hyggelig. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
mintgrønn Skrevet 9. august 2017 #7 Del Skrevet 9. august 2017 Kan ikke du si at du ikke kan komme så lenge fordi du skal et eller annet seinere? Då har du i alle fall stukket innom en tur, det er jo tross alt en 25 års dag. Hvis det viser seg at det er veldig koselig så kan du jo bare si at du kunne bli lenger allikevel:) 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 9. august 2017 #8 Del Skrevet 9. august 2017 Jeg kjenner til følelsen du sitter med nå, for den har jeg kjent på mange ganger. Noen ganger har jeg latt vær å dra, og funnet på en unnskyldning. Noen ganger har jeg dratt likevel, med avtale med meg selv om at jeg kan dra hjem med en gang jeg vil det selv. Noen ganger har jeg dratt hjem så og si med en gang, andre ganger har jeg blitt lenge (etter eget ønske). Anonymkode: 70358...265 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 9. august 2017 #9 Del Skrevet 9. august 2017 Jeg har ofte slitt med det samme problemet og mitt råd vil være å si til bursdagsbarnet på forhånd at du dessverre blir litt sen - så går du dit senere på kvelden, når alle er begynt å bli bra brisne. Mye lettere stemning da enn i begynnelsen og selv jeg som er innesluttet og har vondt for smalltalk havner alltid i snakk med noen når jeg gjør det slik! Høres kanskje trist ut, men jeg sitter altså da alene med en film eller serie i forkant og kommer rundt 10-11. (Sørg for å ha minst én time minst, før alle drar på byen eller videre) Anonymkode: 46e94...558 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 9. august 2017 #10 Del Skrevet 9. august 2017 1 time siden, Cocosa skrev: Hvis du kommer til å "drukne i mengden" synes jeg du skal dra. Kom en tur, drikk et glass vin eller to, hils på folk og dra. Evt kan du si på forhånd at du ikke føler deg vel, men kommer en liten tur. Ta med gave, vær en times tid og så sier du høflig ha det og drar. Bra for alle! 1 time siden, mintgrønn skrev: Kan ikke du si at du ikke kan komme så lenge fordi du skal et eller annet seinere? Då har du i alle fall stukket innom en tur, det er jo tross alt en 25 års dag. Hvis det viser seg at det er veldig koselig så kan du jo bare si at du kunne bli lenger allikevel:) 1 time siden, AnonymBruker skrev: Jeg har ofte slitt med det samme problemet og mitt råd vil være å si til bursdagsbarnet på forhånd at du dessverre blir litt sen - så går du dit senere på kvelden, når alle er begynt å bli bra brisne. Mye lettere stemning da enn i begynnelsen og selv jeg som er innesluttet og har vondt for smalltalk havner alltid i snakk med noen når jeg gjør det slik! Høres kanskje trist ut, men jeg sitter altså da alene med en film eller serie i forkant og kommer rundt 10-11. (Sørg for å ha minst én time minst, før alle drar på byen eller videre) Anonymkode: 46e94...558 Litt av greia er at vi bor på landet. Jeg må skaffe meg sjåfør hvis jeg skal drikke alkohol og det er 45 minutter hjem med bil. Skal nok alltids få noen til å kjøre altså. Jeg kunne jo vært edru og stukket innom en tur og kjørt selv, men det blir jo ingen god unnskyldning for å bare være der en lliten stund. Anonymkode: 7c602...c79 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 9. august 2017 #11 Del Skrevet 9. august 2017 1 time siden, Cocosa skrev: Jeg legger til: Det verste som kan skje er at du har det hyggelig. Nei. Det er ikke det verste som kan skje. Makan. Er folk helt ute av stand til å skjønne at mange rett og slett er skikkelig ukomfortable i sosiale settinger med mye folk, gjerne folk man ikke kjenner? Anonymkode: 81a0b...0ba Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Catalina Culès Skrevet 9. august 2017 #12 Del Skrevet 9. august 2017 Hvorfor må det alltid være en grunn, du sier bare det ikke passet, de har ingenting med hvorfor. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Lill3My Skrevet 9. august 2017 #13 Del Skrevet 9. august 2017 2 timer siden, AnonymBruker skrev: Jeg er invitert i en bursdag, invitasjonen har stått lenge, men jeg gruer meg mer og mer. På denne festen kjenner jeg kun venninnen min og jeg har hilst på typen hennes. Resten er folk som kjenner hverandre og jeg ikke kjenner. Min erfaring fra tidligere er at jeg ikke kommer til å føle meg så velkommen og jeg er heller ikke så flink sosialt. Jeg har mest lyst til å avlyse men kommer ikke på noen god grunn Anonymkode: 7c602...c79 Hva med å dra dit, evt komme litt før tiden for å hjelpe til eller bare få se venninnen din litt før det blir travelt og folksomt. Du kan jo evt si at du skal noe i morgen og må tidlig opp, eller at du føler deg litt pjusk og dermed regner med å gå ganske snart men at du ville innom å iallfall si hei?! Då får du anledning til å stille opp og gi det en sjans og så er det bare å dra igjen om du ikke trives :-) jeg syntes du burde gi det en sjans ... i stedet for å tenke: "Hva om det ikke blir gøy?"-prøv å tenke: "hva om det faktisk er kjempegøy?" Da er det enklere å åpne opp for å ha det gøy enn om du kommer med en slags forutbestemmelse om at det ikke blir noe artig. Har selv slitt en del med å ville være sosial i perioder ...som regel blir det bedre enn en tror, men holdningen en tar med seg har enormt mye å si. For min del hjelper det veldig å si ifra om at jeg kanskje ikke blir så lenge, for jeg føler meg utrolig mye roligere npr jeg vet jeg "kan" gå når jeg vil uten at det stilles en haug med spørsmål 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Sillyline Skrevet 9. august 2017 #14 Del Skrevet 9. august 2017 Et sosialt arrangement som dette kan gi deg øvelse i å takle sosiale situasjoner. Prøv å komme så tidlig som mulig, gjerne være førstemann som kommer, så blir det ikke så voldsomt med en gang. Du rekker å få inntrykk av andre som kommer, og det blir gjort gradvis. Dessuten, det er venninnen din som er hovedpersonen her, så jeg tipper at de færreste kommer til å tenke over deg og hvordan du eventuelt oppfører deg. Det betyr ikke at du er uvelkommen, men at folk har nok med å passe på seg selv. Det kan hende at de er like ukomfortable som du er, for slikt ser man ikke utenpå som oftest. Jeg vil tro at det kommer til å gå kjempefint, den største kneika vil være i begynnelsen. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 9. august 2017 #15 Del Skrevet 9. august 2017 9 minutter siden, Silje Lien skrev: Et sosialt arrangement som dette kan gi deg øvelse i å takle sosiale situasjoner. Prøv å komme så tidlig som mulig, gjerne være førstemann som kommer, så blir det ikke så voldsomt med en gang. Du rekker å få inntrykk av andre som kommer, og det blir gjort gradvis. Dessuten, det er venninnen din som er hovedpersonen her, så jeg tipper at de færreste kommer til å tenke over deg og hvordan du eventuelt oppfører deg. Det betyr ikke at du er uvelkommen, men at folk har nok med å passe på seg selv. Det kan hende at de er like ukomfortable som du er, for slikt ser man ikke utenpå som oftest. Jeg vil tro at det kommer til å gå kjempefint, den største kneika vil være i begynnelsen. Jeg er enig i dette, med unntak av at du skal være førstemann som kommer. Hvis dette bare er en venninne og ikke en veldig nær venn er det veldig snodig å komme før alle andre, og det blir enda vanskeligere å sosialisere når folk trolig kommer i par eller en og en - du har få å veksle mellom om samtalen stagnerer. Anonymkode: 04843...fab Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå